نحوه یافتن موقعیت مکانی شخصی با شماره تلفن در نقشه گوگل

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه یافتن موقعیت مکانی شخصی با شماره تلفن در نقشه گوگل با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

Google Maps چیزی بیش از یک برنامه ناوبری است. از ایجاد فهرستی از مکان‌های مورد علاقه‌تان گرفته تا نظرات، به ما امکان می‌دهد تا ویژگی‌های مختلف از جمله اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود را انجام دهیم، مشاهده کنیم و به آن دسترسی داشته باشیم. اوه بله، اگرچه چندان محبوب نیست، اما می‌توانید مکان شخصی را از طریق Google Maps مشاهده و پیدا کنید.

How_to_Find_Someones_Location_by_Phone_Number_on_Google_Maps

در حالی که ردیابی شخصی بدون رضایت او باعث ایجاد نگرانی های اخلاقی و حفظ حریم خصوصی می شود، دلایل قانونی برای تمایل به انجام این کار وجود دارد. به عنوان مثال، ردیابی فعالیت های کودکان یا افراد مسن خود برای اطمینان از ایمنی آنها یا پیدا کردن تلفن گم شده. این راهنمای جامع به شما کمک می کند موقعیت مکانی افراد را با استفاده از یک شماره تلفن در Google Maps ردیابی کنید. بنابراین، بیایید شروع کنیم.

آیا می توانید شماره تلفن را در نقشه گوگل ردیابی کنید

خوب، شما واقعاً نمی توانید یک شماره تلفن را در Google Maps ردیابی کنید، یعنی نمی توانید فقط یک شماره تلفن را وارد کنید و از Google بخواهید که جادوی خود را انجام دهد. با این حال، می‌توانید تلفن مرتبط با شناسه/شماره Google را با اجازه آنها ردیابی کنید.

به عبارت ساده، اگر صاحب تلفن موقعیت مکانی خود را از طریق Google Maps با شما به اشتراک گذاشته است، می توانید مکان او را ردیابی کنید. تقریباً دقیقاً مانند اشتراک‌گذاری مکان از طریق دستگاه‌های اپل کار می‌کند، با این حال، این هک می‌تواند روی دستگاه‌های و آیفون کار کند.

الزامات برای ردیابی شخصی در Google Maps

  • رضایت، با نام مستعار مجوز اشتراک – شخصی که می خواهید ردیابی کنید باید به شما اجازه دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی خود را بدهد.
  • برنامه Google Maps – هم شما و هم هدفتان باید برنامه Google Maps را روی دستگاه خود نصب کرده باشید.
  • دسترسی به موقعیت مکانی به Google Maps – شخصی که شما ردیابی می کنید باید به برنامه Google Maps دسترسی بدون مانع به مکان دستگاه خود بدهد. مشابه آنچه که هنگام اشتراک‌گذاری مکان‌های زنده از طریق واتس‌اپ، دسترسی به مکان را درخواست می‌کند.
  • حساب Google فعال – شما و شخصی که می خواهید ردیابی کنید باید حساب های Google فعال داشته باشید. علاوه بر این، باید با آن شناسه وارد برنامه Google Maps شوید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بیش از 40 نکته برای برنامه Mail در iPhone، iPad و Mac شما

مکان را با شماره تلفن در Google Maps پیدا کنید

همانطور که قوانین ذکر می کنند، شما باید مجوز ردیابی یک شخص را داشته باشید. بنابراین، دو مرحله کلیدی برای مکان یابی شماره تلفن در Google Maps، اشتراک گذاری مکان (فردی که می خواهید ردیابی کنید) و پیدا کردن موقعیت مکانی او (شما) وجود دارد.

چگونه موقعیت مکانی خود را در Google Maps به اشتراک بگذارید

توجه : افرادی که موقعیت مکانی خود را به اشتراک می گذارید نیز به آنها دسترسی خواهند داشت،

  • نام و عکس شما
  • سطح باتری دستگاه شما
  • مکان اخیر دستگاه حتی زمانی که از برنامه‌های Google استفاده نمی‌شود.
  • اگر اعلان اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی فعال باشد، زمان ورود و خروج شما در محل مورد نظر.

مرحله 1 : نقشه های گوگل را راه اندازی کنید و روی عکس نمایه ضربه بزنید.

مرحله 2 : اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را از گزینه‌ها انتخاب کنید.

به گزینه های اشتراک گذاری موقعیت مکانی Google Maps بروید

مرحله 3 : روی Share ضربه بزنید.

مرحله 4 : در اینجا، با ضربه زدن روی منوی کشویی «برای 1 ساعت» زمان را انتخاب کنید.

روی اشتراک‌گذاری مکان ضربه بزنید و مدت زمان را انتخاب کنید

مرحله 5 : می توانید یکی را انتخاب کنید،

  • به مدت 1 ساعت
  • تا زمانی که این را خاموش نکنید

مرحله 6 : در نهایت مخاطب را انتخاب کنید و روی Share ضربه بزنید.

اشتراک گذاری مکان از طریق نقشه های گوگل

مکان تماس خود را در Google Maps پیدا کنید

زمانی که فردی موقعیت مکانی خود را از طریق Google Maps به اشتراک بگذارد، اعلانی دریافت خواهید کرد. برای ردیابی موقعیت مکانی آنها، می‌توانید روی اعلان کلیک کنید یا به سادگی Google Maps را باز کنید. نقشه های گوگل → تصویر نمایه → اشتراک گذاری موقعیت مکانی را راه اندازی کنید. در اینجا، می توانید مکان فعلی آنها را مشاهده کنید.

موقعیت مکانی افراد را در Google Maps بررسی کنید

ایجاد و نظارت بر Geofences با استفاده از Google Maps

علاوه بر این، شما حتی می توانید geofencing را فعال کنید، یعنی زمانی که شخصی وارد یک مکان خاص می شود یا وجود دارد، اعلان دریافت می کند. برای انجام این کار، روی افزودن در کنار اعلان‌ها ضربه بزنید، موقعیت مکانی را اضافه کنید و سوئیچ کنار «هر بار که می‌رسند» و «هر بار که می‌روند» را تغییر دهید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  گروه KMM وارد فاز نهایی انقباض تاسیسات جدید می شود
از Geofencing با Google Maps استفاده کنید

قابل ذکر است، شخصی که شما ردیابی می‌کنید، اعلانی در مورد geofencing دریافت می‌کند. علاوه بر این، آنها می توانند انتخاب کنند که این اعلان ها را از انتهای خود نیز خاموش کنند.

ردیابی موقعیت مکانی شخصی از یک برنامه شخص ثالث

نه تنها Google Maps، بلکه برنامه‌هایی مانند WhatsApp، Waze و حتی Apple Maps می‌توانند به شما در ردیابی مکان زنده افراد کمک کنند. همچنین برنامه های کنترل والدین وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. با این حال، مراقب برنامه‌ها یا وب‌سایت‌هایی باشید که ادعا می‌کنند بدون اجازه او به شما کمک می‌کنند شماره تلفن شخصی را ردیابی کنید.

در حالی که راه هایی برای انجام این کار وجود دارد، اما همه آنها تحت یک منطقه خاکستری قرار می گیرند و غیرقانونی هستند. اکثر کشورهای جهان قوانین سختگیرانه ای علیه آن دارند و آن را تحت عنوان جرم قابل مجازات ترسیم می کنند. بنابراین، با استفاده از یک شماره تلفن از برنامه انتخابی خود، موقعیت مکانی را ردیابی کنید، اما مطمئن شوید که ابتدا از آنها اجازه دارید.

سوالات متداول در مورد تعیین محل شماره تلفن در نقشه های گوگل

1. چگونه آیفون افراد را ردیابی کنیم؟

به لطف ویژگی داخلی آیفون، Find My، می توانید موقعیت مکانی افراد را ردیابی کنید یا حتی آیفون یا آی پد گم شده او را پیدا کنید. اگرچه شما یا به اعتبارنامه Apple ID آنها نیاز دارید یا ویژگی Share My Location آنها باید فعال باشد.

2. آیا می توانید کسی را بدون اینکه بداند در گوگل مپ ردیابی کنید؟

خیر، نمی‌توانید کسی را بدون اطلاع یا رضایت او در Google Maps ردیابی کنید. برای هر دو طرف درگیر مجوز لازم است.

مکان شخصی را در Google Maps پیدا کنید

ردیابی موقعیت مکانی شخصی با یک شماره تلفن در Google Maps می تواند ابزار مفیدی برای اهداف مختلف باشد. با این حال، عنصر کلیدی برای اشتراک‌گذاری و ردیابی موقعیت مکانی، رضایت و انطباق فرد با قوانین حفظ حریم خصوصی است.

امیدواریم که این مقاله بتواند به شما کمک کند بهترین های هر دو دنیا را مدیریت کنید و موقعیت مکانی افراد را ردیابی کنید و در عین حال به حریم خصوصی آنها احترام بگذارید. اگر سوال دیگری دارید، در نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

امیدواریم از این مقاله نحوه یافتن موقعیت مکانی شخصی با شماره تلفن در نقشه گوگل مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JAFvcj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *