نحوه محدود کردن شارژ باتری در 80٪ در آیفون

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه محدود کردن شارژ باتری در 80٪ در آیفون با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

محدود کردن شارژ باتری به 80 درصد یک راه عالی برای افزایش طول عمر باتری آیفون شما است. این به این دلیل است که باتری‌های لیتیوم یونی که در آیفون‌ها استفاده می‌شوند، زمانی که برای مدت طولانی در سطح شارژ بالا نگه داشته می‌شوند، سریع‌تر تحلیل می‌روند. این را درک می کند، بنابراین آنها ویژگی جدیدی را ارائه کرده اند که به کاربران اجازه می دهد شارژ باتری آیفون 15 را تا 80 درصد محدود کنند.

نحوه محدود کردن شارژ باتری در 80 در آیفون مشخص شده است

اما چگونه می توان محدودیت 80 درصدی شارژ باتری را در آیفون 15 فعال کرد؟ و در مورد تمام آیفون های دیگر چطور؟ نگران نباشید، زیرا ما یک راه حل داریم. در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه شارژ باتری را در هر آیفونی تا 80 درصد محدود کنید. مراحل ساده هستند به شرطی که از راهنمای ما پیروی کنید. پس اجازه بدهید به این کار برسیم.

نحوه محدود کردن شارژ باتری در آیفون 15 سری

سری آیفون 15 دارای ویژگی جدیدی به نام محدودیت 80 درصد است که به شما امکان می دهد شارژ باتری را تا 80 درصد محدود کنید. این شامل آیفون 15، آیفون 15 پلاس، و ​​آیفون 15 پرو مکس می شود. در اینجا نحوه فعال کردن این ویژگی آورده شده است.

مرحله 1 : برنامه تنظیمات را در دستگاه 15 خود باز کنید. سپس به پایین اسکرول کنید و روی Battery ضربه بزنید.

مرحله ۲ : در داخل تنظیمات باتری، روی «سلامت و شارژ باتری» ضربه بزنید. در داخل، روی «بهینه سازی شارژ» ضربه بزنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آیا ارزش بیمه آخرین آیفون را دارد؟

مرحله 3 : در نهایت گزینه 80% Limit را انتخاب کنید.

گزینه 80 Limit را انتخاب کنید

و بس. هنگامی که این ویژگی فعال شود، آیفون شما تنها تا 80 درصد شارژ می شود، حتی اگر یک شبه آن را به برق متصل کنید. با این حال، شایان ذکر است که دستگاه هنوز هم گاهی اوقات تا 100٪ شارژ می شود. این برای حفظ برآورد دقیق وضعیت شارژ باتری است.

چگونه شارژ باتری آیفون های قدیمی را محدود کنیم؟

به همان اندازه که این ویژگی ساده است، اپل آن را منحصر به مدل های جدیدتر آیفون 15 کرده است. برای آیفون های قدیمی، راهی برای خاموش کردن خودکار شارژ وجود ندارد. با این حال، زمانی که آیفون شما به سقف شارژ 80 درصدی رسید، همچنان می توانید مطلع شوید، در این مرحله می توانید شارژ را به صورت دستی خاموش کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

1. استفاده از زنگ هشدار شارژ باتری

راه ساده تر استفاده از یک برنامه شخص ثالث است. تعداد زیادی برنامه هشدار شارژ باتری در اپ استور وجود دارد. برای این راهنما، ما از برنامه سلامت باتری – هشدار شارژ استفاده خواهیم کرد. در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.

مرحله 1 : برنامه Battery Health – Charge Alarm را از اپ استور در آیفون خود دانلود کنید.

مرحله 2 : برنامه را اجرا کنید و درصد باتری را روی 80٪ تنظیم کنید. همچنین می‌توانید نوع صدای زنگ هشدار را به همراه اعلان‌هایی که می‌خواهید از برنامه دریافت کنید، سفارشی کنید.

و بس. هنگامی که باتری شما به 80٪ برسد، برنامه یک زنگ هشدار به همراه یک اعلان به صدا در می آورد. پس از دریافت اعلان، می توانید به صورت دستی آیفون خود را از شارژر جدا کنید.

2. استفاده از میانبر

در حالی که نصب یک برنامه شخص ثالث آسان است، برخی از کاربران با استفاده از یک برنامه برای این کار راحت نیستند. علاوه بر این، آیفون شما می‌تواند برنامه هشدار باتری را در پس‌زمینه به حالت تعلیق درآورد، بنابراین ممکن است هرگز اعلان یا زنگ هشدار را دریافت نکنید. خوشبختانه، می‌توانید از یک میانبر سفارشی در آیفون خود برای دریافت همان عملکرد استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه عکس ها را از نتایج جستجوی Spotlight در آیفون حذف کنیم

مرحله 1 : پیوند زیر را در آیفون خود باز کنید و روی نماد “دریافت میانبر” ضربه بزنید.

مرحله 2 : اکنون روی «افزودن میانبر» ضربه بزنید.

مرحله 3 : هنگامی که میانبر به آیفون شما اضافه شد، زمان آن رسیده است که هنگام شارژ به طور خودکار آن را فعال کنید. برای انجام این کار، برنامه Shortcuts را باز کنید و از پایین به تب Automation بروید.

مرحله 4 : روی “اتوماسیون جدید” ضربه بزنید.

مرحله 5 : اکنون Charger را جستجو کنید و روی نتیجه ای که ظاهر می شود ضربه بزنید. سپس، روی «وابسته است» ضربه بزنید و گزینه «فورا اجرا شود» را علامت بزنید. پس از اتمام، روی Next ضربه بزنید.

مرحله 6 : اکنون روی My Shortcuts ضربه بزنید. در نهایت، روی نماد ‘80% Charge Alarm' ضربه بزنید.

و بس. میانبر خودکار جدید شما ایجاد شده است. اکنون، هنگامی که آیفون خود را به شارژ متصل می کنید، زمانی که سطح باتری از 80 درصد عبور کند، به طور خودکار زنگ هشدار به صدا در می آید.

از باتری آیفون خود محافظت کنید

محدود کردن شارژ باتری به 80 درصد در آیفون یکی از راه‌های محافظت از سلامت باتری گوشی شماست. برای محافظت از باتری آیفون خود می توانید کارهای دیگری مانند اجتناب از قرار گرفتن در معرض دمای شدید یا استفاده از آن در حین شارژ شدن انجام دهید. علاوه بر این، همیشه باید نرم افزار آیفون خود را به روز نگه دارید. اگر باتری شما در حین شارژ شدن در حال خالی شدن است، به چند راه حل برای رفع تخلیه باتری نگاه کنید. شارژ مبارک!

امیدواریم از این مقاله نحوه محدود کردن شارژ باتری در 80٪ در آیفون مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JHVQWQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *