آیا یک سوال کتبی می تواند یک تغییر پارادایم در خرید NHS ایجاد کند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

کریس وایت هاوس، مشاور سیاسی و کارشناس سیاست ها و مقررات فناوری پزشکی در Whitehouse Communications، رئیس انجمن تجارت اورولوژی، خوانندگان را در مورد اطلاعیه های کلیدی اخیر که بر بخش پزشکی در بریتانیا و اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد، به روز می کند.

صدها، اگر نگوییم هزاران سؤال کتبی پارلمانی هر هفته در مجلس عوام و مجلس اعیان مطرح می شود. معادل پرتاب کنفتی در عروسی ها، این خطر وجود دارد که پاسخ هایی که دریافت می کنند اغلب کمی بیشتر از یک برس آف باشد و تاثیر کمی داشته باشد.

با این حال، هر چند وقت یک‌بار، سؤالی چنان پیش‌نویس و به‌موقع مطرح می‌شود که پاسخی واقعی به دست می‌دهد که وزرا را متعهد به سیاست‌ها و اهدافی می‌کند که می‌توانند برای اجرای آن‌ها پاسخگو باشند. چنین پاسخ کتبی اخیراً در مجلس اعیان ظاهر شد و وزرای دولت را متعهد به ارائه “تدارکات مبتنی بر ارزش” در سراسر NHS کرد.

این سوال توسط لرد هانت از کینگز هیث مطرح شد، که تا حدودی یک متخصص در زمینه سیاست های بهداشتی است که به عنوان وزیر بهداشت در دولت تونی بلر و قبل از آن به عنوان اولین مدیر اجرایی کنفدراسیون NHS خدمت کرده است. او همچنین به عنوان رئیس بنیاد NHS و رئیس انجمن سلطنتی بهداشت عمومی خدمت کرده است، بنابراین او می‌دانست که وقتی این سؤال را مطرح می‌کند، درباره چه چیزی می‌پرسد:

از دولت اعلیحضرت بپرسید که منظور از اصطلاح “تدارکات مبتنی بر ارزش” در زمینه زنجیره تامین NHS چیست. آیا این سیاست آنهاست که چنین رویکرد خرید مبتنی بر ارزش در مورد تجهیزات پزشکی و خرید محصولات مشابه توسط NHS اعمال می شود یا خیر. و چه اقداماتی را برای ترویج پذیرش گسترده این رویکرد برای تهیه تجهیزات پزشکی و محصولات مشابه انجام می دهند.

معمولاً، چنین سؤالی خطر دریافت پاسخی کوتاه، احتمالاً مختصر و نه به ویژه آموزنده را دارد. اما برای بسیاری از ناظران سیاست، پاسخی به‌طور شگفت‌آوری مفصل وجود داشت که وزرای دولت را متعهد به رویکرد سیاستی کرد که مدتی در مورد آن صحبت می‌شد، اما تا به امروز چیزی بیش از سخنان گرم بیان شده بود، و می‌گفت:

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع خطای رخ داده در هنگام به روز رسانی ویندوز

«تدارکات مبتنی بر ارزش (VBP) یک رویکرد تدارکاتی است که هزینه‌های کل زندگی مراقبت‌های بهداشتی را کاهش می‌دهد، جایی که می‌توان از مزایای مالی، کارایی، بیمار و زیست‌محیطی ارزش ایجاد کرد.

«در ماه می 2019، NHS Supply Chain پروژه ای را برای بررسی مزایای بالقوه و کاربرد عملی VBP راه اندازی کرد. این شامل مجموعه‌ای از پروژه‌های آزمایشی برای آزمایش مفهوم VBP در عمل، با هدف تولید یک مدل مقیاس‌پذیر برای استقرار گسترده‌تر بالقوه بود.

یک جعبه ابزار داخلی برای استفاده از ارائه دهندگان خدمات دسته بندی برج به عنوان خروجی پروژه VBP تولید شد. به گونه ای طراحی شده است که به طور انعطاف پذیر در محدوده های مختلف محصولات خریداری شده از طریق زنجیره تامین NHS اعمال شود. محور اصلی این راهنما ایجاد دو مدل بوده است: یکی می تواند برای تجدید چارچوب ها/قراردادهای موجود برای محدوده محصولات اعمال شود، دیگری برای تهیه نوآوری. فعالیت در طیف گسترده ای از دسته بندی ها از جمله قلب و عروق، ارتوپدی، تجهیزات مداخله استریل و مواد مصرفی در بخش انجام خواهد شد.

«استراتژی جدید فناوری پزشکی دولت، که در فوریه 2023 منتشر شد، متعهد به ایجاد محیطی است که از درک و ارائه ارزش برای پول و مقرون به صرفه بودن در کل مسیر بیمار، با استفاده از داده‌های با کیفیت بالا برای اطمینان از اینکه قیمت‌ها برای سلامتی معقول هستند، پشتیبانی می‌کند. سیستم و پایدار برای تامین کنندگان. بکارگیری و پذیرش VBP در خدمات بهداشت ملی یک اولویت کلیدی تحت استراتژی تحقق پتانسیل فناوری پزشکی برای بهبود نتایج بیماران و حمایت از نیروی کار NHS است. اداره فناوری پزشکی این وزارتخانه در حال همکاری نزدیک با NHS Supply Chain و NHS England است تا بر روی کارهایی که قبلا انجام شده است، اطمینان حاصل کند که یک روش سازگار در حال حاضر در سطح ملی و محلی توسعه یافته و اتخاذ شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 راه حل برتر برای نصب کننده Roblox که در ویندوز کار نمی کند

کسانی که در رابط بین NHS و تامین کنندگان محصولات، اعم از دستگاه ها یا مواد مصرفی، کار می کنند، به تجربه می دانند که هدف از مذاکرات کاهش هزینه خرید واحد است، در حالی که در بهترین حالت، فقط به بیمار پرداخت می شود. کیفیت زندگی و پیامدها و تأثیر آن بر سیستم سلامت و مراقبت گسترده تر.

اینکه مفهوم تدارکات مبتنی بر ارزش مدت‌ها در مورد آن صحبت شده است، اما ارائه نشده است، باعث ناامیدی در بخش پزشکی و به طور گسترده‌تر در میان بسیاری از دسته‌های مختلف ارائه‌دهندگان محصول شده است. این تعهد دولت مبنی بر اینکه باید تصمیمات خرید را در سراسر محیط زیست جدید NHS، حداقل در و ولز، پشتوانه کند، بسیار به موقع است.

ساختار جدید ICB/ICS قرار است بر تجربه و نتایج بیمار تمرکز کند. اگر VBP به درستی مورد استفاده قرار گیرد، برای اولین بار می تواند محیطی را ایجاد کند که در آن کل هزینه های سیستم شناسایی شده و کاهش در آنها می تواند صرفه جویی زیادی را به همراه داشته باشد.

اگر یک مدیر خرید به دنبال یک محصول ارزان‌تر باشد، ممکن است آنقدر موثر نباشد، ممکن است با سطح بالاتری از عوارض، بهبودی کندتر و حوادث درمانی بیشتری نسبت به یک محصول گران‌تر اما مناسب‌تر همراه باشد. اما یک مدیر خرید معمولاً فقط برای کاهش هزینه خرید تشویق می شود، نه اینکه رک و پوست کنده، کیفیت زندگی بیمار یا پیامدهای هزینه برای سیستم گسترده تر را در نظر بگیرد.

آیا یک سوال کتبی می تواند به ایجاد تغییر الگو در تدارکات NHS کمک کند؟ همانطور که دیوید لاوسون، رئیس اداره MedTech دولت اخیراً از حضار اعضای هر دو مجلس پارلمان پرسید: “اگر نه اکنون، پس کی؟”.

سوالات یا نظرات مربوط به این مقاله را می توان با نویسنده در آدرس زیر مطرح کرد chris.whitehouse@whitehousecomms.com.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/NBl
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *