آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

متخصصان دندانپزشکی ایمپلنت دندان را به عنوان یکی از بهترین روش ها برای بازگرداندن لبخند شما می دانند. اما یکی از رایج ترین سوالاتی که اکثر بیماران در این زمینه می پرسند این است که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

به طور کلی، ایمپلنت دندان یک جراحی جزئی بوده و با توجه به فن آوری ها و تکنیک های مدرن دندانپزشکی، این روش با کمترین ناراحتی و درد پس از جراحی همراه است. البته انجام یک عمل جراحی می تواند ترسناک باشد زیرا بخشی از بدن شما باید باز شود.

پس در ایمپلنت دندان نیز باید بخشی از ناحیه دهان بریده شود و منطقی است که افراد در مورد این روش و میزان درد ناشی از آن اطلاعات لازم را داشته باشند. در ادامه مطلب در مورد اینکه آیا ایمپلنت دندان درد دارد و همچنین اینکه چه مدت زمانی طول می کشد تا به حالت عادی بازگردید، صحبت خواهیم کرد.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

یکی از بزرگترین دلایل اجتناب از کاشت دندان، به جز قیمت ایمپلنت دندان ، درد آن بوده و در واقع بیماران معتقدند این جراحی دردناک است. آنها با جستجو در اینترنت تصاویری را می بینند که افراد در لثه های خود سوراخی داشته و این وضعیت بسیار ترسناک به نظر می رسد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پس از عرضه موفقیت آمیز Trust، برنامه TestCard در سراسر NHS در دسترس است

با این حال، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد زیرا این روش به خودی خود آنقدرها هم که به نظر می رسد دردناک نیست. یک ایمپلنت دندانی ساده، برای بیمارانی که از استخوان‌ های خوبی برخوردار هستند و به جراحی بافت نرم زیادی نیاز ندارند، در 24 تا 48 ساعت اول تنها با درد کمی مواجه می شوند و این مسئله هم با برخی داروهای بدون نسخه به سرعت حل خواهد شد.

دردی که بیماران هنگام انجام جراحی ایمپلنت دندان احساس می‌کنند، در واقع از سوراخ ایجاد شده در استخوان یا محل قرار دادن ایمپلنت نیست، و معمولا از دستکاری بافت نرمی ناشی می‌شود که در طول این فرآیند رخ می‌دهد. در نهایت اگر فلپ کوچکی از بافت لثه برداشته شود، میزان درد در شب اول شاید قابل توجه باشد و پس از آن کاهش می یابد. البته همیشه قیمت ایمپلنت الویت نیست زیررا ایمپلنت ارزان نیز می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.

در طول دوره بهبودی ایمپلنت دندان چه چیزی انتظار می رود؟

پس از اینکه تاثیر بی حسی از بین رفت، می توانید انتظار کمی حساسیت در محل زخم داشته باشید. شاید در اینجا از متخصص بپرسید که آیا ایمپلنت دندان درد دارد و او در پاسخ به شما توصیه می کند که یک مسکن بدون نسخه برای کاهش ناراحتی خود مصرف کنید. سایر دستورالعمل های مراقبت پس از آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • استفاده از کمپرس سرد روی گونه برای کاهش تورم
  • خوابیدن در حالی که سر شما بالا است
  • اجتناب از فعالیت بدنی شدید
  • شستشو با محلول آب و نمک در روز بعد از جراحی برای مبارزه با ع
  • عدم استفاده از نی یا تف کردن در 24 ساعت اول پس از جراحی
  • رعایت رژیم غذایی مایع در 24 تا 48 ساعت اول بعد از جراحی
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Eakin Healthcare Surgical از هویت برند جدید خود رونمایی کرد

جمع بندی

بهترین راه برای جلوگیری از درد ایمپلنت دندان پس از جراحی، پیروی از دستورالعمل های دندانپزشک می باشد. مهمتر از آن مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی تخصصی است که تا یک برنامه درمانی سفارشی برای شما ارائه گردد.

پس اگر می خواهید در مورد میزان دردناک بودن این جراحی بیشتر بدانید، به یک متخصص حرفه ای مراجعه نموده و از او بخواهید تا با بررسی دقیق دهان و دندان شما، روند ایمپلنت دندان را به طور دقیق تر برایتان توضیح دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YKI
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *