تقریبا نیمی از ردیاب های آنلاین متعلق به گوگل هستند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در خبری که بعد از آن نباید کسی را شوکه کرد TechRadar Pro آمار مشابهی در سال گذشته گزارش داد، ردیاب‌های وب گوگل نیمی از ردیاب‌های آنلاین را تشکیل می‌دهند.

تجزیه و تحلیل داده‌های شرکت تجسم امنیتی Lokker در آخرین گزارش حریم خصوصی داده‌های آنلاین دوسالانه ()سرویس VPN Atlas VPN فاش کرده است که از تمام ردیاب‌های موجود در وب، 49.9 درصد به تنهایی متعلق به گوگل است.

یوتیوب و دابل کلیک که هر دو کسب و کار گوگل هستند، به ترتیب 13.8 و 8.3 درصد از ردیاب های آنلاین دارند. ردیاب‌های فیس‌بوک ۱۵.۷ درصد از ردیاب‌های آنلاین را تشکیل می‌دهند، مایکروسافت با ۶ درصد در فهرست قرار دارد، در حالی که Hotjar، یک ابزار تحلیل رفتاری، ۶.۳ درصد دارد.

ذخیره سازی داده های حساس

سایت‌های اینترنتی مملو از ردیاب‌ها هستند – عناصر وب‌سایت کوچکی که افراد را در حین انجام تجارت دیجیتالی خود ردیابی می‌کنند. سپس شرکت های مختلف فناوری از این ردیاب ها برای ایجاد های مستعار از کاربران و فروش آنها به تبلیغ کنندگان استفاده می کنند.

این ‌ها به همین دلیل است که به نظر می‌رسد برخی از تبلیغات شما را در دشت‌های وسیع اینترنت دنبال می‌کنند، و برخی دیگر به‌شدت مرتبط با علایق شما هستند – حتی اگر وارد سرویسی نباشید که متعلق به غول‌های فناوری مسئول است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین کنترلر PS5 برای بازی های FPS: COD Warzone، Apex Legends و موارد دیگر

در مجموع، 93.7 درصد از کل ردیاب های آنلاین از گوگل، یا مایکروسافت هستند.

این ردیاب ها برای دنبال کردن عادات مرور افراد و ذخیره آدرس های IP و همچنین سایر اطلاعات شخصی استفاده می شوند. آن‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند بفهمند مصرف‌کنندگان چگونه با وب‌سایت‌ها تعامل دارند و چگونه خرید می‌کنند.

با این حال، تهدیدات حریم خصوصی دیگری وجود دارد که می‌تواند امنیت آنلاین افراد را تخریب کند که شرکت‌های بزرگ فناوری از آنها استفاده می‌کنند. برای مثال، اسکریپت‌های پخش مجدد جلسه در 35 درصد از وب‌سایت‌های تحلیل شده یافت شدند.

این اسکریپت‌ها جلسات (تعامل افراد با یک وب‌سایت) را ضبط می‌کنند تا بهتر بفهمند وقتی به صفحه خاصی برخورد می‌کنند چگونه رفتار می‌کنند (مدت زمانی که می‌مانند، کجا کلیک می‌کنند، چقدر در طول حرکت می‌کنند و غیره).

با توجه به اینکه این اسکریپت‌ها همچنین می‌توانند اطلاعات شناسایی شخصی را که می‌تواند کاربران را مستعد سرقت هویت کند، جمع‌آوری کند، کاربران باید اقداماتی را برای مسدود کردن آنها در نظر بگیرند، مانند یک مرورگر امن.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/tGk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *