گوگل درایو، مراقب باشید — اولین پروتون درایو حریم خصوصی روی ویندوز قرار می گیرد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت مستقر در سوئیس که یکی از بهترین ارائه دهندگان امن و خدمات VPN، Proton است، سرانجام فضای ذخیره سازی ابری رمزگذاری شده خود را در ویندوز راه اندازی کرد.

پس از معرفی موفقیت آمیز به عنوان یک برنامه و وب – بیش از ۱ میلیون فایل هر روز در دو ماه اول آپلود شد – Proton Drive اکنون به عنوان یک برنامه مستقل برای همه دستگاه های ویندوز در دسترس است. این بدان معناست که برای کاربران حتی امن‌تر از همه فایل‌هایشان و کنار گذاشتن نرم‌افزارهای Big Tech مانند Google Drive آسان‌تر خواهد بود.

انتظار می رود این خبر به طور گسترده ای توسط جامعه پروتون مورد استقبال قرار گیرد، زیرا در طول مرحله آزمایش بتا، گزارش شده است که کاربران بیش از پنج برابر اطلاعات بیشتری را در مقایسه با کسانی که فقط از برنامه های وب و تلفن همراه آن استفاده می کنند، آپلود می کردند.

فضای ذخیره سازی ابری امن برای همه قابل دسترس تر است

“این توسعه گام مهمی در جهت دسترسی بیشتر به فضای ذخیره سازی ابری امن و خصوصی است [for] هر کس، صرف نظر از پلتفرمی که استفاده می کند، می گوید.

“با بیش از 1.4 میلیارد کاربر ویندوز در جهان، می‌دانستیم که باید ابتدا این پلتفرم را برای برنامه خود انتخاب کنیم. ما متعهد هستیم که حریم خصوصی را به صورت پیش‌فرض برای همه قرار دهیم، و این برنامه جدید گام بزرگی در مسیر این تعهد است. “

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  TC Include Founders 75٪ در پاس های Disrupt 2023 صرفه جویی می کند

یکی از پیشرفت‌های مهم نرم‌افزار ذخیره‌سازی فایل متمرکز بر حریم خصوصی Proton، Proton Drive برای ویندوز، همگام‌سازی یکپارچه بین دستگاه‌ها و رمزگذاری قوی سرتاسر را ارائه می‌دهد. فایل‌ها قبل از بارگذاری رمزگذاری می‌شوند – هم اسناد و هم ابرداده‌ها – به طوری که حتی ارائه‌دهنده بدون اجازه شما به فایل‌ها و نام‌های آن دسترسی نخواهد داشت.

پروتون درایو قول می دهد که این سطح از امنیت را حتی در هنگام اشتراک گذاری فایل ها حفظ کند، و از اشتراک گذاری فایل های رمزگذاری شده سرتاسر هنگام تبادل با حساب های غیر پروتون پشتیبانی می کند. شما در کنترل کامل هستید، با امکان محافظت بیشتر با پیوند اشتراک گذاری که قابلیت رمز عبور و/یا تاریخ انقضا را ارائه می دهد.

رابط پروتون درایو در ویندوز

(اعتبار تصویر: پروتون)

سایر ویژگی‌ها شامل امکان دسترسی، ویرایش و ذخیره فایل‌ها حتی زمانی که آفلاین هستید و همچنین تاریخچه نسخه برای هر فایل به شما امکان می‌دهد تغییرات را ردیابی کنید و در صورت لزوم برگردید.

مانند سایر محصولات Proton (ProtonVPN، ProtonMail، ProtonPass و Proton Calendar)، Proton Drive با یک طرح ردیف رایگان ارائه می شود که 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهد. کاربران می توانند با یک اشتراک مستقل یا جامع تر به 200 گیگابایت، 500 گیگابایت یا 3 ترابایت ارتقا دهند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  کارات، استارت آپی که ابزارهای مالی برای سازندگان محتوا ایجاد می کند، 70 میلیون دلار جمع آوری می کند

ارائه‌دهنده با TechRadar تأیید کرد که انتظار می‌رود پروتون درایو اختصاصی برای MacOS نیز در چند روز آینده به صورت بتا عرضه شود، در حالی که توسعه نسخه لینوکس اواخر سال آغاز خواهد شد.

یکی از سخنگویان پروتون به TechRadar گفت: “با توجه به جدول زمانی، هدف ما ارائه یک برنامه ویندوز است که دارای ویژگی های جامع و قوی باشد.” ما معتقدیم محصولی را ارائه می‌دهیم که کاملاً محقق شده باشد، به همین دلیل است که زمان لازم را صرف کرده‌ایم تا مطمئن شویم که برنامه ویندوز ما انتظارات کاربر را برآورده می‌کند و فراتر می‌رود.»

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cWc
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *