ویندوز 11 یک ابزار عیب یابی برای یکی از بحث برانگیزترین الزامات مشخصات خود دریافت می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

11 به ویژگی امنیتی TPM 2.0 (حداقل به طور رسمی) نیاز دارد، اما اگر با آن چیپ خاص مشکل دارید (که همچنان یک نیاز سیستم مورد بحث است) چه باید کرد؟

خوب، کمک به زودی در دسترس خواهد بود، حداقل با استفاده از ویژگی جدیدی که در آزمایش مشاهده شد – توسط افشاگر همیشه حاضر PhantomOfEarth در – با آخرین بیلد ویندوز 11 (25905) در کانال Canary.

بیشتر ببین

همانطور که می بینید، برنامه امنیتی ویندوز اکنون گزینه «اشکال یاب TPM» را دارد. همانطور که متن این ویژگی به ما اطلاع می دهد، این برای یافتن و رفع مشکلات ماژول TPM 2.0 شما مفید است.

برای افراد ناآشنا، TPM (که مخفف Trusted Platform Module است) می‌تواند یک تراشه سخت‌افزاری جداگانه یا سیستم‌افزار TPM (fTPM) باشد که از CPU شما استفاده می‌کند، و این سیستمی است که امنیت شدیدتری را برای رایانه شخصی شما فراهم می‌کند. (بسیار بیشتر از این وجود دارد، فکر کنید، اما این اصل است).

پس چرا TPM 2.0 اینقدر بحث برانگیز است؟ زیرا بسیاری از رایانه‌های شخصی قدیمی آن را ندارند – یا حتی ماشین‌های نه چندان قدیمی – و مردم احساس می‌کنند که مجبور شدن به ارتقا (یا مادربرد و CPU یا اضافه کردن یک تراشه امنیتی TPM) یک شرط ناعادلانه است. ویندوز 11 را دریافت کنید. (البته ویندوز 10 این نیاز را ندارد).

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  HP هزاران شغل خود را با کاهش تقاضا برای رایانه های شخصی کاهش می دهد

با این حال، مایکروسافت کاملاً روشن کرده است که تقویت امنیت به TPM 2.0 نیاز دارد و استدلال می‌کند که این چیزی است که به نفع کاربران و محافظت از آنها در برابر سوء استفاده توسط هکرها اجرا شده است.


تجزیه و تحلیل: یک ابزار اضافی مفید برای کمک به مشکلات TPM (ما امیدواریم)

پس این عیب یاب واقعاً چه کاری می تواند انجام دهد؟ خوب، همانطور که Neowin، که توییتی را مشاهده کرد که حضور این ویژگی را در آزمایش نشان می‌داد، اشاره می‌کند، ممکن است در TPM با خطاهای عجیب و غریب مواجه شوید. به عنوان مثال: «نمی توان اطلاعات TPM را دریافت کرد. با سازنده دستگاه خود تماس بگیرید.”

این یک پیام خطای بسیار مفید نیست و با ویژگی جدید، کاری که می توانید انجام دهید این است که یک عیب یاب ویندوز را برای بررسی بیشتر این مشکل راه اندازی کنید. امیدواریم، این ممکن است به شما سرنخ های بیشتری در مورد اینکه چه چیزی اشتباه رفته است (و شاید حتی مشکل را حل کند، با هر شانسی – هر چند عیب یاب مایکروسافت همیشه آنقدر قابل اعتماد نیستند) به شما بدهد.

در هر صورت، داشتن کمک در دسترس مطمئناً بهتر از هیچ است (به علاوه گزینه دیگری در اینجا برای بازنشانی TPM شما به تنظیمات پیش فرض وجود دارد). البته به شرطی که این ویژگی در صورت اثبات مفید بودن و استقبال خوب در تست، برش را برای نسخه منتشر شده ویندوز 11 ایجاد کند. در حال حاضر، به ما گفته شده است که این قابلیت یک عرضه محدود است، بنابراین هر آزمایش کننده کانال Canary عیب یاب TPM را نمی بیند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین کارت SD برای دوربین های 360 درجه

این غیرعادی نیست، همانطور که در مورد بسیاری از ویژگی‌ها، مایکروسافت آنها را برای شروع فقط برای زیرمجموعه کوچکی از آزمایش‌کننده‌ها به کار می‌گیرد، فقط برای بررسی اینکه آیا مشکلات عمده وجود دارد یا خیر و برای نظارت بر بازخورد اولیه.

با توجه به بحث و جدل در مورد TPM 2.0 – و این واقعیت که قطعاً برای ویندوز 12 نیز الزامی خواهد بود – می توانیم حدس بزنیم که این عیب یاب احتمالاً چیزی است که در نسخه نهایی ویندوز 11 ظاهر می شود. زیرا هر چیزی که باعث شود اجرای TPM یک تجربه روانتر باید مفید باشد.

این قابلیت حتی می‌تواند در به‌روزرسانی 23H2، که ما به تازگی اخباری در مورد آن شنیده‌ایم، ارائه شود – چیزی که باعث می‌شود فکر کنیم هوش مصنوعی Copilot، که شایعه می‌شود در 23H2 گنجانده شود، در واقع بخشی از آن ارتقا نیست که قرار است بعداً انجام شود. امسال.



امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/mXCtGU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *