نقد و بررسی MSI Titan GT77 HX: یک لپ تاپ گیمینگ Behemoth

زمان مطالعه: 11 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نقد و بررسی MSI Titan GT77 HX: یک گیمینگ Behemoth با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

MSI لپ تاپ های گیمینگ زیادی با نام تجاری خود دارد. شما می توانید سری های Crosshair، Bravo، Core، Katana و MSI Cyborg را نام ببرید. سپس، برای کاربران ممتاز، سری Raider و Stealth وجود دارد. با این حال، این خط تولید تایتان آنها است که همیشه محصول شاخص بوده است. جانور مطلق محصولی که همه چیز را دارد. و با جدیدترین MSI Titan GT77 HX، همه چیز فرقی نمی کند.

 

MSI Titan GT77 HX بررسی تصویر ویژه

این جانور مجهز به پردازنده Core i9 اینتل درجه دسکتاپ همراه با پردازنده گرافیکی لپ تاپ RTX 4090 انویدیا، دارای سخت افزار برتر است. همچنین دارای صفحه نمایش پرچمدار، صدای شگفت انگیز و حافظه فراوان است.

اما همه اینها با قیمت گزافی همراه است. این سوال پیش می آید: آیا MSI Titan GT77 HX ارزش پول را دارد؟ بیایید در بررسی عمیق خود بدانیم.

مشخصات MSI Titan GT77 HX

پردازنده اینتل Core i9-13980HX
رم 64 گیگابایت DDR5 3600 مگاهرتز
128 گیگابایت DDR5 3600 مگاهرتز
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4080
NVIDIA GeForce RTX 4090
ذخیره سازی تا 4 ترابایت PCIe NVMe SSD
نمایش دادن 17.3 اینچ UHD 144 هرتز 100% DCI-P3 Mini LED
بي سيم Killer WiFi 6E AX1690i
وزن 7.28 پوند
ابعاد 15.63 در 12.9 x 0.91 اینچ

توجه: مشخصات دستگاه ممکن است بسته به منطقه متفاوت باشد. MSI Titan GT77 HX 13VI توسط MSI هند برای ما ارسال شد.

طرح

با شروع طراحی، GT77 همان شاسی محصول 2022 Titan را حفظ می کند. صادقانه بگویم که ایده بدی نیست. این لپ‌تاپ در طراحی یکدست مشکی عرضه می‌شود که بیشتر از پلاستیک ساخته شده است. با وجود آن، در اینجا حداقل انعطاف وجود دارد. با این حال، پوشش مستعد اثر انگشت است، بنابراین بهتر است یک پارچه میکروفیبر را در دسترس داشته باشید.

طراحی 3 1

با توجه به این واقعیت که این یک لپ تاپ گیمینگ است، MSI ترجیح داده است از نسبت تصویر 16:9 استفاده کند. من شخصاً به این موضوع اهمیت نمی‌دهم، زیرا به این معنی است که می‌توانید از بازی‌ها بدون هیچ نوار سیاه لذت ببرید.

لوگوی MSI

در بخش نمایشگر بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد، اما به طور کلی، چهره لپ تاپ زیبا به نظر می رسد. همچنین لوگوی بزرگ و جسورانه MSI در پایین وجود دارد که به ظاهر آن افزوده است.

طراحی 2 1

در قسمت عقب، ما نشان MSI Titan را داریم که با دریچه های اگزوز زیر آن همراه شده است. هر دوی آنها دارای نور RGB هستند که می‌توان آن را از طریق نرم‌افزار MSI کنترل کرد. این روشن‌ترین LED موجود نیست، اما باز هم، این یک نگرانی بزرگ نیست زیرا خود کاربران تقریباً هرگز از آن لذت نمی‌برند.

قابلیت اتصال

از نظر IO، در سمت چپ، لپ‌تاپ با یک پورت برق، در کنار دو درگاه USB-A 3.2 Gen2، یک کارت‌خوان SD با اندازه کامل و یک جک استریو 3.5 میلی‌متری، شما را مجذوب می‌کند.

سمت چپ IO 1

در سمت راست، یک پورت USB-A 3.2 Gen2، دو پورت USB-C 4.0 Thunderbolt 4، یک Mini-DisplayPort، یک پورت HDMI 2.1 و یک پورت اترنت 2.5 گیگابیت بر ثانیه دارید.

IO سمت راست

اساسا MSI Titan GT77 از نظر اتصال همه چیز را دارد. با این لپ تاپ نیازی به دانگل یا آداپتور نیست.

نمایش دادن

با حرکت به سمت صفحه نمایش، MSI Titan GT77 HX اولین لپ تاپ جهان است که دارای صفحه نمایش جدید 4K Mini-LED با پشتیبانی از نرخ تجدید 144 هرتز است. و توجه داشته باشید، این یک پنل بزرگ 17 اینچی است. و در بیشتر موارد، کاملاً شگفت انگیز است.

نمایش 2 1

این لپ تاپ دارای حداکثر روشنایی 1000 نیت است و همچنین دارای گواهی DisplayHDR 1000 VESA است. در آزمایش من، به سختی مجبور شدم از لپ تاپ با روشنایی بیش از 50٪ استفاده کنم. بازتولید رنگ فوق‌العاده است و با پوشش 100% DCI-P3، این لپ‌تاپ برای سازندگان محتوا نیز مناسب است.

نمایش 1 1

برای اهداف بازی، نرخ تجدید 144 هرتز همراه با رزولوشن 4K یک لذت مطلق است. محتوا بر روی آن واضح و شفاف به نظر می رسد، در حالی که بازی ها واقعاً غوطه ور به نظر می رسند. به لطف سخت‌افزار زیر، این لپ‌تاپ در واقع به گیمرها این امکان را می‌دهد تا از بازی‌های 4K با نرخ تازه‌سازی بالا لذت ببرند، همان‌طور که از لپ‌تاپ‌های گیمینگ انجام می‌شود. البته بستگی به بازی‌هایی دارد که بازی می‌کنید، اما تا آنجا که به نمایشگر مربوط می‌شود، تجربه آن درجه یک است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه دانلود موسیقی Spotify در Samsung Galaxy Watch 6
نمایش 3 1

یکی از مواردی که می خواستم به آن اشاره کنم، نسبت تصویر 16:9 است. اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید، با توجه به اینکه رقابت به سمت نسبت تصویر 16:10 رفته است، قطعاً احساس محدودیت می کنید. به آن اضافه کنید، با توجه به اینکه این یک پنل مینی LED است، MSI قطعاً می‌توانست نسبت ابعاد بزرگ‌تری را انتخاب کند. میله های سیاه مشکلی نبود. با این گفته، من هنوز آن را معامله شکن نمی‌دانم. با وجود پورت‌های فراوان در اینجا و کیفیت پنل به خودی خود، می‌توانم MSI را ببخشم که نسبت تصویر تاریخ‌دار را حل کند.

سمعی

MSI Titan GT77 HX دارای بلندگوهای دوگانه استریو همراه با ووفرهای دوگانه است. در نتیجه، صدایی با صدای بلند و واضح دریافت می‌کنید که برای انواع نیازهای سرگرمی عالی است.

اپلیکیشن ناهیمیک

کمی باس سنگین است، اما این چیزی است که اکثر مردم ترجیح می دهند. اما اگر مورد پسند شما نیست، می توانید تنظیمات را با استفاده از Nahimic تغییر دهید.

صفحه کلید و تاچ پد

با رفتن به صفحه کلید، همکاری طولانی مدت MSI با SteelSeries در اینجا به طور کامل نمایش داده می شود. Titan GT77 HX دارای صفحه کلید Cherry Mechanical KB SteelSeries با نورپردازی RGB هر کلید است. در حالی که سوئیچ ها مکانیکی هستند، بقیه طراحی ها بسیار شبیه به لپ تاپ هستند. بنابراین اگر از یک صفحه کلید مکانیکی خارجی مناسب استفاده می کنید، مدتی طول می کشد تا با صفحه کلید این لپ تاپ سازگار شوید.

صفحه کلید 1 1

همانطور که گفته شد، پس از انجام این کار، تجربه کاملا شگفت انگیز است. سفر کلید واقعا خوب است، و بازخورد کلی نیز بسیار خوب است. سوئیچ ها کمی در سمت بلندتر قرار دارند، بنابراین این نکته ای است که باید در نظر داشت. نکته قابل توجه این است که سوئیچ های مکانیکی فقط برای 99 کلید هستند. معنی آن این است که کلیدهای جهت دار و نومپد از سوئیچ های گنبدی لاستیکی سنتی استفاده می کنند.

کلیدهای پیکان و Numpad

از نظر سفارشی سازی، نورپردازی RGB هر کلید از طریق نرم افزار SteelSeries GG کنترل می شود. گزینه های زیادی برای بازی وجود دارد و برنامه به خوبی طراحی شده است.

پد لمسی

در زیر صفحه کلید، یک صفحه لمسی با اندازه کافی داریم. اینجا چیز زیادی برای صحبت نیست. بزرگ است، کار می کند و همه چیز خوب است. آیا من یک صفحه لمسی شیشه ای را ترجیح می دادم؟ آره. اما باز هم، این یک لپ تاپ بازی است، بنابراین به خوبی کار می کند. همچنین یک اسکنر اثر انگشت کوچک در کناره قرار دارد که تقریباً 9 از 10 بار کار می کند، بنابراین این نیز خوب است.

وبکم

MSI Titan GT77 HX دارای یک وب کم 720p است که در بهترین حالت متوسط ​​است. در تصاویر کلیک شده با استفاده از این دوربین، دانه و نویز زیادی وجود دارد و HDR نیز به خوبی کار نمی کند.

نمونه وب کم

لطف صرفه جویی این است که با یک دریچه حریم خصوصی فیزیکی همراه است. بنابراین اگر نگران حریم خصوصی خود هستید، این یک ویژگی مفید است.

وب کم 1

به آن اضافه کنید، می توانید از وب کم برای Windows Hello نیز استفاده کنید. متأسفانه، دوربین چندین بار کار نکرد، تا جایی که من فقط از اسکنر اثر انگشت استفاده کردم. بنابراین بله، اگر این لپ‌تاپ را برای پخش بازی‌ها می‌خرید، پیشنهاد می‌کنم روی یک وب‌کم پخش جریانی خوب سرمایه‌گذاری کنید.

ابزارهای نرم افزاری

قبل از اینکه در مورد عملکرد صحبت کنم، فقط یک کلمه کوتاه در مورد نرم افزار. این لپ تاپ برخلاف نسخه Home که اکثر OEM ها لپ تاپ خود را با آن عرضه می کنند، به 11 پرو مجهز شده است. به آن اضافه کنید، برنامه MSI Center را به عنوان راه حل یک مرحله ای برای کنترل همه چیز در این لپ تاپ ارائه می دهد. چه Mystic Lights، چه اورکلاک یا حالت اختصاصی GPU – همه چیز توسط برنامه MSI Center مدیریت می شود.

مرکز MSI

به نظر می رسد بسیار عالی است، به جز این واقعیت که برنامه بسیار باگ است. تصادفات مکرر وجود دارد، و همچنین حافظه زیادی را اشغال می کند. این یک جزء حیاتی است، بنابراین نمی توانم بگویم که بدون آن وضعیت بهتری دارید. به این ترتیب، من فقط امیدوارم که MSI برنامه را به روز کند تا همه اشکالات را برطرف کند و آن را پایدارتر کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  برترین سایت های جستجوی افراد کدامند؟

کارایی

خیلی خوب. به بخش اصلی مورد توجه این لپ تاپ گیمینگ خوش دست – عملکرد. واحد ما در اینجا به پردازنده Intel Core i9-13980HX همراه با پردازنده گرافیکی لپ تاپ Nvidia GeForce RTX 4090 مجهز شده است. 64 گیگابایت حافظه DDR5 با فرکانس 4000 مگاهرتز وجود دارد و برای ذخیره سازی یک SSD 4 ترابایتی NVMe داریم.

3DMark
PCMark
Unigine Superposition MSI Titan
Cinebench R23
معیار RTX حافظه روشن

همانطور که انتظار دارید، عملکرد در سطح بالایی قرار دارد. پردازنده Intel Core i9 به لطف 8 هسته عملکرد و 16 هسته کارآمد، یک هیولای مطلق است. در نتیجه، پردازنده 24 هسته ای اعداد خیره کننده ای را تولید می کند و اکثر دسکتاپ ها را شرمنده می کند.

کپی بنچمارک های بازی MSI Titan GT77 HX

این را با RTX 4090 همراه کنید، و ما شاهد اعداد شگفت انگیزی در بازی ها بودیم. حتی عناوین AAA در بالاترین تنظیمات این لپ تاپ به راحتی اجرا می شدند. و در حالی که مطمئناً می‌توانید عناوین زیادی را با وضوح 4K اجرا کنید، من اکیداً توصیه می‌کنم رزولوشن را به 1440p کاهش دهید تا یک تجربه گیم‌پلی با نرخ تازه‌سازی بالا پایدار داشته باشید.

HWinfo و CPUZ

تنها نقطه ضعفی که شخصا احساس کردم رم بود. در حالی که هیچ کمبودی در فضای حافظه وجود ندارد، فرکانس قطعا می توانست کمی سریعتر باشد. مدل های خرده فروشی با فرکانس 3600 مگاهرتز عرضه می شوند که برای این نسل بسیار کند است. لطف صرفه جویی در این است که چرخه های ساعت سریع دارد، اما با این وجود، MSI واقعاً باید حداقل رم DDR5-5600 را انتخاب می کرد.

حرارتی

در مورد چیزهای خوب صحبت کنیم، بیایید در مورد حرارت صحبت کنیم. MSI Titan GT77 HX در مجموع به چهار فن، شش اگزوز و هشت لوله حرارتی مجهز شده است. این محلول حرارتی Cooler Boost Titan آنهاست و پسر آن را به خوبی انجام می دهد.

MSI Cooler Boost Titan
منبع: MSI

در آزمایش ما، علیرغم اینکه سیستم را تحت فشار قرار داده بودیم، اوج دمایی که توانستیم به آن برسیم حدود 80 درجه سانتیگراد بود. حتی بهتر از این واقعیت است که دمای سطح هرگز از علامت 40 درجه سانتیگراد عبور نکرده است. بنابراین می‌توانید ساعت‌ها با استفاده از کیبورد و همه چیز روی لپ‌تاپ بازی کنید، بدون اینکه نگران سوختن دست خود باشید.

دریچه ها

تنها نقطه ضعف این خنک کننده فوق العاده عالی، نویز است. صدای طرفداران بسیار بلند است، به حدی که شنیدن صدا از بلندگوهای عالی غیرممکن است. به این ترتیب، اگر با این لپ تاپ بازی می کنید، قطعاً به یک جفت هدفون مخصوص بازی نیاز دارید.

قابلیت ارتقا

MSI Titan GT77 با حفاری در داخل، فضای زیادی برای ارتقاء ارائه می دهد. این لپ تاپ دارای چهار اسلات SO-DIMM به همراه سه اسلات M.2 برای ارتقاء است. در صورت تمایل حتی می توانید ماژول Wi-Fi را جایگزین کنید.

عمر باتری و شارژ

آخرین، اما نه کم اهمیت، عمر باتری است. این لپ تاپ دارای یک باتری 4 سلولی 99.9 وات ساعتی است که به نظر بسیار بزرگ است. متأسفانه، این لپ‌تاپ دارای سخت‌افزار درجه یک پرچم‌دار نیز می‌باشد که باتری نمی‌تواند آن را حفظ کند. در آزمایش ما، توانستیم حدود 1.5 ساعت پشتیبان گیری کنیم.

صفحه کلید 2

با این حال، شایان ذکر است که عملکرد هنگام شارژ باتری به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد. صفحه نمایش دیگر از HDR پشتیبانی نمی کند و روشنایی نیز کاهش می یابد. قدرت کافی برای استفاده از dGPU وجود ندارد و باید به گرافیک UHD اینتل تکیه کنید که کاملاً ابتدایی است. اما با توجه به این واقعیت که لپ تاپ به وضوح به عنوان یک جایگزین دسکتاپ در نظر گرفته شده است، همه اینها واقعاً نباید مشکلی ایجاد کنند.

بررسی MSI Titan GT77 HX: ارزشش را دارد؟

بنابراین، سوال بزرگ: آیا MSI Titan GT77 HX ارزش پول شما را دارد؟ با قیمت 5299 دلار برای مدل برتر با 128 گیگابایت رم، این لپ تاپ اصلاً ارزان نیست.

بررسی MSI Titan GT77 HX ارزشش را دارد

با این حال، شما در حال حاضر به جدیدترین و بهترین های بازار نیز دسترسی دارید. اگر با خرج کردن ثروت زیادی برای فخر فروشی در مقابل دوستان مشکلی ندارید، آن را دنبال کنید. GT77 HX به هیچ وجه یک لپ تاپ بد یا گران قیمت نیست. اما بسیار گران است، تا جایی که خود را به عنوان یک خرید عملی برای اکثر مصرف کنندگان در آنجا توجیه نمی کند.

مزایا

  • عملکرد درجه یک
  • نمایشگر مینی ال ای دی شگفت انگیز
  • خنک کننده فوق العاده عالی
  • تجربه تایپ فوق العاده
  • فراوانی پورت های ورودی/خروجی
  • کیفیت ساخت خوب
  • جایگزینی عالی برای دسکتاپ

معایب

  • گران
  • وب کم ضعیف
  • صدای طرفداران فوق العاده بلند می شود
  • RAM می تواند سریعتر باشد
  • قابل حمل نیست

امیدواریم از این مقاله نقد و بررسی MSI Titan GT77 HX: یک لپ تاپ گیمینگ Behemoth مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xlJNeB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *