مراقب باشید – کلاهبرداری های خرید آنلاین جمعه سیاه اکنون اینجا هستند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اگرچه جمعه سیاه تا چند روز دیگر فرا نرسیده است، اما مجرمان سایبری از تلاش برای سوء استفاده از خریدهای آتی خودداری نمی کنند.

محققان امنیت سایبری از Bitdefender طیف گسترده‌ای از تحلیل‌های اخیر را انجام داده‌اند و کلاهبرداری‌های متعددی را یافته‌اند که تلاش می‌کنند از خریداران ساده لوح سوء استفاده کنند.

به نظر می رسد محبوب ترین روش یک کمپین فیشینگ است که مردم را با تخفیف های هنگفت بر روی کیف های طراح و عینک آفتابی فریب می دهد و سپس سرقت می کند. () اطلاعات کارت اعتباری آنها، زمانی که قربانیان این اطلاعات را در صفحات فرود مخصوص ساخته شده ارسال می کنند.

نظرسنجی تقلبی، عینک آفتابی تقلبی

علاوه بر کیف‌های تقلبی لویی ویتون، قربانیان همچنین با کارت‌های هدیه جعلی و هوم دیپو به ارزش ۱۰۰۰ دلار و همچنین نظرسنجی‌های جعلی که به مردم وعده جوایز بزرگی مانند تلفن‌های پیکسل و گوشی‌های گلکسی اس ۲۱ را می‌دهند، جذب می‌شوند. در برخی موارد، محققان کوپن‌های جعلی PayPal را نیز شناسایی کرده‌اند.

با کوپن‌ها و نظرسنجی‌ها، قربانیان دعوت می‌شوند تا کار را تکمیل کنند، و سپس – اگر جایزه را ببرند (و همیشه بدون توجه به پاسخ‌ها می‌برند) – تنها کاری که باید انجام دهند این است که هزینه حمل و نقل را بپردازند، که کلاهبرداران ادعا می‌کنند. حدود 5 دلار باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  جعلی Amazon Prime Day، DHL، USPS، CVS، و Louis Vuitton – برترین کلاهبرداری های هفته

برای انجام این پرداخت، آنها همچنین باید تمام اطلاعات کارت اعتباری، از جمله تاریخ انقضا و شماره CVV را ارائه دهند. بنابراین، قربانیان نه تنها از روی ناآگاهی کمک مالی کوچکی به کلاهبرداران می‌کنند، بلکه به آن‌ها اجازه دسترسی به حساب‌هایشان را نیز می‌دهند، که سپس می‌توانند آن را پاک کنند.

درست مانند هر تعطیلات دیگری، جمعه سیاه یک رویداد مهم برای کلاهبرداران است و محققان Bitdefender از مشتریان می‌خواهند که در جستجوی پیشنهادهای عالی مراقب باشند.

آنها می گویند: «به تخفیف های چشمگیر که بیش از حد خوب به نظر می رسند، نیفتید. حتی اگر پیشنهادی دریافت کردید که کاملاً قانونی به نظر می رسد، روی پیوند ارائه شده کلیک نکنید، بلکه مستقیماً از صفحه بازدید کنید تا مطمئن شوید که به صفحه فرود مخرب هدایت نمی شوید.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qmiNlV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *