ابزار تشخیص سرطان سینه می تواند 287 میلیون پوند از NHS صرفه جویی کند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که فناوری تشخیص سرطان سینه می‌تواند 287 میلیون پوند از NHS صرفه‌جویی کند.

مطالعه اقتصادی سلامت، که توسط Health Tech Connect انجام شد و توسط دولت بریتانیا سفارش و تأمین مالی شد، به این نتیجه رسید که ابزار مبتنی بر صرفه‌جویی زیادی در مراقبت‌های بهداشتی با هزینه‌های بسیار پایین‌تر، هزینه‌های حمل و نقل و کاهش نسخه شیمی‌درمانی تا 30 درصد ایجاد می‌کند. اگر این ابزار برای سایر زمینه‌های سرطان در سراسر NHS استفاده می‌شد، صرفه‌جویی بیشتری را ارائه می‌کرد.

اکثر نتایج بیوپسی سرطان سینه در حال حاضر برای تجزیه و تحلیل با هزینه هنگفت برای NHS – و محیط زیست به ایالات متحده ارسال می شود. مطالعه 40 صفحه ای نشان داد که فناوری Digistain این نیاز را برطرف می کند، بنابراین ردپای کربن NHS را تا 460 تن کاهش می دهد.

Digistain به برنامه شتابدهنده نوآوری NHS اضافه شده است – برای کمک به گسترش سریع نوآوری ها در سراسر NHS.

داده‌های بالینی که ماه گذشته در انجمن انکولوژی بالینی آمریکا در شیکاگو رونمایی شد، نشان داد که Digistain دقت تشخیصی مشابهی با آزمایش سرطان تایید شده توسط موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی نشان داد.

مطالعه اقتصاد سلامت نتیجه گیری کرد: «نتایج نشان می دهد که بیشترین صرفه جویی در هزینه را می توان با ارائه Digistain به عنوان جایگزین به دست آورد. Digistain ثابت می‌کند که جایگزینی بهینه برای آزمایش پروفایل تومور ارائه شده در حال حاضر است، زیرا نتایج سلامتی غیر پایین‌تری را ارائه می‌کند و در عین حال صرفه‌جویی در هزینه‌ها ایجاد می‌کند… پیاده‌سازی Digistain به عنوان جایگزینی برای مراقبت فعلی منجر به بهبود نتایج سلامتی می‌شود. ثابت می کند که این نوآوری برای زنان یائسه مقرون به صرفه تر است.

نتایج نشان می‌دهد که Digistain می‌تواند منجر به صرفه‌جویی آماری قابل‌توجهی به میزان متوسط ​​286.7 میلیون پوند برای جمعیت بیمارانی با ریسک متوسط ​​شود که به‌عنوان جایگزین عرضه شد.»

Digistain اختراع شده در بریتانیا در حال حاضر در سراسر جهان توسط بیمارستان‌هایی در هند، تایلند، اکوادور، ویتنام، سنگاپور، مالزی، میانمار و اندونزی با قراردادهایی در ایالات متحده و بخش‌هایی از آفریقا قریب‌الوقوع پذیرفته می‌شود. این توسط چندین مرکز خدمات بهداشت عمومی بریتانیا در حال آزمایش است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  طرح فردی YouTube Premium اکنون 2 دلار بیشتر در ایالات متحده هزینه دارد

همچنین از جانب بازمانده سرطان سینه و مدافع بیمار، گر سامانتا ووماک که خواستار پذیرش آن توسط NHS شده و به عنوان یکی از 10 مطالعه بالینی برتر سال توسط انجمن جراحی پستان آمریکا انتخاب شده است، به دست آورده است.

شارز خان، رئیس بخش آسیب شناسی NHS در بیمارستان عمومی نورث همپتون، که اولین پذیرنده Digistain است، گفت: “Digistain زمان انتظار برای نتایج را در مقایسه با ارائه دهنده فعلی ما که نمونه ها را برای تجزیه و تحلیل به ایالات متحده ارسال می کند، به شدت کاهش می دهد. زمان چرخش با Digistain بسیار سریع تر، دقیق تر و ارزان تر است.

عقب ماندگی های ناشی از همه گیری و اقدامات صنعتی به این معنی است که فناوری سریع مانند این واقعاً می تواند تفاوت بین زندگی و مرگ باشد.

من 25 سال برای خدمات ملی بهداشت کار کرده ام و این نوآوری است که مسیر دیجیتال و مرز جدیدی را برای NHS باز می کند – و به اثبات آن در آینده کمک می کند. استفاده از Digistain در سراسر NHS فقط می تواند یک مسئله زمان باشد.”

هدف Digistain کاهش نابرابری مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان و بهبود ارائه آن در کشورهای فقیرتر در سراسر آسیا و آفریقا است. مطالعات بالینی و بررسی همتایان را پشت سر گذاشته است و مجوز بازار را از آژانس تنظیم مقررات داروها و مراقبت های بهداشتی بریتانیا (MHRA) کسب کرده است.

دکتر همل امرانیا، مدیر عامل و دانشمند بالینی Digistain، که این فناوری را اختراع کرد، گفت: “Digistain در خط مقدم تصمیم گیری سریع و مقرون به صرفه برای درمان سرطان شخصی سازی شده است. این فناوری جدید مقرون به صرفه، تجزیه و تحلیل بیوپسی را در جایی که زمان و اقدام سریع کالاهای با ارزشی هستند، سرعت می بخشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه می توان از هوش مصنوعی به خوبی استفاده کرد

این مطالعه جدید و مستقل صرفه جویی اقتصادی و انتشار قابل توجهی را نشان می دهد که NHS می تواند با اتخاذ Digistain به دست آورد. این یک راه حل پویا است که روند را سرعت می بخشد و اضطراب و هزینه را برای بیماران کاهش می دهد. در نهایت، و مهمتر از همه، ما امیدواریم که Digistain بتواند به نجات جان هزاران نفر کمک کند.”

این مفهوم در کالج امپریال لندن و آزمایشگاه‌های تحقیقات سرطان بریتانیا تحت هدایت پاتولوژیست آراسته سر نیکلاس رایت توسعه داده شد و با نظرات 1500 سرطان‌شناس طراحی شد. این آزمایش با بیمارانی از بیمارستان دانشگاه ناتینگهام و بیمارستان چارینگ کراس لندن انجام شده است. سال گذشته، این شرکت جایزه راه اندازی کسب و کار موسسه فیزیک را دریافت کرد.

سالانه حدود 50000 نفر در بریتانیا به سرطان سینه مبتلا می شوند که حدود 11500 نفر منجر به مرگ می شوند. تأثیر تأخیر در تشخیص منجر به مرگ بیش از 5000 مرگ ناشی از سرطان سینه برای دوره 2020-2030 خواهد شد.

این فناوری به ارزیابی ثابت سنتی تجزیه و تحلیل شیمیایی متکی نیست. در عوض، از فناوری اسکن نوری برای ثبت یک امضای طیفی منحصر به فرد از هر بیوپسی استفاده می کند که بیش از 10000 نقطه داده منحصر به فرد برای بیولوژی فردی بیمار ایجاد می کند. سپس از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده های تصویربرداری و محاسبه امتیاز پیش آگهی Digistain استفاده می شود که به طور دقیق و عینی خطر عود سرطان را شناسایی می کند.

این فناوری با موفقیت در مراکز برجسته سرطان تایید شده است و برابری استاندارد طلایی را با تست‌های پروفایل تومور سنتی تایید شده توسط NICE نشان داده است. این تحقیق همچنین در صنعت با یک رشته جوایز معتبر شناخته شده است. اینها شامل جایزه تحقیقات برجسته کالج امپریال، جایزه نوآوری انجمن سلطنتی و جایزه پیشگام تحقیقات سرطان انگلستان است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/sIKtpw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *