چگونه آمازون والمارت را شکست داد – و چه کسی ممکن است آمازون را شکست دهد: صحبت با خبرنگار جیسون دل ری

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم چگونه والمارت را شکست داد – و چه کسی ممکن است آمازون را شکست دهد: صحبت با خبرنگار جیسون دل ری
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

جیسون دل ری 15 سال گذشته را صرف گزارش در مورد مشاغل تجارت الکترونیکی از جمله والمارت و آمازون کرده است. در حال حاضر، در یک کتاب جدید که به قفسه های امروز به نام برنده همه را می فروشداو داستان گسترده‌تر Walmart – که مدت‌ها بر حفظ آنچه ساخته بود تمرکز داشت – و نبرد حماسی آن با آمازون را تعریف می‌کند، که استراتژی زمین و گسترش آن، آن را به تجارت پرسود ذخیره‌سازی ابری، تجارت مواد غذایی و تدارکات سوق داده است. صنعت، سخت افزار و حتی هالیوود.

در واقع، چیزی که به عنوان یک آزار و اذیت برای والمارت شروع شد و بعداً به یک مبارزه بدون بند انگشت تبدیل شد، در سال‌های اخیر به یک بحران وجودی برای تجارت 61 ساله تبدیل شده است – و دل ری متوجه می‌شود که شرکت در مورد آن چه می‌کند. در همان زمان، او چالش هایی را که آمازون 29 ساله به طور فزاینده ای با آن مواجه است، بررسی می کند، از جمله ناتوانی فزاینده در حرکت سریع مانند گذشته و بی میلی سرسختانه آن برای پرداختن به انتقادات جدی.

با دسترسی به والمارت مدیر عامل داگ مک‌میلون، جف ویلک، مدیر عامل سابق کسب‌وکار جهانی مصرف‌کننده آمازون، و 150 منبع دیگر، از جمله سایر مدیران هر دو شرکت، داستانی که دل ری بیان می‌کند درباره نوآوری است، اما در مورد رشد این دو غول نیز است. برای مصرف کنندگان، برای کارکنان و حتی برای محیط زیست معنی شده است. دیروز با او گفت‌وگو کردیم، بخش‌هایی از آن در زیر به مدت طولانی ویرایش شده است.

TC: نمی‌دانم که آیا می‌دانستید وارد این موضوع شده‌اید که این داستانی است از این که چگونه والمارت فقط سعی کرده تا به آمازون برسد، و اغلب کوتاهی کرده است. ارزش بازار آمازون در این مرحله بیش از سه برابر بزرگتر از والمارت است – 1.3 تریلیون دلار تا 400 میلیارد. به نظر می رسد کتاب تأکید می کند که این رقابت پایان یافته است. آیا شما می گویید این دقیق است؟

جی دی: کتاب به شدت به دوران تصدی والمارت داگ مک‌میلون، مدیرعامل داگ مک‌میلون در 10 سال گذشته متکی است و تمام آزمایش‌ها و مصیبت‌های یک شرکت شگفت‌انگیز موفق که با شروعی روبه‌رو شده است که ابتدا آن را نادیده می‌گیرد، سپس به آن توجه می‌کند، اما به آن توجه نمی‌کند. واقعاً استراتژی رقابتی خود را به خوبی اجرا نمی کند. در داخل شرکت بسیاری از شما می شناسید، مدیر عامل در میان آنها احساس می کرد [by 2016] که، “اگر ما به زودی زمینه را فراهم نکنیم، می دانم که برای برخی افراد مسخره به نظر می رسد، اما ممکن است واقعاً تا چند دهه دیگر در اطراف نباشیم.”

شما در کتاب می گویید که زمانی با پرامیلا جایپال، نماینده کنگره آمریکا، که منطقه آن شهر زادگاه آمازون، سیاتل را در بر می گیرد، صحبت کردید و او گفت که پاسخ معمول آمازون به منتقدان این است که هر گونه انتقادی واقعی بودن را رد می کند. آیا شما هم همین مشاهدات را به اشتراک می گذارید؟

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین کابل HDMI 8K که می توانید بخرید

آمازون اکنون یک هدف آسان برای گروه‌های مختلف است – اغلب به دلایلی واقعاً معتبر، اما همچنین میزبان افرادی هستند که دوست دارند از شرکت متنفر باشند. گفتنی است، در چند سال گذشته، به ویژه با توجه به نحوه تعامل آنها با افراد قدرتمند در دولت، [ has] فقط عدم آگاهی یا غرور را نشان داد [and] بی جهت بیش از آنچه نیاز داشتند دشمن ایجاد کردند. [Meanwhile] مدیران والمارت، چه خودخواه باشند و چه نباشند، طی سال‌ها به تورهای شنیداری منتقدان رفته‌اند، حداقل وانمود می‌کنند که می‌خواهند طرف دیگر چیزها را بشنوند.

والمارت آهسته کویدسی را می‌خواست و آن را به آمازون باخت. PillPack را به آمازون از دست داد. از مسائل فرهنگی آمازون، مسائل روابط کار، و مسائل وزارت دادگستری و غیره که بگذریم، آیا شما از اشتباهات عملیاتی خود آمازون شگفت زده شده اید؟

بسیاری از رسانه ها و حتی مردمی در فناوری فرض می کردند [that after acquiring Whole Foods in 2017 that] آمازون وارد خرده فروشی فیزیکی به عنوان مبتکر و باهوش ترین بچه ها و دختران اتاق می شود و به نوعی آن را به درستی انجام می دهد، و این واقعاً یک شکست بزرگ تا به امروز بوده است. یکی از چیزهایی که آنها با آن دست و پنجه نرم کرده اند این است که فکر می کنند تمایز فناوری کافی است، و نه اینکه به عملیات تهیه موجودی مناسب یا غذای مناسب اهمیت نمی دهند، اما این چیزها مانند یک فکر بعدی به نظر می رسد. بنابراین وارد برخی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی فیزیکی آنها می‌شوید، و تجربه در فروشگاه‌ها به‌نظر می‌رسد یک فکر بعدی برای فناوری پرداخت یا گاری‌های با فناوری پیشرفته در برخی از فروشگاه‌های مواد غذایی آنهاست که در حال شمارش وسایل شما هستند. برای برخی از مردم، این به اندازه کافی جالب است، اما برای مصرف کنندگان روزمره، من فکر می کنم که آنها در مورد نحوه تمایز دچار مشکل شده اند.

آمازون از آن زمان PillPack را خریداری کرده است. وان مدیکال را خریداری کرده است [which has many hundreds of brick-and-mortar offices]. به نظر شما آیا ما شاهد اشتباهات مشابهی در رویکرد آن به مراقبت های بهداشتی خواهیم بود؟

آمازون سرویسی به نام Amazon Care داشت که ترکیبی از خدمات بهداشتی از راه دور و بازدید از دربان در خانه بود. در ابتدا فقط برای کارمندان آمازون بود و قبل از اینکه واقعاً خارج از آن گسترش یابد تعطیل شد، اما وقتی با پرستاران و فن‌آورانی که روی آن پروژه کار می‌کردند صحبت کردم، [they said] آمازون اغلب بود ورود به فضا و فکر کردن به اینکه چه چیزی باید در مراقبت های بهداشتی بهبود یابد یا چه چیزی اشتباه است، در مقابل آنچه قبلاً درست بود. نمی‌دانم این غرور است یا فقط نحوه عملکرد آنها. اما برخی از پرستارانی که با آنها صحبت کردم گفتند که خدمات نرم افزاری پرونده مراقبت های بهداشتی وجود دارد که واقعاً خوب هستند [Amazon] تمام این زمان را صرف ساختن کرد [its] خود را از ابتدا به دست آورد و این باعث انواع مشکلات شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  شرکت‌های هوش مصنوعی داوطلبانه به ایمنی و شفافیت بهتر متعهد می‌شوند، اما اگر بخواهند می‌توانند تعهدات را نادیده بگیرند.

در مورد اکتساب PillPack، حکایتی را در کتاب می گویم [about] کارآفرینانی که PillPack را ساختند و برای کار در آمازون رفتند، و تا حدی موفقیت داشتند، اما پس از مدتی احساس خفقان کردند و فهمیدند که ساختن فناوری داروخانه در یک بخش فناوری خرده‌فروشی که اکنون بسیار قدیمی است، چقدر سخت خواهد بود. متفاوت از والمارت . . بوروکراسی وارد شده است و کارآفرینان نیز می توانند در آنجا کار سختی داشته باشند.

گاهی اوقات شرکت‌ها به چنان مقیاسی می‌رسند که به نظر می‌رسد از هر نوع شروعی کاملاً مصون هستند تا زمانی که این کار را نکنند. ما در اینجا در مورد مانور آمازون از Walmart صحبت می کنیم. آمازون باید بیشتر نگران چه کسی باشد؟ اگر قرار بود روی اینکه چه کسی می تواند آمازون را سرنگون کند، چه کسی را انتخاب می کردید، شرط بندی می کردید؟

فکر می کنم Shopify هنوز یک شرکت بسیار جالب است. می دانم که یک خرده فروش نیست، اما یک شرکت فناوری واقعاً قدرتمند است. آنها ممکن است بیش از حد خود را گسترش دهند و سعی کنند وارد لجستیک شوند و مجبور شدند آن عملیات را با ضرر انجام دهند. اما افراد واقعاً باهوشی وجود دارند که به مشاغل مستقل اهمیت می دهند، بنابراین سؤال این خواهد بود که آیا آنها می توانند یا واقعاً می خواهند حضوری برای مشتریان ایجاد کنند یا خیر، و آمازون توجه بسیار زیادی به آنها دارد. دیگری که فکر می کنم است. آمازون اساسا یک پورتال تراکنشی است، درست است؟ بسیاری از مردم با دانستن اینکه چه می خواهند به آنجا می روند، بنابراین برای خرید چیزی به آنجا می روند، نه برای خرید. من فکر می‌کنم TikTok هنوز پتانسیل زیادی برای ایفای نقش مهم در افرادی دارد که واقعاً می‌خواهند در حال حاضر آنلاین خرید کنند و فقط به جایی نمی‌روند که فقط می‌خواهند چک کردن را فشار دهند یا خرید کنند، بنابراین پتانسیل زیادی وجود دارد. آیا آنها می توانند آن را برآورده کنند یا خیر، من نمی دانم. همچنین شانس بسیار خوبی وجود دارد که 20 سال بعد، به گذشته نگاه کنیم و بگوییم که شرکت XYZ اکنون یک تجارت عظیم و عظیم است و حتی در سال 2023 وجود نداشت. امید من شاید به سلامت اقتصاد باشد. و سلامت جامعه نیز ممکن است همینطور باشد.

ما بیشتر از این مصاحبه در اواخر این هفته در قالب پادکست خواهیم داشت. گوش به زنگ باشید.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EqK
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *