پیشرفت های بصری عظیمی می تواند به نرم افزار مورد علاقه Oculus Quest 2 شما بیاید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

‌ها و برنامه‌های VR مورد علاقه شما به زودی واضح‌تر از همیشه خواهند بود زیرا Meta در حال بازگشایی ابزار جدیدی برای افزایش وضوح برای توسعه‌دهندگان است.

ابزار ارتقاء مقیاس Quest Super Resolution که با همکاری کوالکام – سازنده تراشه‌های اسنپدراگون مورد استفاده در هدست‌های متا ساخته شده است، نویدبخش افزایش کیفیت تصویر و ارائه تجربه روان‌تر است. بنابراین انتظار داشته باشید که بهترین بازی‌ها و برنامه‌های واقعیت مجازی تصاویر واضح‌تری داشته باشند و در Oculus Quest 2 و Meta Quest Pro شما با نرخ فریم بالاتری نسبت به قبل از ارتقا اجرا شوند.

به‌روزرسانی Quest Super Resolution به دنبال افزایش عمده عملکرد CPU و GPU هدست‌های Meta است که ماه گذشته در ژوئن 2023 ارائه شد. هر دو پردازنده Quest 2 و Quest Pro در ماه گذشته شاهد افزایش سرعت 26 درصدی بودند، در حالی که Quest 2 و Quest Pro در ماه گذشته افزایش یافتند. GPU ها به ترتیب 19% و 11% افزایش عملکرد داشتند.

متا به‌جای انتشار سخت‌افزار جدید، از طریق یک پچ نرم‌افزاری به این ارتقاها دست یافت، زیرا به اجزای موجود اجازه می‌دهد با سرعت کلاک بالاتری اجرا شوند. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد سیستم‌ها در حین استفاده از آنها، اجزای هدست‌های Quest آندرکلاک شده بودند – بخوانید: حداکثر عملکرد آن‌ها در مقایسه با آنچه که باید در حالت عادی انجام دهد، متوقف می‌شود. به‌روزرسانی ژوئن برخی از این محدودیت‌ها را حذف کرد، و متا احتمالاً تصمیم گرفته بود که با رویکرد آندرکلاک خود کمی محافظه‌کارانه عمل کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  3 روش برتر برای کنترل روشنایی مانیتور خارجی از مک

به لطف Quest Super Resolution، توسعه دهندگان راه جدیدی برای استفاده از قابلیت های بهبود یافته GPU سیستم Quest دارند. اما ما باید منتظر بمانیم تا آنها Super Resolution را در نرم افزار خود پیاده سازی کنند قبل از اینکه شاهد بهبودی در نرم افزار VR مورد علاقه خود باشیم.

پست وبلاگ متا در «رزولوشن فوق‌العاده متا کوئست چیست؟» کمی پیچیده است. بخش – آن را “تکنیک افزایش مقیاس و تیز کردن فضایی تک پاسی” می نامد. آنچه باید بدانید این است که ارتقاء مقیاس راهی برای به دست آوردن کیفیت بصری بهتر از سخت افزار خود بدون به خطر انداختن عملکرد است.

Quest Super Resolution در عمل (اعتبار تصویر: متا)

به طور کلی، ارتقاء مقیاس با داشتن یک GPU یک تصویر با وضوح کمتر (مثلاً 1080p یا فول اچ‌دی) و سپس استفاده از ترفندهایی برای افزایش مقیاس آن به تصویر بالاتر (مانند 4K یا حتی 8K) کار می‌کند. در حالی که یک تصویر ارتقاء یافته معمولاً به وضوح تصویری که در وضوح هدف ارائه می شود به نظر نمی رسد، برای یک GPU ایجاد یک تصویر ارتقاء یافته هزینه بسیار کمتری دارد – بنابراین معمولاً می تواند نرم افزار ارتقاء یافته را با نرخ فریم بالاتر اجرا کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  استورجن کپیتال لندن صندوق 35 میلیون دلاری را با هدف استارت آپ های نوظهور در آسیای مرکزی راه اندازی کرد.

نرخ فریم نرم‌تر بالاتر یکی از ضروریات برنامه‌های VR است. اگر تصاویر متلاطم هستند یا کمتر از 90 فریم بر ثانیه اجرا می شوند، این زمانی است که استفاده از هدست می تواند باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما شود.

الگوریتم ارتقاء مقیاس Meta Quest Super Resolution چند ترفند ویژه نیز در آستین خود دارد. بالاترین تنظیم ظاهراً می‌تواند مصنوعات ناشی از تار شدن اشیاء سطح‌بالا در لبه‌هایشان را تا حد زیادی کاهش دهد. این را در تصویر بالا می بینید، تصویر Super Resolution واضح ترین به نظر می رسد، با لبه های کاملاً مشخص برای اشیاء در صحنه پیچیده.

آیا می خواهید در مورد افزایش مقیاس بیشتر بدانید؟ قطعه Nvidia DLSS در مقابل AMD FSR ما را بررسی کنید تا در مورد نحوه قرار گرفتن این دو فناوری در برابر یکدیگر اطلاعات کسب کنید.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/bUZJhi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *