آیا ارزش بیمه آخرین آیفون را دارد؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

شما بهترین دوست شماست! از بیدار شدن شما در صبح تا کارتان در تمام طول روز، آیفون همه این کارها را مانند یک بهترین دوست واقعی برای شما انجام می دهد. اما اگر کسی آیفون شما را بدزدد یا آن را بیاندازید و بشکنید چه؟ من می دانم که درد برابر با احساسات شما پس از اولین شکستگی شما خواهد بود. این زمانی است که بیمه آیفون می تواند به شوالیه شما در زره درخشان تبدیل شود.

در مورد بیمه آیفون، اپل برای مشتریان خود که مایل به پرداخت مبلغ گزافی هستند، بیمه Care+ را ارائه می دهد. در کنار این، بسیاری از شرکت‌های شخص ثالث بیمه ویژه آیفون را با قیمت‌های پایین‌تر به دارندگان آن ارائه می‌کنند. آیا در مورد اینکه چه بیمه ای ویژه برای گوشی های آیفون وجود دارد سردرگم شده اید؟ در این مقاله بیمه اختصاصی آیفون، مزایای آن و سایر عناصر ضروری توضیح داده خواهد شد. بیا شروع کنیم.

عواملی که باید قبل از خرید بیمه برای آیفون در نظر بگیرید

خرید بیمه برای آیفون بیشتر جنبه ذهنی دارد تا عینی. چند عامل نقش مهمی در تصمیم گیری برای تمایل شما به سرمایه گذاری یا مخالفت دارند.

آیفون 14 و آیفون 14 پلاس
  1. اولی مبلغی است که برای خرید خود خرج کرده اید که در مورد آیفون بدون گفتن بسیار زیاد است.
  2. عامل بعدی ثبات مالی شما است که توانایی شما را برای پرداخت حق بیمه تعیین می کند.
  3. در نهایت، همه چیز به شجاعت شما بستگی دارد. آیا وقتی می دانید چقدر دست و پا چلفتی یا فراموشکار هستید، خطر استفاده از آیفون بدون بیمه را خواهید داشت؟

با این حال، اگر هنوز روی سوال «آیا باید برای آیفونم بیمه بگیرم» گیر کرده اید، در اینجا چند سوال وجود دارد که باید در نظر بگیرید. احتمال اینکه این سوالات به شما وضوح بسیار مورد نیاز را بدهد بسیار زیاد است.

  • آیا من انگشت کره ای دارم و به احتمال زیاد آیفونم شکسته می شود؟
  • آیا من مستعد فراموش کردن آیفون و گم کردن آن برای همیشه هستم؟
  • آیا می توانم یک آیفون جدید را در یک ساعت بعدی از دست دادن آیفون قبلی بخرم؟
  • آیا می توانم حق بیمه و فرانشیز را پرداخت کنم؟
  • آیا آیفون من تحت هیچ طرح دیگری قرار دارد؟

خوشبختانه، هنگام خرید یک آیفون جدید، اپل شما را در مورد طرح بیمه AppleCare+ خود مطلع می کند. در این بیمه نامه خسارت تصادفی، شما پوشش شکستگی صفحه نمایش، آب نشتی و سایر موارد مشابه را دریافت می کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه برقراری تماس صوتی و تصویری در برنامه دسکتاپ WhatsApp

لطفاً برای یادگیری همه چیز در مورد Apple Care+ به راهنمای ما مراجعه کنید.

بیمه معمولی آیفون چه چیزی را پوشش می دهد؟

هر ارائه دهنده بیمه آیفون شرایط و ضوابط خاص خود را برای مشتریان خود دارد. بیشتر امتیازاتی که به بیمه گذاران تعلق می گیرد به طرحی که انتخاب می کنند بستگی دارد. به طور معمول، یک شرکت بیمه تلفن مورد اعتماد شما را با پوشش بیمه ای از انواع حوادث ناگوار – معمول و یک بار در ماه آبی – به شما برکت می دهد.

خسارت تصادفی برای بیمه آیفون

در حالی که نمی توانیم موارد عجیب و غریب را نام ببریم، در اینجا لیستی از محتمل ترین رویدادهای تحت پوشش بیمه نامه آورده شده است:

  • دزدی و گم شدن
  • آسیب آب
  • آسیب تصادفی
  • صفحه نمایش شکسته یا شکسته
  • ایرادات مکانیکی پس از اتمام گارانتی
  • نوسانات برق
  • بلایای طبیعی

بسته به شرایط بیمه نامه شما، ارائه دهنده بیمه ممکن است هزینه لوازم جانبی مانند شارژر یا گوشی را نیز بازپرداخت کند. یک مورد برد-برد برای شما، در واقع.

همچنین فراموش نکنید که اینها را بپرسید سوالات ضروری به بیمه گر خود قبل از قفل کردن معامله:

  • آیا بیمه آیفون خسارت صفحه نمایش را پوشش می دهد؟
  • آیا شرکت پوشش کامل یا جزئی را ارائه می دهد؟
  • آیا اتهامات پنهانی وجود دارد؟
  • بیمه آیفون چه مواردی را پوشش نمی دهد؟

چه مواردی شامل پوشش بیمه آیفون نمی شود؟

همانطور که انتظار می رود، اکثر شرکت های بیمه فرسودگی و پارگی که به طور طبیعی در آیفون شما ایجاد می شود را در نظر نمی گیرند. علاوه بر این، خسارات تحت پوشش طرح گارانتی ارائه شده توسط سازنده گوشی هوشمند شما جایی در طرح بیمه شخص ثالث نخواهد داشت. این شامل تمام آسیب های موجود در دوره گارانتی، ایرادات دستگاه و لوازم جانبی، یا نقص های آرایشی می شود.

علاوه بر این، بهتر است زمانی که آیفون خود را تغییر دادید، دریافت مزایای بیمه را فراموش کنید. این شامل خدمات DIY یا تعمیرات پس از فروش می شود که ممکن است آیفون خود را انجام دهید و کودک بیچاره را از مزایای بیمه محروم کند.

بیمه آیفون چگونه کار می کند؟

خوشبختانه، بیمه آیفون به روشی مشابه هر طرح بیمه دیگری عمل می کند که باید قبلاً با آن برخورد کرده باشید.

  1. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ارائه دهنده مطمئن بیمه آیفون، یک شرکت مخابراتی گوشی هوشمند یا هر موسسه دیگری که خدمات بیمه ارائه می دهد پیدا کنید و با آن ارتباط برقرار کنید.
  2. در مرحله بعد، شما باید شرایط و ضوابط، پوشش ارائه شده، و مبلغ حق بیمه مربوط به طرح های بیمه مختلف ارائه شده توسط بیمه گر انتخابی خود را تجزیه و تحلیل کنید.
  3. در نهایت، برای طرحی ثبت نام کنید که علایق شما را برآورده کند و به راحتی در جیب شما جا بیفتد.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 راه برای رفع عدم کارکرد AssistiveTouch در آیفون

در ازای حق بیمه شما، بیمه‌گر متعهد می‌شود که هزینه‌های متحمل شده در رفع خسارات توافق شده در قرارداد بیمه امضا شده را به شما بازپرداخت کند. بسته به شرایط بیمه نامه، پرداخت می تواند جزئی یا کل باشد. بنابراین، قبل از موافقت با آنها، باید شرایط قرارداد را به طور کامل مطالعه کنید.

هزینه بیمه آیفون چقدر است؟

مانند پوشش، هزینه بیمه آیفون از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. در حالی که برخی از شرکت ها مبلغ حق بیمه بالاتری را برای خدمات خود نگه می دارند، برخی دیگر ممکن است برنامه های بیمه با حق بیمه کم داشته باشند. علاوه بر این، شرکت های بیمه آیفون شما را ملزم به پرداخت فرانشیز در کنار حق بیمه می کنند.

این مبلغ برای آیفون ها نسبت به سایر گوشی ها بیشتر است و در صورت درخواست شما پرداخت می شود. هر هزینه ای بیش از فرانشیز پرداختی شما بر دوش شرکت بیمه است. سردرگم؟ خوب، بیایید این را با یک مثال درک کنیم.

فرض کنید یک شرکت XYZ بیمه آیفون را با پرداخت حق بیمه ماهیانه 10 دلار ارائه می دهد. بیمه‌گر نیز بسته به نسخه آیفون بیمه‌شده، 180 تا 200 دلار دریافت می‌کند. اکنون، دو سال استفاده از طرح بیمه XYZ با کسر مبلغ 420 دلار خواهد بود که بدون شک بسیار کمتر از هزینه تعویض یک آیفون جدید است.

حکم – آیا باید بیمه آیفون دریافت کنید؟

هیچ شکی وجود ندارد که خرید آیفون یک سرمایه گذاری قابل توجه است، زیرا شامل بخش زیادی از پولی است که به سختی به دست آورده اید. با دریافت بیمه آیفون می توانید لایه ای از ایمنی را به گوشی هوشمند خود اضافه کنید. چه آیفون خود را گم کنید، چه آن را بشکنید یا آن را در سینک خود فرو کنید، طرح های بیمه ویژه هر اتفاق ناگواری را که ممکن است برای آیفون شما رخ دهد پوشش می دهد.

امیدوارم این مقاله به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد بیمه آیفون کمک کند و در وقت و تلاش شما صرفه جویی کند. نظرات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم.

بیشتر بخوانید:


سریستی نویسنده ای مشتاق است که دوست دارد چیزهای جدید را کشف کند و از طریق کلماتش به دنیا اطلاع دهد. او با ذهنی کنجکاو به شما اجازه می دهد در گوشه و کنار اکوسیستم اپل حرکت کنید. وقتی نمی نویسید، می توانید پیدا کنید که او مانند یک ارتش واقعی BTS از روی BTS می جوشد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ljENqn
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *