گوگل برخی از کارمندان را مجبور می کند بدون اینترنت کار کنند تا از حملات سایبری در امان باشند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گویا گوگل در حال اجرای یک طرح آزمایشی برای تشویق کارمندان به کار بدون دسترسی به اینترنت است تا خطر حملات سایبری را کاهش دهد.

طبق این برنامه، طبق گزارش‌ها، این شرکت دسترسی به اکثر مناطق اینترنت را محدود می‌کند، به استثنای چند استثنای مهم مانند صفحات داخلی و برخی از دامنه‌های Google، مانند Gmail و Google Drive.

بر اساس پست اخیر CNBC، پس از اینکه در ابتدا برنامه آزمایشی را برای بیش از 2500 کارمند معرفی کرد، به نظر می رسد نسخه نهایی با پیشنهاد دادن به کارگران برای انصراف، به بازخوردها گوش داده است. سایر کاربران Google که مایل به پیوستن هستند نیز می توانند نام خود را مطرح کنند.

اینترنت کار نمی کند

بر اساس یک یادداشت داخلی که توسط CNBC مشاهده شده است، “کارمندان Google هدف حملات مکرر هستند.”

این شرکت مسئول برخی از فناوری‌های پیشرو در جهان است، از جمله محبوب‌ترین موتور جستجو، یک ربات جدید ، نرم افزار آفیس رایگانو یک سیستم عامل تلفن همراه و یک حمله سایبری پیچیده می تواند برای شرکت و مشتریانش فاجعه ای ایجاد کند.

گوگل همچنین به دنبال دسترسی محدود روت برای برخی از کارمندان است که به نوبه خود دیگر قادر به اجرای برخی کنترل های اداری یا نصب نرم افزار بدون مجوز کارمندان تعیین شده نخواهند بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بلکفورد آنالیز توسط بایر خریداری می شود

امید است که این حرکت باعث کاهش مواجهه با بد افزار، باج افزارو سایر خطرات امنیت سایبری در میان موارد رو به رشد در سطح جهانی.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ، از جمله رقیب گوگل، ، در هفته‌های اخیر پس از بهره‌برداری از یک آسیب‌پذیری در نرم‌افزار انتقال فایل MOVEit، مورد حملات قرار گرفته‌اند. حتی برخی از سازمان های دولتی نتوانسته اند از این حملات مصون بمانند.

TechRadar Pro از گوگل برای اطلاعات بیشتر در مورد این طرح درخواست کرد، اما این شرکت بلافاصله پاسخی نداد.

از طريق CNBC

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/eZMcgm
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *