آیا Windows 11 Copilot AI تاکنون شما را ناامید کرده است؟ هوش مصنوعی به زودی می تواند سوپرشارژ شود

زمان مطالعه: 4 دقیقه

هوش مصنوعی Copilot ویندوز 11، که به تازگی وارد آزمایش شده است، هنوز در وضعیت بسیار ساده ای قرار دارد، اما اشاره ای به این موضوع داده شده است که به زودی ممکن است تغییر کند، و دستیار باید به طور قابل توجهی قدرت های گسترده تری دریافت کند.

PhantomOfEarth، یک آزمایش‌کننده ویندوز و افشاکننده معمولی در ، کشف کرد که بیلد پیش‌نمایش 23506 ویندوز 11 حاوی اولین نشانه‌های افزونه‌های صندوق ورودی Windows Copilot است.

بیشتر ببین

معنی آن چیست؟ Windows Copilot اساساً هوش مصنوعی Bing است که از طریق یک پانل جانبی در سیستم عامل ادغام شده است و قادر به انجام تمام کارهایی است که چت بات می تواند هنگام تعامل آنلاین با آن انجام دهد. با این حال، تفاوت اصلی در توانایی واداشتن دستیار هوش مصنوعی به انجام کارهایی مانند تغییر تنظیمات با ویندوز 11 است. به این معنی که ممکن است بخواهید «به من کمک کنید تمرکز کنم» و Copilot می‌تواند مجموعه‌ای از گزینه‌ها را برای انجام این کار در یک حرکت گسترده فعال کند.

و به نظر می رسد که بسیاری از این دست و پا زدن با تنظیمات از طریق این افزونه ها اجرا می شود. به این ترتیب، همانطور که Windows Latest (که این را مشاهده کرد) اشاره می کند، می تواند از نفخ Copilot و کاهش سرعت تجربه جلوگیری کند. (البته لزوماً به همه افزونه ها نیاز ندارید – می توانید انتخاب کنید و انتخاب کنید).

در حالی که هیچ یک از این افزونه های برجسته شده در توییتر هنوز کار نمی کند – اینها فقط اولین نشانه های ظاهر شدن آنها در ویندوز 11 هستند – ما می توانیم ببینیم که ویژگی های مختلف ارائه شده به عنوان پلاگین (یا برخی از آنها) ممکن است در نهایت چه ویژگی هایی داشته باشند. با این حال، مثل همیشه، فقط به این دلیل که آنها در پس‌زمینه آزمایش حضور دارند، به این معنی نیست که هرگز محقق خواهند شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Ora سنگاپور یک رویکرد عمودی یکپارچه برای سلامت از راه دور دارد

با در نظر گرفتن این اخطار، توانایی‌هایی که تاکنون مشاهده شده‌اند شامل یک مورد جذاب می‌شوند: «تقویت شخصی کاربر»، که باید مجموعه‌ای از ترفندها را برای کمک به عملکرد سریع‌تر سیستم اعمال کند.

هدف دیگر افزونه‌ها دادن به Copilot برای فعال کردن (یا بستن) برنامه‌ها، تنظیم آلارم یا تایمر در ویندوز، پیکربندی تنظیمات به طور کلی، جستجوی فایل‌های مورد نیاز کاربر، و حتی ارائه «پیشنهادات فروشگاه» است، که ما فرض می‌کنیم به معنای توصیه‌هایی برای برنامه‌ها برای گرفتن در فروشگاه مایکروسافت است؟

علاوه بر پلاگین های شخص اول مایکروسافت، ایده این است که افزونه های شخص ثالث نیز در دسترس باشند.


تجزیه و تحلیل: برخی از تصمیمات دشوار پیش روی مایکروسافت است

بسیار خوب، بنابراین برای Copilot AI عالی به نظر می رسد که بتواند عملکرد سیستم شما را بر اساس یک درخواست ساده برای “سریع کردن کارها” یا مشابه بهینه سازی کند. نکته احتیاط، با این حال، به دلیل احتمال اشتباه در اینجا آمده است.

احتمالاً اگر با مجموعه‌ای از تغییراتی که Copilot اجرا می‌کند، هر گونه تغییر تنظیمات به‌راحتی قابل برگشت خواهد بود، اما حتی در این صورت، هوش مصنوعی با چیزها دستکاری می‌کند و از ریل خارج می‌شود – که اوضاع را بدتر می‌کند، نه بهتر – به نفع کاربران نخواهد بود.

همانطور که دیدیم، پتانسیل واضحی برای سیستم های هوش مصنوعی برای خطا وجود دارد، به این معنی که مایکروسافت باید بسیار مراقب باشد که وقتی Copilot در نهایت به همه کاربران ویندوز 11 معرفی شد، بدون نقص کار کند. در غیر این صورت، هوش مصنوعی اولین تاثیر خوبی نخواهد داشت که بازیابی از آن دشوار خواهد بود. (حالا می‌توانیم آن را تصور کنیم: “آن چیز Copilot – فقط یک کلیپی دیگر است” و غیره).

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تماشای رویداد "Let Loose" اپل در 7 می در هر دستگاهی

به همین دلیل است که ما فکر نمی کنیم مایکروسافت برای دریافت Copilot در به روز رسانی ویندوز 11 23H2 در اواخر سال جاری عجله کند – همانطور که شایعات به نظر می رسد باور دارند – زیرا این شرکت نمی تواند آن را اشتباه کند.

مسیر دیگری که مایکروسافت می‌تواند طی کند این است که Windows Copilot را با مهارت‌های ربات چت Bing AI و فقط چند پلاگین انتخابی خود عرضه کند، به این معنی که فقط یک سطح اساسی از عملکرد برای تغییر چیزها در ویندوز 11، حفظ همه چیز برای شروع بسیار ساده و سپس ساخت بر روی آن است.

شاید این همان چیزی باشد که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی است، اما خطر اینجاست که Copilot در مقایسه با آنچه که در تیزهای اولیه به ما وعده داده شده بود، همچنان احساس ضعف می‌کند – و باز هم، این اولین تاثیر متزلزلی خواهد بود.

برای ما منطقی‌تر است که این ویژگی را به‌عنوان یک ویژگی جدید عظیم برای ویندوز 12 در سال آینده و دلیل قانع‌کننده‌ای برای ارتقا نگه داریم.

به نظر نمی‌رسد عجله‌ای برای Windows Copilot وجود داشته باشد، نه مانند راه‌اندازی هوش مصنوعی Bing در اوایل سال جاری (یعنی شکست هوش مصنوعی Bard گوگل) – و به‌ویژه، اگر به یاد داشته باشید، چرخ‌ها پس از آن جدا شدند. مایکروسافت بهتر است مطمئن شوید که این بار تمام مهره ها به درستی سفت شده اند.



امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MMTAKe
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *