هفته هوش مصنوعی: اپل حرکات یادگیری ماشینی را انجام می دهد

زمان مطالعه: 7 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم هفته هوش مصنوعی: حرکات یادگیری ماشینی را انجام می دهد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

همگام شدن با صنعتی که به سرعت هوش مصنوعی در حال حرکت است، امری دشوار است. بنابراین تا زمانی که یک هوش مصنوعی بتواند این کار را برای شما انجام دهد، در اینجا خلاصه‌ای مفید از داستان‌های هفته گذشته در دنیای یادگیری ماشین، همراه با تحقیقات و آزمایش‌های قابل‌توجهی است که به تنهایی پوشش نداده‌ایم.

می توان گفت هفته گذشته اپل به طور کاملاً مشهود و با عمد کلاه خود را به مسابقه فوق رقابتی هوش مصنوعی انداخت. این طور نیست که این شرکت قبلاً سرمایه گذاری خود را در – و اولویت بندی – هوش مصنوعی نشان نداده بود. اما اپل در رویداد WWDC خود کاملاً روشن کرد که هوش مصنوعی پشت بسیاری از ویژگی‌ها در سخت‌افزار و نرم‌افزار آینده خود قرار دارد.

به عنوان مثال، iOS 17، که قرار است اواخر امسال عرضه شود، می‌تواند دستور العمل‌هایی را برای غذاهای مشابه از یک عکس آیفون با استفاده از بینایی رایانه پیشنهاد کند. هوش مصنوعی همچنین به Journal، یک دفتر خاطرات تعاملی جدید که پیشنهادهای شخصی‌سازی شده را بر اساس فعالیت‌های سایر برنامه‌ها ارائه می‌کند، قدرت می‌دهد.

iOS 17 همچنین دارای یک تصحیح خودکار ارتقا یافته با یک مدل هوش مصنوعی است که می تواند کلمات و عبارات بعدی را که ممکن است کاربر استفاده کند را با دقت بیشتری پیش بینی کند. با گذشت زمان، آن را سفارشی می‌کند و پرکاربردترین کلمات کاربر را یاد می‌گیرد – از جمله فحش‌ها، به شکلی سرگرم‌کننده.

هوش مصنوعی در هدست واقعیت افزوده ویژن پرو اپل نیز مرکزی است – به ویژه FaceTime در ویژن پرو. با استفاده از یادگیری ماشینی، Vision Pro می‌تواند یک آواتار مجازی از پوشنده ایجاد کند، که طیف کاملی از انقباضات صورت را شامل می‌شود – تا تنش پوست و کار عضلات.

اسکن صورت برای شخصیت دیجیتال برای ویژن پرو

اعتبار تصویر: سیب

ممکن است این هوش مصنوعی مولد نباشد، که بدون شک داغ ترین زیرمجموعه هوش مصنوعی امروزی است. اما به نظر من قصد اپل این بود که یک نوع بازگشت ایجاد کند – تا نشان دهد پس از سال‌ها دست‌کم زدن به پروژه‌های یادگیری ماشینی، از Siri تا خودروی خودران در جهنم تولید، چیزی نیست که بتوان آن را دست کم گرفت.

قدرت فرافکنی فقط یک ترفند بازاریابی نیست. عملکرد ضعیف اپل در زمینه هوش مصنوعی منجر به فرار مغزها شده است، طبق گزارشات، دانشمندان با استعداد یادگیری ماشین – از جمله تیمی که روی نوع فناوری زیربنای ChatGPT OpenAI کار می کردند – اپل را به سمت مراتع سبزتر ترک کردند.

نشان می دهد که در واقع در مورد هوش مصنوعی جدی است حمل دریایی محصولات دارای هوش مصنوعی یک حرکت ضروری به نظر می رسند – و معیاری که برخی از رقبای اپل در واقع در گذشته اخیر نتوانسته اند به آن دست یابند. (در اینجا به شما نگاه می کنم، متا.) طبق ظاهر، اپل در هفته گذشته نفوذ کرد – حتی اگر در مورد آن صدای بلندی نداشت.

در اینجا سایر عناوین مورد توجه هوش مصنوعی در چند روز گذشته آمده است:

  • متا یک مولد موسیقی می سازد: از دست نرفتن توسط گوگل، متا مولد موسیقی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را منتشر کرده است – و برخلاف گوگل، آن را منبع باز کرده است. ابزار تولید موسیقی متا که MusicGen نام دارد، می تواند توضیحات متنی را به 12 ثانیه صدا تبدیل کند.
  • تنظیم کننده ها ایمنی هوش مصنوعی را بررسی می کنند: پس از اعلامیه هفته گذشته دولت بریتانیا OpenAI، Google DeepMind و Anthropic که قصد دارد در پاییز امسال یک نشست جهانی ایمنی هوش مصنوعی را میزبانی کند، متعهد شده‌اند که «دسترسی اولیه یا اولویت‌دار» را به مدل‌های هوش مصنوعی خود برای حمایت از تحقیقات در مورد ارزیابی و ایمنی ارائه دهند.
  • هوش مصنوعی، ملاقات با ابر: Salesforce در حال راه اندازی مجموعه جدیدی از محصولات با هدف تقویت موقعیت خود در فضای فوق رقابتی هوش مصنوعی است. این مجموعه که AI Cloud نام دارد، شامل ابزارهایی است که برای ارائه هوش مصنوعی «آماده سازمانی» طراحی شده‌اند، آخرین تلاش بین رشته‌ای Salesforce برای افزایش سبد محصولات خود با قابلیت‌های هوش مصنوعی است.
  • تست هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو: TechCrunch با Gen-2، هوش مصنوعی Runway که کلیپ های ویدیویی کوتاهی از متن تولید می کند، ادامه داد. حکم؟ راه زیادی در پیش است تا این فناوری به تولید فیلم با کیفیت فیلم نزدیک شود.
  • پول بیشتر برای هوش مصنوعی سازمانی: به نشانه این که مقدار زیادی پول نقد برای استارت آپ های مولد هوش مصنوعی وجود دارد، Cohereکه در حال توسعه یک اکوسیستم مدل هوش مصنوعی برای این شرکت است، هفته گذشته اعلام کرد که 270 میلیون دلار به عنوان بخشی از دور سری C خود جمع آوری کرده است.
  • GPT-5 برای شما وجود ندارد: سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، در کنفرانس اخیری که توسط Economic Times برگزار شد، گفت که OpenAI هنوز GPT-5 را آموزش نمی‌دهد – ماه‌ها پس از آن که استارت‌آپ تحت حمایت مایکروسافت متعهد شد که پس از بسیاری از مدیران صنعت، «برای مدتی» روی جانشین GPT-4 کار نکند. و دانشگاهیان ابراز نگرانی کردند در مورد سرعت سریع پیشرفت های مدل های زبان بزرگ آلتمن.
  • دستیار نوشتن هوش مصنوعی برای وردپرس: اتوماتیکشرکت سازنده WordPress.com و مشارکت کننده اصلی پروژه منبع باز وردپرس، سه شنبه گذشته دستیار هوش مصنوعی را برای سیستم مدیریت محتوای محبوب راه اندازی کرد.
  • اینستاگرام یک چت بات به دست می آورد: بر اساس تصاویر، اینستاگرام ممکن است روی یک ربات چت هوش مصنوعی کار کند لو رفته توسط محقق اپلیکیشن الساندرو پالوزی. با توجه به افشاگری‌ها، که نشان‌دهنده پیشرفت‌های در حال پیشرفت اپلیکیشن‌ها است که ممکن است ارسال شوند یا نشوند، این عوامل هوش مصنوعی می‌توانند به سوالات پاسخ دهند یا مشاوره بدهند.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آمازون در حال توسعه MMO «ارباب حلقه ها» است

سایر یادگیری های ماشینی

اگر کنجکاو هستید که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند بر علم و تحقیق در چند سال آینده تأثیر بگذارد، تیمی از 6 آزمایشگاه ملی گزارشی را بر اساس کارگاه‌های برگزار شده در سال گذشته، دقیقاً در مورد آن تهیه کردند. ممکن است کسی وسوسه شود که بگوید، با توجه به روندهای سال گذشته و نه بر اساس روندهای سال گذشته، که در آن همه چیز به سرعت پیشرفت کرده است، ممکن است این گزارش قبلاً منسوخ شده باشد. اما در حالی که ChatGPT امواج عظیمی را در آگاهی از فناوری و مصرف‌کننده ایجاد کرده است، حقیقت این است که به ویژه برای تحقیقات جدی مرتبط نیست. روندهای مقیاس بزرگتر هستند و با سرعت متفاوتی در حال حرکت هستند. گزارش 200 صفحه ای قطعاً خواندنی ساده نیست، اما هر بخش به طور مفید به قطعات قابل هضم تقسیم می شود.

در جاهای دیگر در اکوسیستم آزمایشگاه ملی، محققان لوس آلاموس به سختی در حال کار بر روی پیشرفت حوزه ممریستورها هستند که ذخیره سازی و پردازش داده ها را با هم ترکیب می کنند – دقیقاً مانند نورون های خودمان. این یک رویکرد اساساً متفاوت برای محاسبات است، اگرچه هنوز در خارج از آزمایشگاه به ثمر نشسته است، اما به نظر می رسد این رویکرد جدید حداقل توپ را به جلو می برد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 ساده ترین راه برای انتقال فایل ها از آیفون به مک

امکانات هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل زبان در این گزارش در مورد تعامل پلیس با افرادی که آنها را تحت فشار قرار داده اند به نمایش گذاشته شده است. پردازش زبان طبیعی به‌عنوان یکی از چندین عامل برای شناسایی الگوهای زبانی که تشدید توقف‌ها را پیش‌بینی می‌کنند – به‌ویژه در مورد مردان سیاه‌پوست مورد استفاده قرار گرفت. روش های یادگیری انسان و ماشین یکدیگر را تقویت می کنند. (مقاله را اینجا بخوانید.)

اعتبار تصویر: Cyrille Verdon / Renaud Defrancesco BUREAU 141 / EPFL

DeepBreath مدلی است که بر روی ضبط تنفس گرفته شده از بیماران در سوئیس و برزیل آموزش دیده است که سازندگان آن در EPFL ادعا می کنند می تواند به شناسایی زودهنگام شرایط تنفسی کمک کند. برنامه این است که آن را در دستگاهی به نام پنوموسکوپ، تحت شرکت اسپین‌آوت Onescope قرار دهیم. ما احتمالاً برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد شرکت با آنها پیگیری خواهیم کرد.

یکی دیگر از پیشرفت‌های سلامت هوش مصنوعی از پوردو حاصل می‌شود، جایی که محققان نرم‌افزاری ساخته‌اند که تصاویر فراطیفی را با گوشی‌های تقریب می‌کند و با موفقیت هموکلوبین خون و سایر معیارها را ردیابی می‌کند. این یک تکنیک جالب است: با استفاده از حالت حرکت فوق‌العاده آهسته گوشی، اطلاعات زیادی در مورد هر پیکسل در تصویر به دست می‌آورد و به مدل داده‌های کافی برای برون‌یابی می‌دهد. این می تواند راهی عالی برای دریافت این نوع اطلاعات سلامتی بدون سخت افزار خاص باشد.

اعتبار تصویر: MIT

من هنوز به یک خلبان خودکار برای انجام مانورهای گریزان اعتماد ندارم، اما MIT با تحقیقاتی که به هوش مصنوعی کمک می کند از موانع جلوگیری کند و در عین حال مسیر پروازی مطلوب را حفظ کند، به فناوری نزدیک تر می شود. هر الگوریتم قدیمی می‌تواند تغییرات وحشی را در جهت پیشنهاد کند تا خراب نشود، اما انجام این کار در حالی که پایداری را حفظ می‌کند و چیزی را در داخل آن خمیده‌نمی‌کند سخت‌تر است. این تیم موفق شد یک جت شبیه سازی شده برای انجام برخی از مانورهای Top Gun به صورت مستقل و بدون از دست دادن پایداری بدست آورد. سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

هفته گذشته تحقیقات دیزنی است که همیشه می‌توان روی آن حساب کرد تا چیز جالبی را به نمایش بگذارد که اتفاقاً برای فیلم‌سازی یا عملیات پارک موضوعی نیز کاربرد دارد. آنها در CVPR یک “شبکه تشخیص نقطه عطف چهره” قدرتمند و همه کاره را به نمایش گذاشتند که می تواند حرکات صورت را به طور مداوم و با استفاده از نقاط مرجع دلخواه ردیابی کند. فیلمبرداری حرکتی در حال حاضر بدون نقاط عکسبرداری کوچک کار می کند، اما این باید کیفیت آن را حتی بالاتر – و برای بازیگران باوقارتر کند.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GDt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *