همانطور که رشد گریزان تر می شود، مجموعه جدیدی از معیارهای محصول نرم افزاری ظاهر می شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم همانطور که رشد گریزان تر می شود، مجموعه جدیدی از معیارهای محصول نرم افزاری ظاهر می شود
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

حتی سریعترین رشد استارت‌آپ‌های نرم‌افزاری مانند گذشته به سرعت در حال گسترش نیستند.

البته این تا حدی با انتخاب است. اگر سودآوری می‌خواهید باید رشد را عوض کنید و بالعکس. شرکت VC OpenView در چهارمین گزارش سالانه معیارهای محصول خود استدلال می‌کند که معیار سنجش عملکرد استارت‌آپ در سال گذشته تغییر کرده است، اما تغییر استانداردهای عملکرد راه‌اندازی به این معنی است که ما به یک پایه جدید برای رشد سریع نیاز داریم.

نویسندگان گزارش نوشتند: «از آنجایی که شرکت‌های SaaS از رشد به هر قیمتی دور شده‌اند، ما تعریف گزارش را از رشد سریع از 100 درصد به 75 درصد رشد سال به سال به‌روزرسانی کرده‌ایم».

بر اساس نظرسنجی از 1000 شرکت نرم‌افزار خصوصی، این گزارش نشان داد که 22 درصد از استارت‌آپ‌های نرم‌افزاری واجد شرایط تعریف OpenView از «رشد سریع» هستند که نسبت به سال گذشته 32 درصد کاهش یافته است، علی‌رغم نرخ رشد پایین‌تر مورد نیاز برای ورود به گروه. OpenView این نظرسنجی را با استارتاپ تجزیه و تحلیل محصول Pendo انجام داد.

این فقط استارت آپ های نرم افزاری خصوصی نیستند که به سختی رشد می کنند. شرکت های فهرست شده SaaS نیز با مشکل مواجه هستند. تقریباً همه با ارزش‌ترین کسب‌وکارهای SaaS که از سال ۲۰۱۹ به‌عنوان عمومی درآمدند، در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ شاهد کاهش خالص حفظ دلار (NDR) خود بودند.

ما این را نیز مشاهده کرده‌ایم: درآمدهای اخیر Snowflake نشانگر خوبی است که حتی شرکت‌هایی با چشمگیرترین NDR از تغییرات بازار در امان نیستند.

NDR مناسب برای استارت‌آپ‌های SaaS موضوع بسیار بزرگی است و OpenView معمولاً در گزارش معیارهای SaaS که در پاییز منتشر می‌کند به آن می‌پردازد. در مورد این گزارش معیارهای محصول، این گزارش بسیار بیشتر بر روی اهرم‌های عملیاتی متمرکز است که شرکت‌های نرم‌افزاری می‌توانند برای تقلید از بهترین‌ها در کلاس استفاده کنند. این بدیهی است که یکی از نگرانی‌های اصلی برای بنیان‌گذارانی است که امیدوارند راه‌هایی برای باز کردن درآمد جدید بدون سرمایه‌گذاری هنگفت پیدا کنند.

پیدا کردن گروه

معیارهای محصولات سالم SaaS در سال 2023 چگونه به نظر می رسند؟ خب، پیچیده است. اگر قراردادهای سازمانی می فروشید، نمی توانید انتظار نرخ ثبت نام مشابهی را داشته باشید که برای مثال برای یک محصول سلف سرویس که به توسعه دهندگان ارائه می شود.

شریک عملیات OpenView، کایل پویار، یکی از نویسندگان گزارش، گفت: «به همین دلیل است که ما سعی کردیم داده ها را به روش های مختلف کاهش دهیم تا افراد بتوانند معیارهای مربوط به تجربه محصول خاص خود را پیدا کنند.

پویار افزود، یکی دیگر از اهداف این تقسیم بندی، نشان دادن برخی از تصمیماتی است که شرکت ها می توانند در صورت تمایل به حرکت به یک سطل متفاوت اتخاذ کنند. چیزهایی مانند اینکه به چه نوع مشتری می فروشید، خواه یک حرکت فریمیوم، یک حرکت آزمایشی رایگان یا یک آزمایش معکوس … بسیاری از این موارد در واقع تحت کنترل شما به عنوان یک تجارت است.

یکی از تغییرات کلیدی که بسیاری از بنیان‌گذاران در مورد آن فکر می‌کنند این است که آیا آنها باید نوعی رشد مبتنی بر محصول را در مقابل رشد سنتی‌تر مبتنی بر فروش اتخاذ کنند یا خیر.

در سال 2022، گزارش قبلی OpenView نشان داد که احتمال رشد بیش از 100 درصدی شرکت‌های تولیدکننده در مقایسه با همتایان خود، دو برابر بیشتر از سال به سال است. چنین نرخ های رشدی ممکن است در سال جاری دور از دسترس باشد، اما همچنان توضیح می دهد که چرا شرکت ها PLG را در نظر می گیرند. با این حال، اتخاذ این استراتژی ناهموار باقی می ماند و تفاوت های ظریف زیادی وجود دارد که ارزش در نظر گرفتن دارد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ypYIXu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *