کنگره برای ادامه پرتاب پول به سیستم پرتاب فضایی ناسا آماده می شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم کنگره برای ادامه پرتاب پول به سیستم پرتاب فضایی ناسا آماده می شود
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

کنگره میلیاردها دلار دیگر را به موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) و معماری مرتبط با آن اختصاص خواهد داد، حتی در شرایطی که ماموریت های علمی ناسا در برابر کاهش آسیب پذیر هستند.

هر دو کمیته تخصیص مجلس و سنا توصیه می کنند که برای سال مالی آینده (سال مالی 24) حدود 25 میلیارد دلار برای ناسا در نظر گرفته شود، که مطابق با میزان بودجه دریافتی آژانس در سال جاری (سال مالی 23) است. با این حال، هر دو شاخه کنگره توصیه می کنند که بخشی از این بودجه را که به برنامه Artemis و سنگ بنای حمل و نقل آن، SLS و کپسول خدمه Orion اختصاص می یابد، افزایش دهید.

این برنامه ها 7.9 میلیارد دلار به ازای هر لایحه مجلس یا 7.74 میلیارد دلار به ازای هر لایحه سنا دریافت خواهند کرد که نسبت به سال مالی 2023 بیش از 440 میلیون دلار افزایش یافته است.

در همین حال، مأموریت‌های علمی به دنبال کاهش تقریباً همین مقدار هستند و مجلس نمایندگان بودجه 7.38 میلیارد دلاری را در مقابل 7.79 میلیارد دلار در سال مالی 2023 توصیه می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Topanga پلاستیک های یکبار مصرف را از سفارش Grubhub شما حذف می کند

افزایش بودجه تنها آخرین نشانه ای است که نشان می دهد کنگره از معماری ماموریت برنامه آرتمیس که هدف آن بازگرداندن انسان ها به ماه تا سال 2025 است، عقب نشینی نمی کند. تقویت برای تحویل یک کپسول با سوخت کامل و خدمه به مدار ماه. برای این کار، کنگره SLS و Orion را ابداع کرد، برنامه هایی که بر اساس ناسا قدیمی ساخته شده بودند و (ظاهراً) به همین دلیل در هزینه ها صرفه جویی کردند.

اما این تصمیم با انتقادات زیادی مواجه شده است، عمدتاً به دلیل قیمت باورنکردنی هر دو برنامه – برچسب‌های قیمتی که با ادامه توسعه برنامه همچنان افزایش خواهند یافت. به عنوان مثال، هزینه های کلی برای SLS از زمانی که این پروژه برای اولین بار در سال 2010 طراحی شد به بیش از 24 میلیارد دلار رسیده است. اما از آنجایی که موشک قابل استفاده مجدد نیست، علیرغم اینکه اولین پرواز موفقیت آمیز آن در نوامبر گذشته انجام شد، کنگره باید میلیاردها بیشتر برای هر بار بعدی هزینه کند. ماموریت

به هزینه های Orion یا برج پرتاب که SLS از آن پرواز می کند، اشاره ای نمی شود.

در ماه مه، دفتر بازرس کل ناسا یک ممیزی ویرانگر از این برنامه صادر کرد که نشان داد تاخیر در قراردادهای تقویت کننده SLS و موتور منجر به بیش از 6 میلیارد دلار هزینه شده است. این گزارش همچنین از استفاده از قراردادهای به اضافه هزینه انتقاد می کند، ساختار هزینه ای که اساساً تمام خطرات را دولت متحمل می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه حذف لایک در فیس بوک در رایانه شخصی و موبایل

به طور کلی، ناسا 25.4 میلیارد دلار بودجه برای سال مالی 23 دریافت کرد که 2.6 میلیارد دلار برای SLS، 1.34 میلیارد دلار به Orion و 1.48 دلار برای برنامه های قراردادی Human Landing System اختصاص یافت. برنامه های علمی – که شامل ماموریت بازگشت نمونه مریخ و مأموریت های علمی زمین می شود – به طور کلی 7.8 میلیارد دلار دریافت کردند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/KZyJGW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *