یکی از بنیانگذاران پایپ 6 میلیون دلار برای CapStack جمع آوری می کند، یک بازار بانک به بانک با هدف “ریسک زدایی پرتفوی ها”

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم یکی از بنیانگذاران پایپ 6 میلیون دلار برای CapStack جمع آوری می کند، یک بازار بانک به بانک با هدف “ریسک زدایی پرتفوی ها”
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

CapStack، استارت آپی است که توسط یکی از بنیانگذاران پایپ تشکیل شده است Michal Cieplinski، 6 میلیون دلار برای تلاش خود برای ایجاد یک سیستم عامل یکپارچه برای بانک ها جمع آوری کرده است.

به عبارت ساده تر، Cieplinski CapStack را به عنوان “اولین بازار بانک به بانک»، به مؤسسات این امکان را می دهد که سبدهای یکدیگر را به اشتراک بگذارند و در معرض دید قرار گیرند.

سیپلینسکی شروع کرد CapStack در ماه مارس با تزویکا پرلموتر و جالب این است که می‌گوید آنها تقریباً بلافاصله پس از راه‌اندازی شرکت و درست قبل از فروپاشی بانک سیلیکون ولی – نه تنها قبل از درآمد، بلکه قبل از محصول- موفق به افزایش سرمایه شدند.

سیپلینسکی در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: «چیزی که من دیدم این بود که بانک ها جزایر هستند. هر بانک به تنهایی کار می کند و هیچ ارتباطی وجود ندارد … و همه آنها به دنبال توانایی برای تنوع بخشیدن به منابع سرمایه هستند.

سیپلینسکی گفت، به‌ویژه بانک‌های کوچک و متوسط ​​به دلیل ردپای جغرافیایی محدود هستند و اکثر مشتریان آنها در نزدیکی یک شعبه بانک زندگی می‌کنند.

او گفت: «ما لزوماً متوجه نمی‌شویم که این موضوع چقدر جدی است. به خصوص به این دلیل که بانک‌های کوچک و متوسط، بانک‌های سرمایه‌گذاری نیستند – آنها پولی به جز سپرده دریافت نمی‌کنند.»

آنچه سیپلینسکی در نظر دارد نه تنها به این بانک‌ها، بلکه به مؤسسات مالی بزرگ‌تر نیز راهی برای سرمایه‌گذاری سپرده‌ها و وام‌ها و «ریسک زدایی پرتفوی‌هایشان» می‌دهد.

“Oنسخه 60 بانک حتی قبل از اینکه خط اول کد نوشته شود و یک کارمند مجرد استخدام شود، موافقت کردند که به پلتفرم بپیوندند. سیپلینسکی گفت. “و با آن من به VCs رفتم.”

فین کپیتال، که سرمایه‌گذار اصلی پایپ نیز بود، دور CapStack را رهبری کرد که شامل مشارکت از آزمایشگاه‌های آلیاژ، سرمایه‌گذاری کامبرین، سرمایه‌گذاری کابوی، سرمایه‌گذاری عالی آینده، گینگلز، سرمایه‌گذاری سله، سرمایه‌گذاری نامرتبط و شرکای ارزش سهام.

سیپلینسکی از سمت خود به عنوان مدیر ارشد تجاری به مشاور ارشد در پایپ در تی.او پایان فوریهچند ماه پس از آن که استارت‌آپ تامین مالی جایگزین برای بقیه هم‌بنیان‌گذارانش خبرساز شد همزمان کناره گیری در میان شکار یک مدیر عامل جدید “کهنه کار”. پایپ که بیش از 300 میلیون دلار سرمایه جذب کرده بود و زمانی 2 میلیارد دلار ارزش داشت، هدف قرار گرفت. تعدادی از اتهامات در مورد استفاده از سرمایه خود – همه آنها را شرکت به شدت رد کرد.

با CapStack، مدیر اجرایی – که همچنین از بنیانگذار Fundbox و معاون سابق LendingClub است – می‌گوید که می‌خواهد به موسسات مالی این امکان را بدهد تا وام‌هایی را که منشأ گرفته‌اند در پلتفرم CapStack میزبانی کنند و سایر بانک‌ها در آن وام‌ها مشارکت کنند. ، سپرده های یکدیگر را قرض بگیرید/ انتقال دهید و ببینید که بانک دیگری ممکن است چه دارایی های دیگری داشته باشد که می توانند در آنها سرمایه گذاری کنند تا بتوانند “ریسک و قرار گرفتن در معرض را به سایر دارایی های غیر همبسته متنوع کنند.”

در بخش بانکی، سیپلینسکی توضیح داد، مؤسساتی هستند که دارایی‌های بزرگی مانند وام‌ها را به وجود می‌آورند، اما ممکن است سرمایه کافی برای تأمین مالی آنها را نداشته باشند – مانند بانک‌های کوچک و متوسط. سپس بانک‌های بزرگ‌تری وجود دارند که بر پایه سپرده‌های انبوه نشسته‌اند، اما «هیچ راهی برای دریافت وام ندارند» زیرا آنها روابطی در زمین ندارند.

“TAM من عملاً تمام سیستم های بانکی در آمریکا است، زیر 30 بانک برتر. اما حتی برخی از 30 بانک برتر نیز می خواهند خریدار این دارایی ها باشند.” سیپلینسکی گفت.

موسس و شریک مدیریت فین کپیتال، لوگان آلین، که به هیئت مدیره CapStack پیوسته است، در بیانیه ای کتبی گفت که معتقد است CapStack این فرصت را دارد که «به طور چشمگیری راه حل های مدیریت ریسک بانک را در یک زمان حساس برای ثبات زیرساخت های بانکی کشورمان بهبود بخشد.

آلین افزود: «بانک‌ها هنوز به فناوری قدیمی برای مدیریت ریسک‌ها در ترازنامه‌های خود متکی هستند و برای بازگرداندن اعتماد به مصرف‌کنندگان، مشتریان تجاری، تنظیم‌کننده‌ها و سایر ذینفعان، آنها کاملاً نیاز به ارتقا دارند.»

Cieplinski سه ماهه چهارم یا سه ماهه اول سال 2024 را هدف قرار داده است تا اولین آزمایش بتا را با شرکای طراحی انجام دهد.

او گفت: «همه می‌دانستند که چه اتفاقی با SVB می‌افتد – دارایی‌ها بیش از حد تمرکز داشت. هر یک از بانک‌هایی که می‌خواهند به این پلتفرم بپیوندند نیز در برخی دارایی‌ها بیش از حد متمرکز هستند – برخی از آنها سپرده‌های زیادی دارند و نمی‌دانند چگونه آن را مستقر کنند، اما باید بازدهی را برای خود فراهم کنند. سپرده گذاران به مشتریان.»

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ برای The Interchange ثبت نام کنید اینجا.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jDg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *