نقد و بررسی شارژر ماشین Baseus GaN5 Pro، PowerMega و 160W

زمان مطالعه: 11 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نقد و بررسی شارژر ماشین Baseus GaN5 Pro، PowerMega و 160W با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

اکثر برندهای گوشی‌های هوشمند از قرار دادن شارژر در داخل جعبه خودداری کرده‌اند. بنابراین چه جدیدترین آیفون یا گلکسی فولد را انتخاب کرده باشید، باید یک شارژر جداگانه خریداری کنید. با توجه به اینکه بیشتر لپ‌تاپ‌های مدرن از شارژ USB-C نیز برخوردار هستند، منطقی است که آداپتوری تهیه کنید که بتواند تمام نیازهای شارژ شما را برطرف کند. به این ترتیب، تنها به همراه داشتن یک شارژر برای شارژ کردن گوشی، لپ تاپ و حتی لوازم جانبی خود نیاز خواهید داشت.

نقد و بررسی شارژر ماشین Baseus GaN5 Pro PowerMega 160W3

در حالی که چندین گزینه در بازار برای آداپتورهای مسافرتی چند پورت وجود دارد، من از جدیدترین پیشنهادات Baseus استفاده کردم که نوید قدرت بالا را در یک فاکتور کوچک می دهد. Baseus PowerMega یک شارژر 140 واتی با سه پورت است که برای میز کار شما بسیار مناسب است. از سوی دیگر، GaN5 Pro یک آداپتور باریک 65 واتی است که یک همراه کامل در سفر است. وقتی صحبت از مسافرت شد، شارژر 160 واتی خودرو تضمین می‌کند که در سفرهای جاده‌ای هیچ‌گاه برقتان تمام نشود.

من از هر سه لوازم جانبی ذکر شده در بالا برای چند هفته گذشته استفاده کرده ام. در اینجا نحوه قرار گرفتن آنها در زندگی روزمره من و نظر من در مورد اینکه آیا شما باید آنها را بخرید یا نه، آمده است.

1. Baseus PowerMega 3 Ports Fast Charger 140W

آداپتور Baseus PowerMega به لطف فرم فشرده و شاخک های تاشو می تواند به عنوان شارژر مسافرتی استفاده شود. با این حال، من از آن به عنوان یک راه حل همه کاره شارژ روی میز خود استفاده کرده ام.

نقد و بررسی شارژر ماشین Baseus GaN5 Pro PowerMega 160W1

من از استفاده می کنم که از شارژر USB-C استفاده می کند. از این رو، اولین پورت روی آداپتور توسط کابل MagSafe مک من اشغال می شود. در پورت دوم، من یک کابل استاندارد USB-C به C دارم که Baseus آن را در جعبه قرار داده است. وقتی پشت میز کار می کنم برای شارژ گوشی من استفاده می شود. در مورد سومین درگاه – که USB-A است – من یک شارژر بی سیم را که روی میز قرار دارد وصل کرده ام. این یکی ایرپادهای من یا تلفن ثانویه من را شارژ می کند – یک آیفون 13 مینی در حال حاضر.

بررسی آداپتورهای Baeus 1

عملکرد شارژ

با تنظیمات فوق، خروجی 140 وات Baseus PowerMega بین هر سه پورت به نسبت زیر تقسیم می شود:

  • USB-C 1: 100W
  • USB-C 2: 20 وات
  • USB-A: 18 وات

خوشحالم که Baseus یک 100 وات ثابت را به درگاه USB-C اصلی اختصاص داده است. Pro 14 من می تواند از 20٪ به 100٪ در حدود 1 ساعت و 30 دقیقه برسد – حتی با دستگاه های دیگر متصل. در حالی که پورت ثانویه آنقدر سریع نیست که بتواند Galaxy S23 Ultra من را با سرعت کامل شارژ کند، اما هنوز هم به اندازه کافی سریع در 20 وات است. در واقع، اگر آیفون دارید، می توانید آن را حتی در هنگام شارژ دستگاه های دیگر با استفاده از پورت های همراه، به سرعت شارژ کنید.

بررسی آداپتورهای Baeus 2

اگر گوشی سوم یا لوازم جانبی دارید، خروجی 18 واتی پورت USB-A از QuickCharge 3.0 پشتیبانی می کند. البته اگر فقط یک دستگاه را به پورت USB-A اصلی متصل کنید، می‌توانید از خروجی کامل 140 وات لذت ببرید. این پتانسیل کامل Baseus PowerMega را از نظر شارژ سریع باز می کند.

بررسی آداپتورهای Baeus 8

به عنوان مثال، مک بوک پرو من در 1 ساعت و 10 دقیقه هنگام شارژ با 140 وات از 10٪ به 100٪ شارژ می شود. این در حالی که 10 درصد بیشتر باتری را شارژ می کند، 20 دقیقه سریعتر است. بنابراین اگر عجله دارید، شارژ سریع 30 دقیقه‌ای باید مدتی طول بکشد. علاوه بر این، گوشی‌هایی مانند Galaxy S23 Ultra که از شارژ PD 45 واتی پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند با استفاده از یک پورت با سرعت کامل شارژ شوند.

نقد و بررسی شارژر ماشین Baseus GaN5 Pro PowerMega 160W2

شایان ذکر است که شارژر Baseus PowerMega در هنگام خروجی با پتانسیل کامل خود کمی داغ می شود. با این حال، این رفتار استاندارد برای اکثر شارژرهای GaN با این اندازه و قدرت خروجی است.

ساخت و طراحی

به غیر از سرعت و اعداد شارژ، چند جنبه دیگر از آداپتور Baseus PowerMega وجود دارد که ممکن است بر تصمیم خرید شما تأثیر بگذارد. برای شروع، آداپتور باریک است، بنابراین پریزهای مجاور را در یک نوار برق مسدود نمی کند. آجر برقی جامد به نظر می رسد و حس اطمینان بخشی می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین شارژر سریع برای گوشی هیچ (2)
بررسی آداپتورهای Baeus 7

یک LED در گوشه سمت چپ بالای شارژر وجود دارد که وضعیت شارژ را نشان می دهد. اگرچه این کار مفید است، اما اگر قصد دارید آداپتور را روی میز کنار تخت خود نگه دارید، به خصوص آزار دهنده است. بیسئوس می توانست LED را تغییر مکان دهد یا به سادگی آن را از بین ببرد. این یک ناراحتی جزئی است اما قابل ذکر است.

آیا باید بخرید؟

با هزاران آداپتور شارژ از چندین برند رقیب مانند Anker، Nomad (به بررسی آداپتور برق Nomad 30W و 65W GaN مراجعه کنید)، و UGREEN، متمایز شدن یک شارژر خاص دشوار است. در حالی که برندهایی مانند Shargeek این کار را با طراحی منحصربه‌فرد انجام می‌دهند، Baseus بازی قیمت را انتخاب کرده است. آداپتور PowerMega در مقایسه با اکثر شارژرهای 3 پورت GaN موجود در بازار مقرون به صرفه تر است.

بنابراین اگر به دنبال یک آداپتور با کیفیت بالا و مقرون به صرفه هستید که بتواند همه دستگاه های شما را به طور همزمان شارژ کند، Baseus PowerMega یک همراه عالی برای سفر است. این تنها شارژری است که باید در کوله پشتی خود حمل کنید. و با توجه به اینکه چقدر کوچک و سبک است، شانه های شما از شما تشکر خواهند کرد.

2. شارژر دیواری تخت USB-C Baseus GaN5 Pro 65W

آجر چند پورت PowerMega یک نیروگاه شارژ است. در حالی که بسیار مفید است، ممکن است همه نیازهای زیادی نداشته باشند. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که علیرغم سبک بودن، باریک ترین آداپتور موجود برای حمل نیست. اینجاست که شارژر مسطح USB-C GaN5 Pro به کارتان می آید.

بررسی آداپتورهای Baeus 10

همانطور که از نام آن پیداست، دارای یک فرم باریک و مسطح است که به این معنی است که می‌توانید شارژر را در فضاهای تنگی که آداپتورهای عمومی نمی‌توانند در آن قرار دهند، قرار دهید. فقط کمی ضخیم‌تر از گوشی‌های هوشمند امروزی است، بنابراین اگر یک خروجی پشت میز یا کنار قفسه/کمد دارید، GaN5 Pro کاملاً مناسب است (به معنای واقعی کلمه).

عملکرد شارژ

در حالی که فرم فاکتور چشمگیر است، شارژر همچنین باید در آنچه که در درجه اول در نظر گرفته شده است خوب باشد – شارژ کردن. حداکثر توان شارژر تخت GaN5 Pro 65 وات است. با این حال، تنها در صورت استفاده از درگاه USB-C انفرادی می توانید به آن دست پیدا کنید. اگر شما نیز تصمیم دارید که پورت USB-A را مشغول نگه دارید، در اینجا به نظر می رسد که تقسیم آن چگونه است –

اینجاست که من کمی از شارژر GaN5 ناامید شدم. خروجی ترکیبی هنگام استفاده از هر دو پورت فقط 45 وات است. با این حال، با توجه به اینکه شارژر قادر به خروجی 65 وات انرژی است، من ترجیح می‌دهم اسپلیت 45 وات + 20 وات باشد.

بررسی آداپتورهای Baeus 12

اگر اینطور بود، می‌توانید هم‌زمان یک لپ‌تاپ و هم یک تلفن هوشمند را شارژ کنید. اما با تقسیم موجود، فقط می توانید دو گوشی هوشمند یا یک گوشی هوشمند و یک لوازم جانبی را شارژ کنید. و این برای شارژر مسافرتی خیلی ایده آل نیست.

بررسی آداپتورهای Baeus 9

با خروجی ترکیبی، گلکسی اس 23 اولترا من فقط می‌توانست با 25 وات شارژ شود و در نتیجه زمان شارژ بیش از 1 ساعت و 40 دقیقه از 10 تا 100 درصد افزایش یابد. اگر اسپلیت 45 وات + 20 وات بود، زمان شارژ به 1 ساعت و 15 دقیقه کاهش می‌یابد – چیزی که با استفاده از پورت USB-C روی آداپتور GaN5 می‌توانید به آن دست پیدا کنید.

بررسی آداپتورهای Baeus 11

وقتی صحبت از سرعت شارژ شد، مک بوک پرو 14 اینچی من با استفاده از خروجی 65 وات حدود 2 ساعت طول کشید تا از 10 تا 100 درصد شارژ شود. چه از یک پورت یا هر دو استفاده کنید، می‌توانید از شارژر تخت Baseus GaN5 برای شارژ سریع آیفون خود با 20 وات استفاده کنید. این بدان معناست که می توانید از آداپتور کنار میز کنار تخت برای شارژ آیفون خود به همراه واچ یا هر وسیله جانبی دیگری استفاده کنید.

ساخت و طراحی

دلیل استفاده از آداپتور GaN5 Pro در کنار شما در شب این است که در حالی که همان LED آداپتور PowerMega برگشت می‌دهد، اما شدت آن بسیار نرم‌تر است. بنابراین حتی با روشن شدن LED، در تاریکی مزاحم نیست.

بررسی آداپتورهای Baeus 13

بیسئوس همچنین از لبه های گرد و طراحی بهتر در هنگام ساخت GaN5 Pro در مقابل آداپتور PowerMega استفاده کرده است. اینها تغییراتی هستند که شارژر را برای مسافرت مناسب می کند. تقریباً در هر قسمت از کوله پشتی شما می لغزد. هک، حتی می‌توانید آن را در جیب‌های جین خود قرار دهید، اگر بیرون می‌روید و باتری آن کم است.

بررسی آداپتورهای Baeus 14

در کنار شاخک های تاشو، یکی دیگر از انتخاب های طراحی هوشمندانه بیسئوس، قرار دادن پورت ها است. از آنجایی که هر دو پورت در پایین شارژر قرار دارند، هیچ برآمدگی در جلو وجود ندارد و استفاده از آداپتور در فضاهای تنگ را آسان‌تر می‌کند.

آیا باید بخرید؟

اگر به طور خاص به دنبال یک آداپتور مسافرتی باریک و سبک هستید، شارژر دیواری تخت Baseus GaN5 Pro گزینه خوبی است که هزینه زیادی ندارد. با این حال، یک نکته قابل توجه این است که شما نمی توانید یک لپ تاپ و یک تلفن هوشمند را به طور همزمان با استفاده از دستگاه شارژ کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه دانلود ویدیو از دی ام اس توییتر روی کامپیوتر و موبایل

بنابراین اگر این برای شما مشکل ساز نیست و شارژری می خواهید که در فضاهای تنگ جا شود، قطعا باید شارژر تخت Baseus GaN5 Pro 65W را خریداری کنید.

3. شارژر ماشین Baseus USB-C 160W

این اکسسوری مورد علاقه من در این دسته است. در حالی که اکثر شارژرهای ماشینی که من از درپوش 20 تا 30 وات استفاده کرده‌ام، این یکی از Baseus می‌تواند حداکثر توان 160 وات را داشته باشد.

بررسی آداپتورهای Baeus 15

و بهترین بخش این است که حتی اگر از تمام پورت‌های USB موجود استفاده کنید، انرژی از دست نمی‌رود.

عملکرد شارژ

در نتیجه می توانید یک لپ تاپ کامل را در خودروی خود به همراه گوشی هوشمند و تبلت یا لوازم جانبی مورد نظر خود شارژ کنید. یا اگر با دوستان و خانواده در یک سفر جاده ای هستید، می توانید سه گوشی را با حداکثر سرعت شارژ سریع شارژ کنید. در اینجا تقسیم شارژ در شارژر خودرو Baseus 160W به نظر می رسد:

  • USB-C 1: 100W
  • USB-C 2: 30 وات
  • USB-A: 30 وات

در طول استفاده، من در اصل MacBook Pro خود را در طول رفت و آمدم به اولین پورت USB-C شارژر ماشین Baseus متصل کردم. در یک رفت و آمد کوتاه در حدود 30 دقیقه، مک من از 30٪ به 70٪ شارژ شد. در حالی که این برای یک آداپتور دیواری کاملاً استاندارد است، دیوانه وار است که فکر کنید شارژ در داخل خودرو انجام می شود.

بررسی آداپتورهای Baeus 18

در روزهایی که نیازی به شارژ مک خود نداشتم، Galaxy S23 Ultra خود را به درگاه اصلی وصل می کردم. وقتی شروع به شارژ کردم، گوشی روی 61% نشسته بود. و در پایان 45 دقیقه رفت و آمد من، تلفن کاملا شارژ شد. این مطمئناً چشمگیر است!

بررسی آداپتورهای Baeus 19

حتی اگر مک خود را با 100 وات شارژ می کنید، پورت USB-C ثانویه می تواند 30 وات خروجی داشته باشد. اگرچه این برای شارژ S23 Ultra با حداکثر سرعت کافی نیست، اما مطمئنا برای شارژ سریع آیفون به اندازه کافی خوب است. پورت USB-A نیز کم کار نیست. خروجی 30 وات آن می تواند به راحتی یک داش کم یا شارژر بی سیم خودرو را تغذیه کند.

طراحی و ایمنی

با وجود داشتن توان خروجی بالا، شارژر ماشین Baseus 160W تقریباً مانند هر شارژر خودرویی است. بخش ساقه مات است و سطح بالایی آن براق است. بیسئوس از مواد با کیفیتی در ساخت این شارژر خودرو استفاده کرده است زیرا ساخت آن احساس آرامش می کند.

بررسی آداپتورهای Baeus 21

شارژر Baseus 160W نیز یکی از معدود شارژرهای خودرویی است که از Qualcomm QuickCharge 5.0 پشتیبانی می کند. این من را به یک نکته بسیار مهم می رساند – استفاده از شارژر 160 واتی در ماشین شما چقدر ایمن است؟ حتماً از خود می‌پرسید که آیا به هیچ وجه روی باتری ماشین یا ابزارهای شما تأثیر می‌گذارد. پس از کمی تحقیق، این چیزی است که من پیدا کردم.

معلوم می شود، وقتی موتور ماشین شما کار می کند، شارژر ماشین Baseus اصلا از باتری ماشین استفاده نمی کند. در عوض، از چیزی به نام دینام استفاده می کند که اساساً نیرو را از طریق موتور تولید می کند. و این کاملا بی خطر است. اما، اگر از شارژر در حالی که ماشین خاموش است استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که باتری ماشین شما به زودی خالی شود.

بررسی آداپتورهای Baeus 16

حدس می‌زنم به همین دلیل است که وب‌سایت Baseus همچنین اتصال دستگاه‌ها را به شارژر پس از روشن کردن خودروی خود توصیه می‌کند.

آیا باید بخرید؟

شارژر ماشین بیسئوس 160 واتی مانند سایر محصولاتش، نسبتاً مقرون به صرفه است. این شارژر کمی گرانتر از شارژرهای خودروهای معمولی است که 20 تا 30 وات توان تولید می کنند. با این حال، نزدیک به 5 برابر قدرت خروجی چنین شارژرهای خودرویی را ارائه می دهد. به نظر من این چند دلار اضافی کاملاً ارزشش را دارد.

اگر شما هم مثل من هستید و فراموش کرده اید که لپ تاپ خود را شب قبل شارژ کنید، شارژر ماشین Baseus 160W به شما این امکان را می دهد که کامپیوتر خود را در مسیر کار خود شارژ کنید. همچنین در سفرهای جاده‌ای باید از آن استفاده کنید زیرا می‌توانید چندین دستگاه را به طور همزمان شارژ کنید.

با قدرت زیاد، قیمت پایین

پس از استفاده منظم از این سه محصول بیسئوس، می توانم با اقتدار بگویم که این برند لوازم جانبی باکیفیتی تولید می کند. خواه آداپتور PowerMega 140W باشد یا شارژر خودرو 160W، Baseus معمولاً ارزش بسیار خوبی را با لوازم جانبی خود ارائه می دهد – بدون اینکه کیفیت را به خطر بیندازد.

بنابراین اگر به دنبال یک شارژر جدید هستید، مطمئناً می توانید محصولاتی از Baseus را در نظر بگیرید. من شخصا شارژر PowerMega را برای میز شما و شارژر ماشین 160 واتی را برای ماشین شما توصیه می کنم.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/djaoHC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *