آیا می توانید سوختگی صفحه نمایش را در آیفون و اندروید برطرف کنید ؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع آیا می توانید سوختگی صفحه نمایش را در آیفون و اندروید برطرف کنید ؟ می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

با وجود تلفن هایی که دارای های OLED و AMOLED هستند، جای تعجب نیست که آنها به دستگاه های اصلی ما تبدیل شده اند. با این حال، استفاده مداوم از دستگاه شما دارای معایبی است. و یکی از این موارد تغییر رنگ صفحه است که به عنوان سوختگی صفحه نیز شناخته می شود. بنابراین، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید مشکلات رایت صفحه در آیفون و اندروید را برطرف کنید.

 

آیا می توانید سوختگی صفحه را در آیفون و اندروید برطرف کنید

صفحه‌نمایش دستگاه شما از پیکسل‌ها تشکیل شده است و به‌عنوان نیاز، این پیکسل‌ها کم‌نور یا روشن‌تر می‌شوند. با گذشت زمان، هنگامی که شما از تلفن خود استفاده می کنید، این پیکسل ها شروع به کاهش می کنند، بیشتر اگر دستگاه شما دارای صفحه نمایش OLED یا AMOLED باشد. وقتی این اتفاق می‌افتد، متوجه لکه‌های تغییر رنگ یا تصاویر تصادفی خواهید شد که به‌نظر می‌رسد به‌طور دائمی روی صفحه نمایش داده می‌شوند. این سوزش صفحه است.

در این یادداشت، اجازه دهید به ۸ روشی که می تواند به شما در رفع مشکل سوختگی صفحه نمایش در آیفون و اندروید کمک کند نگاهی بیندازیم.

1. دستگاه را برای مدتی خاموش و دوباره روشن کنید

خاموش کردن صفحه نمایش دستگاه به آن اجازه می دهد مدتی استراحت کند. همچنین می تواند به خنک شدن تلفن بیش از حد گرم شده کمک کند. سپس، پس از گذشت زمان کافی، می توانید برای بررسی مجدد گوشی خود را روشن کنید. این می‌تواند به رفع مشکلات سوختگی صفحه‌نمایش که هنوز در مراحل اولیه هستند یا به دلیل یک نقص موقت ایجاد شده‌اند، کمک کند. برای خاموش کردن گوشی خود مراحل زیر را دنبال کنید.

در اندروید

مرحله 1: برای باز کردن گزینه‌های منو، دکمه روشن/خاموش را طولانی فشار دهید.

مرحله 2: در اینجا، روی خاموش کردن ضربه بزنید.

اندروید را خاموش کنید

صبر کنید تا دستگاه خاموش شود. سپس، اجازه دهید دستگاه شما برای مدتی خاموش بماند. پس از اتمام زمان، دکمه روشن/خاموش را به مدت طولانی فشار دهید تا گوشی خود راه اندازی مجدد شود. سپس، دوباره بررسی کنید.

در آیفون

مرحله 1: بسته به مدل دستگاهتان، با دنبال کردن این مراحل دستگاه خود را خاموش کنید:

  • برای SE نسل اول، 5s، 5c و 5: دکمه بالا را به مدت طولانی فشار دهید.
  • برای iPhone SE نسل 2 به بعد، 7 و 8: دکمه کناری را به مدت طولانی فشار دهید.
  • برای iPhone X و بالاتر: دکمه روشن/خاموش و هر دکمه صدا را به‌طور همزمان فشار دهید.

مرحله 2: نوار لغزنده را نگه دارید و تا انتها بکشید. صبر کنید تا صفحه نمایش خالی شود.

آیفون 18 را خاموش کنید

پس از خاموش شدن آیفون، اجازه دهید مدتی در همین حالت بماند. سپس، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود و علائم سوختگی صفحه را بررسی کنید. اگر مشکل همچنان قابل مشاهده است، به روش بعدی ادامه دهید.

2. از یک برنامه رفع سوز سوختگی شخص ثالث استفاده کنید

برخی از برنامه‌های شخص ثالث، مانند Dead Pixels Test و Fix در فروشگاه Play، می‌توانند به تشخیص و رفع مشکلات سوختگی صفحه در دستگاه Android شما کمک کنند. کاربران آیفون می توانند از برنامه هایی مانند Doctor OLED X برای تشخیص سوختگی و رفع آن با استفاده از هر یک از راه های ذکر شده در این مقاله استفاده کنند. با این حال، توصیه می‌کنیم از برنامه‌های شخص ثالث استفاده نکنید زیرا ممکن است داده‌های دستگاه شما و ایمنی کلی را به خطر بیندازند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Viacom18 تحت حمایت Reliance برای آوردن محتوای HBO به هند با مشارکت برادران وارنر

3. پخش یک ویدیوی رنگارنگ را امتحان کنید

درست مانند زمانی که از یک برنامه شخص ثالث استفاده می کنید، ویدیوهای خاصی در دسترس هستند که الگوهای رنگارنگ را برای مدت زمان طولانی روی صفحه نمایش دستگاه شما پخش می کنند. این می تواند به معکوس کردن یا کاهش هرگونه سوختگی صفحه نمایش ناشی از استفاده طولانی مدت کمک کند. لطفاً توجه داشته باشید که این ویدیوها ممکن است طولانی باشند، بنابراین قبل از ادامه مطمئن شوید که زمان زیادی دارید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: برنامه یوتیوب را باز کنید.

مرحله 2: یک ویدیوی رفع سوختگی را جستجو و باز کنید.

ویدیوی رایت در فیکسر را تماشا کنید

صفحه نمایش را روشن نگه دارید و اجازه دهید ویدیو تا انتها پخش شود. می‌توانید دستگاه خود را به شارژر متصل کنید تا مطمئن شوید که باتری آن در وسط راه تمام نمی‌شود. پس از آن، گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید که آیا این مشکل برطرف می شود یا خیر.

4. به روز رسانی نرم افزار را بررسی کنید

اگر دستگاه شما پس از به‌روزرسانی اخیر، صفحه‌نمایش گوشی را تغییر رنگ داد، ممکن است مشکل مربوط به نرم‌افزار باشد. در این مورد، احتمال زیادی وجود دارد که به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای رفع این مشکل در دسترس باشد. بنابراین، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را به‌صورت دستی بررسی کنید و آن‌ها را روی دستگاه اندروید یا iOS خود نصب کنید. سپس، دوباره بررسی کنید.

5. حالت تاریک را فعال کنید

روشن کردن حالت تاریک می تواند احتمال سوختن صفحه را کاهش دهد. علاوه بر این، اگر دستگاه شما در حال حاضر علائم سوختگی صفحه نمایش را نشان می دهد، تبدیل صفحه به رنگ های تیره تر می تواند از گسترش بیشتر آن جلوگیری کند. در موارد خاص، حتی می تواند سوختگی صفحه نمایش گوشی شما را کاهش دهد یا به طور کامل از شر آن خلاص شود. برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید.

در اندروید

مرحله 1: تنظیمات را باز کرده و روی نمایشگر ضربه بزنید.

مرحله 2: در اینجا، Dark را انتخاب کنید.

حالت تاریک را در اندروید فعال کنید

در آیفون

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید و روی “نمایش &” ضربه بزنید. روشنایی.'

مرحله 2: روی Dark ضربه بزنید.

حالت تاریک را فعال کنید

6. کاهش روشنایی صفحه نمایش

استفاده مداوم از دستگاه خود با روشنایی بالا یا حداکثر می تواند منجر به سوزاندن برنامه ها یا تصاویر در صفحه نمایش تلفن شود. بنابراین، در صورتی که فرآیند رایت در شروع شده است، بلافاصله روشنایی صفحه نمایش دستگاه خود را به حداقل ممکن کاهش دهید. سپس برای مدتی از دستگاه استفاده کنید. این، همراه با حالت تاریک، باید پس از مدتی به جبران آسیب کمک کند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: یا انگشت خود را از گوشه سمت راست بالای صفحه به پایین بکشید. اگر آیفون شما دارای دکمه Home است، انگشت خود را از پایین به بالا بکشید تا Control Center باز شود.

کاربران اندروید می‌توانند برای باز کردن تنظیمات سریع، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشند.

مرحله 2: از نوار روشنایی برای کم کردن روشنایی صفحه استفاده کنید.

 

7. دستگاه خود را بازنشانی کنید

به غیر از حذف تمام داده های دستگاه، بازنشانی همه تنظیمات و برنامه های دستگاه را نیز حذف می کند. بنابراین، اگر سوختگی صفحه به دلیل هر یک از این ویژگی‌ها یا خدمات باشد، پس از بازنشانی دستگاه شما به پیش‌فرض کارخانه، این سوختگی معکوس می‌شود. علاوه بر این، اگر از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، می توانید بخشی از آن را پس از تنظیم مجدد بازیابی کنید. مراحل زیر را برای ریست کردن دستگاه اندروید خود دنبال کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع عدم پخش ویدئوهای اسنپ چت در اندروید و آیفون

توجه: برای جزئیات بیشتر می‌توانید راهنمای ما در مورد بازنشانی آیفون خود را بررسی کنید.

مرحله 1: تنظیمات را باز کرده و روی مدیریت عمومی ضربه بزنید.

مرحله 2: به پایین بروید و روی Reset ضربه بزنید.

تنظیمات Reset را باز کنید

مرحله 3: در اینجا، روی «بازنشانی داده‌های کارخانه» ضربه بزنید.

مرحله 4: روی Reset ضربه بزنید.

ریست فکتوری اندروید

ممکن است لازم باشد رمز عبور دستگاه و حساب خود را وارد کنید تا این فرآیند به پایان برسد. پس از تکمیل فرآیند بازنشانی، دستگاه اندروید خود را راه اندازی کنید و ببینید آیا مشکل سوختگی صفحه را برطرف کرده است یا خیر.

8. صفحه نمایش را جایگزین کنید

در صورتی که تغییر رنگ صفحه برای مدتی وجود داشته باشد یا به طور مداوم اندازه آن افزایش یابد، تعویض صفحه نمایش ممکن است تنها گزینه شما باشد. پس از انجام این کار، کل پنل صفحه با پنل جدید جایگزین می شود و فوراً مشکل را برطرف می کند. توصیه می کنیم برای انجام تعمیرات با سازنده دستگاه خود تماس بگیرید یا مستقیماً به نزدیکترین مرکز خدمات مجاز مراجعه کنید.

نکته: در صورتی که مشکل سوختگی به دلیل نقص ساخت، بر یک دستگاه اپل خاص تأثیر گذاشته باشد، می‌توانید صفحه برنامه‌های خدمات اپل را بررسی کنید تا ببینید آیا اعلانی برای دستگاه اپل وجود دارد یا خیر. تعمیرات انجام شده است.

امتیاز: نکاتی برای جلوگیری از مشکلات رایت صفحه در اندروید و آیفون

از آنجایی که می دانید رایت صفحه نمایش چیست و چگونه می توانیم از آن جلوگیری کنیم، اجازه دهید به چند نکته سریع نگاهی بیندازیم که می تواند به جلوگیری از این مشکل در اندروید و آیفون شما کمک کند.

جلوگیری از سوختن صفحه نمایش آیفون
  • به صفحه نمایش دستگاه خود استراحت دهید: استفاده طولانی مدت یکی از راه‌های اصلی برای شروع یا تشدید مشکلات سوختگی صفحه در تلفن‌های همراه است. بنابراین، در بین جلسات طولانی، برای مدتی صفحه دستگاه را خاموش کنید.
  • روشنایی صفحه را کم کنید: استفاده از دستگاه با حداکثر روشنایی می‌تواند باعث سوختن برنامه‌ها یا تصاویر در صفحه شود. با کاهش گهگاه روشنایی صفحه از این امر جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید حالت تاریک را برای تغییر صفحه به رنگ‌های تیره‌تر برای همیشه فعال کنید.
  • تنظیم مهلت زمانی صفحه: در صورتی که فراموش کنید صفحه نمایش دستگاه خود را خاموش کنید، ممکن است برای مدت طولانی روشن بماند. این می تواند باعث سوختن تصویر شود. در این مورد، مدت زمان توقف صفحه را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که به طور خودکار صفحه دستگاه را خاموش می کند.
  • تغییر کاغذدیواری: کاغذدیواری های ایستا می توانند به مرور زمان باعث سوختگی شوند. در این حالت، می‌توانید پس از مدتی کاغذدیواری را به‌صورت دستی تغییر دهید یا چرخ فلک کاغذ دیواری را روشن کنید و تنظیم کنید تا در مدت زمان مشخصی تغییر کند.
  • دستگاه را از نور مستقیم دور نگه دارید: اگر بیشتر در فضای باز هستید، مطمئن شوید که صفحه نمایش دستگاه خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. این می تواند از داغ شدن بیش از حد دستگاه شما جلوگیری کند و مشکلات سوختگی زودرس را متوقف کند.

از سوختن صفحه نمایش گوشی خود خلاص شوید

در حالی که رایت صفحه یک مسئله اخیر نیست، اما با پیشرفت در صفحه نمایش تلفن همراه افزایش یافته است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که مشکل سوختگی صفحه در آیفون و دستگاه اندرویدی خود را برطرف کنید. همچنین اگر خطوط عمودی یا افقی را در صفحه گوشی اندرویدی خود مشاهده کردید و برای رفع آن نیاز به کمک دارید، می توانید راهنمای دیگر ما را نیز بررسی کنید.

امیدواریم از این مقاله آیا می توانید سوختگی صفحه نمایش را در آیفون و اندروید برطرف کنید ؟ مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UrqBlv
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *