گوگل می گوید کارمند اپل روز صفر را پیدا کرده اما آن را گزارش نکرده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم گوگل می گوید کارمند روز صفر را پیدا کرده اما آن را گزارش نکرده است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

بر اساس نظرات در گزارش رسمی باگ، گوگل یک روز صفر در را که توسط یکی از کارمندان اپل پیدا شده بود، برطرف کرد. در حالی که این اشکال به خودی خود ارزش خبری ندارد، شرایط چگونگی یافتن این باگ و گزارش آن به گوگل، حداقل، عجیب و غریب است.

به گفته یکی از کارمندان گوگل، این باگ در اصل توسط یکی از کارمندان اپل که در رقابت هک Capture The Flag (CTF) در ماه مارس شرکت کرده بود، پیدا شد. اما آن کارمند اپل این باگ را گزارش نکرد، که در آن زمان یک روز صفر بود – به این معنی که گوگل از این باگ آگاه نبود و هنوز هیچ وصله‌ای صادر نشده بود. در عوض، این باگ توسط شخص دیگری گزارش شده است که او نیز در مسابقه شرکت کرده است، در واقع خود باگ را پیدا نکرده است و حتی در تیمی که باگ را پیدا کرده است، وجود نداشته است.

کارمند گوگل نوشت: «این مشکل توسط sisu از تیم CTF HXP گزارش شد و توسط یکی از اعضای مهندسی و معماری امنیتی اپل (SEAR) در طول HXP CTF 2022 کشف شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه برای رفع عدم کارکرد بلوتوث در آیفون و آیپد

مشخص نیست که چرا کارمند اپل این باگ را در ماه مارس گزارش نکرده است.

اپل و گوگل به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ ندادند. TechCrunch نتوانست راهی برای تماس با تیم CTF – به نام COPY – پیدا کند که عضو اصلی آن باگ را پیدا کرده است، و نه با شخصی به نام sisu.

به گفته فیلیپو کرمونز، محققی که در مسابقات CTF با تیم ایتالیایی شرکت می کند، غیرمعمول نیست که تیم های CTF و کنان CTF در طول مسابقات، روزهای صفر را پیدا کنند، به خصوص در چالش هایی از این نوع و مسابقاتی که “پرمخاطب” هستند. ماکرونی، که اتفاقاً ممکن است بهترین نام تیم هکری باشد.

چیزی که داستان این باگ را جالب می کند این است که ظاهراً توسط یکی از کارمندان اپل در یکی از محصولات گوگل پیدا شده است و – بنا به دلایلی – آن کارمند اپل تصمیم گرفت این اشکال را گزارش نکند.

در گزارش اصلی در 26 مارس، شخصی که آن را گزارش کرد گفت که این اشکال توسط فردی در تیم COPY در طول یک CTF سازماندهی شده توسط تیم پیدا شده است. XHP. فردی که نامش در این گزارش فاش نشده است، گفت که تصمیم گرفتند آن را گزارش کنند، حتی اگر خودشان آن را پیدا نکردند، زیرا “100٪ مطمئن نبودند که به تیم کروم گزارش شده است.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه اپلیکیشن ها را در اندروید آپدیت کنیم

آن شخص نوشت: «پس می‌خواستم در امان باشم.

“از آنجایی که شما کسی هستید که این موضوع را فاش می کند و هیچ مورد تکراری وجود ندارد، به نظر می رسد تیمی که این موضوع را کشف کرده است تصمیم گرفته است آن را برای ما فاش نکند؟” کارمند گوگل در نظر دیگری به گزارش اشکال نوشت.

بر اساس گزارش باگ، این باگ در 29 مارس برطرف شد. گوگل تصمیم گرفت 10000 دلار به عنوان جایزه باگ به فردی که آن را گزارش کرده است، اعطا کند، کسی که دوباره آن را پیدا نکرده است.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/aXsqpB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *