نقد و بررسی عینک های XREAL Air 2 AR: تلویزیونی در جیب شما

زمان مطالعه: 11 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نقد و بررسی عینک های XREAL Air 2 AR: تلویزیونی در جیب شما با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

مصرف محتوا در دستگاه های تلفن همراه در بالاترین حد خود قرار دارد. چه تماشای نتفلیکس در هنگام پرواز یا یک جلسه سریع از حلقه‌های اینستاگرام هنگام رفت و آمد به محل کار. تنها نقطه ضعف تماشای ویدیو در گوشی ، صفحه نمایش کوچک آن است. اولاً، خم کردن گردن به سمت پایین و تماشای صفحه برای ساعات طولانی راحت نیست. علاوه بر این، خم کردن چشمان برای مشاهده نمایشگر کوچک ممکن است بهترین تمرین برای چشمان شما نباشد. خب، واقعیت افزوده اینجاست تا مشکل را حل کند.

 

بررسی XREAL Air 2

XREAL Air 2 یک جفت عینک AR است که یک صفحه نمایش بزرگ 130 اینچی را در هر زمان و هر مکان در مقابل شما قرار می دهد. چه بخواهید نمایش های مورد علاقه خود را تماشا کنید و چه در سفر انجام دهید، XREAL Air 2 مانند مانیتور قابل حملی عمل می کند که می توانید در جیب خود حمل کنید. بهترین قسمت؟ هیچ فضای فیزیکی را اشغال نمی کند. بنابراین، واقعاً چه کاری می توانید با XREAL Air 2 انجام دهید؟ آیا ارزش خرید یک عینک AR را دارد؟ من از XREAL Air 2 در دو پرواز طولانی مدت استفاده کردم و برای پاسخ به این سوال مرتباً از آن با مک استفاده کردم.

عینک آفتابی با نمایشگر

برخلاف هدست‌های واقعیت مجازی که بیش از نیمی از صورت شما را اشغال می‌کنند، XREAL Air 2 – یا تقریباً هر جفت عینک AR – دقیقاً شبیه یک عینک آفتابی استاندارد به نظر می‌رسد. در واقع، این عینک فقط کمی ضخیم‌تر و بزرگ‌تر از عینک Ray-Ban Meta است – یک عینک هوشمند دیگر اما با دوربین و بدون هیچ‌گونه قابلیت AR.

بررسی XREAL Air 2 2

با این حال، وقتی از عینک استفاده می کنید، به طور قابل توجهی بزرگتر به نظر می رسد. پس از آن، عینک های AR قرار نیست زمانی که خارج از منزل هستید استفاده شوند. بنابراین لازم نیست در هنگام راه رفتن در خیابان نگران به نظر رسیدن خنده دار باشید.

بررسی XREAL Air 2 6

علیرغم اینکه XREAL Air 2 بزرگتر از حد معمول است، تنها 72 گرم وزن دارد، بنابراین پوشیدن آن راحت است. پدهای بینی همراه نیز نرم و براق هستند. علاوه بر این، بسته به اندازه بینی شما می توان آنها را زاویه دار و به عرض های مختلف تنظیم کرد.

بررسی XREAL Air 2 14

به عنوان مرجع، من یک فیلم دو ساعته را در یک پرواز با استفاده از XREAL Air 2 تماشا کردم و هیچ مشکلی با راحتی نداشتم. با این حال، در پایان دو ساعت، قبل از اینکه دوباره عینک را بزنم، برای مدت کوتاهی احساس می‌کردم که می‌خواهم آن را دربیاورم.

با عینک های موجود کار نمی کند

به طور کلی، بزرگترین مشکل من با هر نوع لوازم چشمی این واقعیت است که من از عینک طبی استفاده می کنم. بنابراین وقتی XREAL Air 2 را در دست گرفتم، نگران بودم که آیا بتوانم چیزی را به وضوح روی نمایشگرها ببینم یا نه. اکنون واقعیت این است که شما نمی توانید از XREAL Air 2 روی یک عینک موجود استفاده کنید. اما خوشبختانه XREAL یک قاب در جعبه ارائه می دهد که می توانید از آن برای دریافت یک جفت لنز طبی به عینک استفاده کنید.

بررسی XREAL Air 2 4

من قاب را نزد یک بینایی‌شناس محلی اینجا در هند بردم و لنزهای نسخه‌ای خود را فقط با قیمت 10 دلار روی آنها نصب کردم. اگر در ایالات متحده هستید، XREAL این سرویس را از طریق وب سایت خود ارائه می دهد. اتصال لنز به یک شیار بین پدهای بینی شکاف می دهد.

بررسی XREAL Air 2 7

بنابراین زمانی که از عینک استفاده می کنید، لنزها دقیقاً در پشت صفحه نمایش قرار می گیرند. در تجربه من، صفحه نمایش با پیوست لنز به وضوح قابل مشاهده است.

تلفن، یا کنسول بازی خود را وصل کنید

XREAL Air 2 از طریق کابل USB-C به دستگاه منبع متصل می شود. از DisplayPort روی USB-C برای خروجی محتویات روی نمایشگر استفاده می کند. در جعبه، XREAL یک کابل USB-C بافته شده با انتهای زاویه دار را بسته بندی می کند. انتهای آن به ساقه عینک متصل می شود در حالی که انتهای دیگر به گوشی هوشمند، رایانه یا کنسول متصل می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اعلان های حساس به زمان در آیفون چیست؟
بررسی XREAL Air 2 10

از لحاظ فنی، می‌توانید XREAL Air 2 را به تقریباً هر دستگاهی که از نمایشگر از طریق درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند، متصل کنید. این شامل اکثر پرچمداران ، آخرین مدل های آیفون 15، مک بوک ها و حتی کنسول هایی مانند Steam Deck می شود. وقتی این کار را انجام می دهید، Air 2 مانند هر صفحه نمایش خارجی دیگری رفتار می کند. اما، اگر دستگاه شما از نمایش از طریق USB-C پشتیبانی نکند، چه؟

بررسی XREAL Air 2 11

XREAL راه حلی برای این مشکل دارد. این برند لوازم جانبی به نام XREAL Beam را به فروش می رساند. این در اصل یک پل بین دستگاه شما و عینک است. اگر دستگاهی دارید که پشتیبانی نمی‌شود، می‌توانید آن را به پرتو XREAL وصل کنید و سپس Beam را به عینک متصل کنید. به این ترتیب حتی می توانید از چیزی مانند کابل HDMI به USB-C استفاده کنید

بررسی XREAL Air 2 12

در حالی که کابل USB-C هم جهانی و هم راحت است، ای کاش راهی برای اتصال بی سیم عینک وجود داشت. اما، این به معنای اضافه کردن باتری به عینک است که وزن را افزایش می دهد. بنابراین به نظر می رسد این بهترین راه حل است.

130 اینچ OLED Goodness

توضیح تجربه استفاده از عینک AR از طریق متن دشوار است. اما، من تمام تلاشم را خواهم کرد. وقتی Air 2 را می‌پوشید، چیزی که می‌بینید نمایشگر بزرگی است که جلوی شما شناور است. اساساً، هر دو طرف عینک دارای نمایشگرهای جداگانه ای هستند که با هم ترکیب می شوند و یک نمایشگر بزرگ شناور را تشکیل می دهند. مانند نشستن در یک تئاتر با یک صفحه نمایش بزرگ جلوی شماست.

بررسی XREAL Air 2 17

صفحه نمایش در فاصله ای راحت از چشمان شما قرار دارد. علاوه بر این، XREAL گواهینامه TUV Rheinland را دریافت کرده است تا اطمینان حاصل شود که Air 2 هیچ آسیبی به چشمان شما وارد نمی کند. بازگشت به خود صفحه نمایش – این یک نمایشگر OLED است که تضمین می کند رنگ ها با سطوح کنتراست بالا اشباع می شوند. تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی در Netflix یک لذت مطلق در XREAL Air 2 است. صفحه نمایش به اندازه کافی واضح است بنابراین شما می‌توانید هر پیکسلی را نیز پیدا کنید.

اگر گیمر هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید صفحه نمایش می تواند تا 120 هرتز به روز شود. بنابراین، اگر Air 2 را به PS5 یا رایانه شخصی متصل کنید، می توانید از بازی روان لذت ببرید. در حالی که مورد استفاده اصلی XREAL Air 2 مصرف رسانه است، حتی می توانید از آن به عنوان یک مانیتور بزرگ برای کار استفاده کنید.

بررسی XREAL Air 2 15

به لطف صفحه نمایش بزرگ، می توانید چندین پنجره را باز کنید و به راحتی کار کنید. اگر لپ تاپ با صفحه نمایش 13 یا 14 اینچی دارید، این بسیار سودمند است.

غوطه وری را کنترل کنید

به‌طور پیش‌فرض، صفحه‌نمایش AR با پس‌زمینه‌ای واضح در مقابل چشمان شما شناور می‌شود. این به این معنی است که به نظر می رسد نمایشگر در محیط اطراف شما قرار دارد. این حالت به شما امکان می دهد از صفحه نمایش بدون اینکه کاملاً از دنیای واقعی جدا شوید استفاده کنید. شما هنوز هم می توانید اطراف خود را ببینید و با مردم ارتباط برقرار کنید.

بررسی XREAL Air 2 3

با این حال، اگر می‌خواهید غوطه‌وری کامل داشته باشید، XREAL در یک پیوست مشکی که در جلوی Air 2 قرار می‌گیرد، قرار می‌گیرد. این یک رنگ تیره اضافه می‌کند تا صفحه نمایش پس‌زمینه سیاهی داشته باشد. وقتی در پرواز هستید یا فقط روی کاناپه خود دراز کشیده اید، غرق شدن در محتوایی که تماشا می کنید منطقی است. اینجاست که پیوست به کار می آید. در واقع، من پیوست را همیشه روشن می گذارم زیرا می خواهم یک پس زمینه سیاه برای صفحه نمایش خود داشته باشم.

بررسی XREAL Air 2 5

علاوه بر این، ساقه همچنین دارای کنترل های روشنایی برای صفحه نمایش است. اگر در یک محیط تاریک هستید، می توانید برای محافظت از چشمان خود، روشنایی را کاهش دهید.

بررسی XREAL Air 2 9

در واقع، اگر از پوشش مشکی برای غوطه وری کامل استفاده کنید، دریافتم که کمترین سطح روشنایی در اکثر مواقع کافی است.

راه اندازی مانیتور سه گانه مجازی

بیشتر از تماشای محتوا، یکی از جنبه‌های XREAL Air 2 وجود دارد که من کاملاً از آن لذت بردم – استفاده از آن با مک خود برای به‌دست آوردن یک تنظیم مانیتور سه‌گانه قابل حمل. اگر می‌پرسید چگونه – از برنامه همراه XREAL Nebula استفاده می‌کند. هنگامی که Air 2 را به مک خود وصل می کنید و Nebula را روشن می کنید، به شما این امکان را می دهد که صفحه نمایش لپ تاپ خود را بازتاب دهید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید صفحه نمایش خود را با تبدیل آن به تنظیمات مانیتور دوتایی یا سه گانه نمایش دهید. چقدر باحاله!

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سری وبینار نکات بازاریابی متا به زودی برگزار می شود!
بررسی XREAL Air 2 21

وقتی مستقیم نگاه می کنید، می توانید صفحه اصلی را ببینید. و سپس وقتی به چپ و راست نگاه می کنید، می توانید دو صفحه نمایش اضافی را ببینید. این صفحه‌ها مانند نمایشگرهای مکمل واقعی عمل می‌کنند، بنابراین می‌توانید پنجره‌ها را روی آن‌ها بکشید و رها کنید یا چندین نمونه از یک برنامه را اجرا کنید.

این ویژگی به تنهایی بهره وری شما را در حین کار با حاشیه زیادی بهبود می بخشد. گرفتن نمایش نمایشگرها روی دوربین بسیار دشوار است، بنابراین بابت این آشفتگی تار متاسفم. این تصاویر صرفاً برای این است که به شما تصوری از آنچه که هنگام استفاده از عینک می بینید ارائه دهند.

نه تنها صفحه نمایش اضافی دریافت می کنید، بلکه این واقعیت که دیگر مجبور نیستید به لپ تاپ خود روی پای خود نگاه کنید، وضعیت شما را نیز بهبود می بخشد. می توانید به سادگی با عینک به روبه رو نگاه کنید و به تایپ کردن یا کار با لپ تاپ خود ادامه دهید. این به ویژه در پروازهایی که در آن جا پر شده اید مفید است.

از تلفن خود به عنوان صفحه نمایش استفاده کنید

برنامه Nebula در اندروید نیز موجود است و می‌توانید از آن برای مشاهده رابط AR سفارشی شده هنگام اتصال به تلفن هوشمند خود استفاده کنید. این مانند یک لانچر است که با استفاده از آن می توانید به برخی از ویژگی های AR دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، این برنامه حتی به شما امکان می دهد هنگام استفاده از برنامه هایی مانند مرورگر، از گوشی هوشمند خود به عنوان یک دستگاه اشاره گر یا صفحه نمایش استفاده کنید.

بررسی XREAL Air 2 19

خیلی خوب است که XREAL روی این ویژگی‌های اضافی کار کرده است تا تجربه استفاده از Air 2 را بهبود بخشد. با توجه به اینکه چگونه برنامه Nebula برای رایانه ها برای دریافت تنظیمات مانیتور سه گانه فقط در macOS در دسترس است، اما نه در ویندوز، شگفت آور است. بنابراین اگر از یک دستگاه از این برند پشتیبانی می‌کنید، ممکن است آن را به آیفون‌ها نیز گسترش دهید، درست است؟

بلندگوهای داخلی

XREAL Air 2 یک تجربه چندرسانه ای کامل را ارائه می دهد. در کنار نمایشگرها، این عینک یک ست بلندگو نیز دارد. با کمال تعجب، بلندگوها کاملاً چشمگیر هستند.

بررسی XREAL Air 2 8

صدای آنها به طرز مناسبی بلند می شود که این امر نیز آزاردهنده است زیرا اطرافیان شما نیز می توانند آنچه را که به آن گوش می دهید بشنوند. بنابراین اگر در پرواز یا در یک فضای بسته هستید، بهتر است از یک جفت هدفون برای ایزوله استفاده کنید.

آیا باید XREAL Air 2 را بخرید؟

اجازه دهید سعی کنم به یک سوال گسترده تر پاسخ دهم – آیا ارزش خرید یک عینک AR در سال 2023 را دارد؟ اینجوری فکر کن آیا برای چند رسانه ای یا کار به یک مانیتور ثانویه و قابل حمل نیاز دارید؟ یا وقتی در حال پرواز هستید بدون اینکه به گردنتان فشار بیاورید می خواهید از یک فیلم یا نمایش لذت ببرید؟

اگر پاسخ هر یک از سوالات بالا مثبت است، یک جفت عینک AR مانند XREAL Air 2 بسیار منطقی است.

مزایا

  • سبک وزن
  • صفحه نمایش OLED واضح و رنگارنگ
  • برنامه Nebula برای مک برای بهره وری عالی است

معایب

  • برنامه Nebula برای iOS در دسترس نیست
  • برای لنزهای تجویزی به یک ضمیمه اضافی نیاز دارید

XREAL Air 2 به جای انتخاب یک مانیتور قابل حمل که فضای کوله پشتی و روی میز شما را اشغال می کند، در فضای شما صرفه جویی می کند و صفحه نمایش بسیار بزرگتری به شما می دهد. با این حال، XREAL Air 2 ارزان نیست – از 399 دلار شروع می شود. بنابراین بسته به استفاده خود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این یک سرمایه گذاری ارزشمند است یا خیر. اگر زیاد سفر می کنید، XREAL Air 2 مطمئناً یک افزودنی خوب برای کوله پشتی شما است.

امیدواریم از این مقاله نقد و بررسی عینک های XREAL Air 2 AR: تلویزیونی در جیب شما مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pyPTLT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *