حذف TAM، اخراج گرین کارت، زمان نادیده گرفتن توصیه های سرمایه گذار •

زمان مطالعه: 5 دقیقه

هنگامی که رکود شروع شد، بسیاری از VC ها از بنیانگذاران خواستند که هزینه های بازاریابی خود را کاهش دهند. در ظاهر، این یک راه موثر برای گسترش باند و در عین حال کاهش هزینه ها است.

چند ماه بعد، ما متوجه شدیم که کاهش بودجه بازاریابی استارت‌آپ‌های اولیه را سالم‌تر نمی‌کند، اما این یک راه عالی برای VCها برای کاهش نرخ سوخت در کل مجموعه خود است.

همانطور که Rebecca Szkutak در این هفته گزارش داد، استارت آپ های SaaS که این توصیه را نادیده گرفتند، بهتر از استارتاپ هایی که از آن پیروی کردند، عمل کردند.

اگر کسی به شما مشاوره تجاری رایگان می دهد، احتمالاً به نفع خودش است.

در تجارت، اگر کسی به شما مشاوره می دهد، احتمالاً به نفع خودش است. به همین دلیل است که وقتی سرمایه گذاران می گویند اکثر بنیانگذاران نمی توانند کل بازار آدرس پذیر (TAM) خود را به درستی ارزیابی کنند، حرف آنها را قبول می کنم.

اکثر بنیانگذاران یک اسلاید با سه دایره متحدالمرکز ارسال می کنند: TAM در بیرون، SAM (بازار آدرس پذیر قابل سرویس) در وسط، و SOM (بازار قابل دسترسی به سرویس) در مرکز.


مقالات کامل + فقط برای اعضا در دسترس است
از کد تخفیف استفاده کنید TCPLUSROUNDUP برای صرفه جویی 20٪ از اشتراک یک یا دو ساله


بیل ریچرت، شریک و مبشر ارشد Pegasus Tech Ventures می نویسد: «وقتی این اسلاید ظاهر می شود، بیشتر سرمایه گذاران می خندند (یا گریه می کنند).

تعداد کمی از سرمایه گذاران بر اساس چند میلیارد دلاری که فکر می کنید در سال 8 به دست خواهید آورد، سرمایه گذاری می کنند. در عوض، بنیانگذاران باید نشان دهند که یک برنامه جهت دار و درک دقیقی از کاربران بالقوه دارند.

«در این سال چند مشتری خواهید داشت؟ سال آینده؟ سال بعد؟» رایچرت می پرسد. و به همان اندازه مهم، “چند نفر را می توانید تبدیل کنید؟ چگونه به آنها خواهید رسید؟»

زمان زیادی را صرف محاسبه درآمد آینده یا مطالعه مطالعات گارتنر برای فاکتوئیدهایی نکنید که معتبر به نظر می رسند. در عوض، یک مدل از پایین به بالا بسازید که بر اندازه فرصت تمرکز کند، نه بازار.

رایچرت توصیه می‌کند: «به سرمایه‌گذاران نشان دهید که چگونه می‌خواهید یک کادر دائماً در حال گسترش از مشتریان خوشحال ایجاد کنید. پیشنهاد نکنید که تمرکز شما بر به دست آوردن سهم بازار در یک بازار بزرگ است.

آخر هفته ی خیلی خوبی داشته باشید،

والتر تامپسون
مدیر تحریریه، +
@پروتاگونیست شما

چگونه داده های کاربر را به Pitch Deck بعدی خود تبدیل کنید

یک اسپینر آتش سوزی با نوردهی طولانی

دیوید اسمیت، معاون داده و تجزیه و تحلیل در TheVentureCity، می‌گوید سرمایه‌گذاران ممکن است از شنیدن داستان‌های به‌خوبی تمرین‌شده بنیان‌گذار لذت ببرند، اما به‌اشتراک گذاشتن داده‌های مناسب مشتری «به طور قطعی می‌تواند به یک سطح عالی کمک کند».

“سرمایه گذاران باید ببینند که شما با پیروزی های آسانی که در عرض چند هفته از بین می روند، چشم پوشی نمی کنید، بلکه از داده های سخت برای ایجاد یک شرکت پایدار استفاده می کنید که با گذشت زمان دوام می آورد و پیشرفت می کند.”

استارت‌آپ‌های SaaS که توصیه‌های VC برای کاهش فروش و بازاریابی را نادیده گرفتند، امسال وضعیت بهتری داشتند

تصویر دیجیتالی از بالون هوای طلایی به شکل علامت دلار که با استفاده از پمپ باد شده و در پس‌زمینه سفید در حال پرواز است.

اعتبار تصویر: آندری اونوفرینکو (در یک پنجره جدید باز می شود) / گتی ایماژ

بسیاری از VCها به بنیانگذاران توصیه کردند که هزینه های فروش و بازاریابی خود را برای حفظ باند امسال کاهش دهند. و همانطور که مشخص است، بسیاری از VC ها توصیه های اشتباهی را ارائه کرده اند.

بر اساس داده‌های Capchase، یک فین‌تک که به استارت‌آپ‌ها سرمایه غیرکاهشی ارائه می‌کند، «شرکت‌هایی که هزینه‌های فروش و بازاریابی را کاهش نداده‌اند، در حال حاضر در وضعیت مالی و رشد بهتری نسبت به شرکت‌هایی که در زمان شروع به افت بازار در سال 2022 این کار را انجام دادند، قرار داشتند. ربکا اسکوتاک گزارش می دهد.

میگل فرناندز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Capchase، گفت که از 500 شرکت مورد بررسی، شرکت های بوت استرپ قوی ترین رشد را نشان دادند.

آنچه ما در این مورد دیدیم و جالب‌ترین چیز این است که بهترین شرکت‌ها در واقع همه هزینه‌های دیگر را به جز فروش و بازاریابی کاهش داده‌اند.

سوفی عزیز: هم بنیانگذار من یک متقاضی گرین کارت است که به تازگی اخراج شده است. حالا چی؟

چهره تنها در ورودی پرچین پیچ و خم که پرچم آمریکا در مرکز آن قرار دارد

اعتبار تصویر: Bryce Durbin/

سوفی عزیز

من و هم بنیانگذارم هفته گذشته هر دو از Big Tech اخراج شدیم و این همان فرصتی بود که برای استارتاپ خود به آن نیاز داشتیم.

ما برای اولین بار بنیانگذار هستیم، اما آنها برای حفظ وضعیت در استارتاپ ما به حمایت مالی مهاجرت نیاز دارند.

آیا ما به O-1A در دوره مهلت 60 روزه نگاه می کنیم؟ با تشکر!

– تازه وارد در نیوآرک

Pitch Deck Teardown: Deck 11.4 میلیون دلاری Sateliot’s Series A

اعتبار تصویر: ماهواره (در یک پنجره جدید باز می شود)

پوشش تلفن همراه برای خدمات رسانی به مردم ساخته شده است، به همین دلیل است که Sateliot نانوماهواره‌ها را راه‌اندازی می‌کند تا اتصال اینترنت اشیا را برای شناورهای اقیانوس و هواپیماهای بدون سرنشین خودران فراهم کند.

این شرکت عرشه سری A 10 میلیون یورویی خود را با TC+ به اشتراک گذاشت که شامل تمام 18 اسلاید است:

  1. پوشش دادن
  2. مشکل: 90 درصد جهان هیچ پوشش سلولی ندارد
  3. تیم
  4. راه حل: “برای اتصال همه دستگاه های NB-IOT از فضا تحت استاندارد 5G”
  5. ارزش پیشنهادی: “اتصال در زمان واقعی”
  6. محصول: “پروتکل استاندارد”
  7. چرا ما: “Sateliot اپراتور شماره 1 ماهواره ای است”
  8. اندازه بازار
  9. رقابت
  10. مدل تجاری
  11. کشش: “MNOs درگیر هستند و ادغام های فنی در حال انجام است”
  12. رفتن به بازار: “برنامه پذیرندگان اولیه”
  13. اسلاید بینابینی
  14. سود
  15. پیش رفتن
  16. برنامه NGO
  17. شعار
  18. نتیجه

وقتی شرکت خود را بفروشید چقدر مالیات بدهکار خواهید بود؟

پولی که از پشته اسکناس در دست مرد می گذرد

اعتبار تصویر: تصاویر PM (در یک پنجره جدید باز می شود) / گتی ایماژ

راه اندازی یک استارتاپ کار سختی است، بنابراین درخواست از بنیانگذاران برای آماده شدن برای خرید ممکن است به همان اندازه احمقانه به نظر برسد که به آنها بگویید سخنرانی اسکار خود را در آینه حمام تمرین کنند.

هنوز: اگر آماده راه اندازی یک استارتاپ هستید، باید برای فروش آن نیز آماده باشید.

در توضیحی برای TC+، پیتون کار، مدیر عامل Keystone Global Partners، چارچوبی را برای محاسبه مالیات در هنگام خروج ارائه می‌کند و تفاوت‌های بین سود سرمایه کوتاه‌مدت و نرخ سود سرمایه بلندمدت را بیان می‌کند.

“به عنوان یک بنیانگذار، باید برای وضعیت مالیات شخصی خود برنامه ریزی کنید تا مجموعه فرصت هایی را که به شما ارائه می شود بهینه کنید.”

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Utk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *