سهم بازار RAN باز کاهش می یابد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق پیش‌بینی‌های گروه Dell'Oro، که اخیراً پیش‌بینی‌های خود را برای این فناوری منتشر کرده است، تا سال 2027، سهم بازار جهانی Open RAN به اندازه‌ای که قبلاً تصور می‌شد بزرگ نخواهد بود و اشاره می‌کند که انتظار دارد این حوزه در مقایسه با آنچه همتایانش می‌گویند ضعیف‌تر عمل کند.

این خبر اولین باری است که گروه Dell'Oro از زمان ردیابی این فناوری در وهله اول، چشم‌اندازی تا حدودی تیره‌تر گزارش می‌کند.

همچنان پیش‌بینی می‌کند که Open RAN تا آن زمان بین 15 تا 20 درصد از کل RAN جهانی را تشکیل دهد، اگرچه – همانطور که پیش‌بینی‌های قبلی آن را بین 6 تا 10 درصد از کل بازار RAN تعیین می‌کرد، ارقام جدید آن را در «سهم تک رقمی متوسط» قرار می‌دهند.

کالیبراسیون یا تغییر در مسیر رشد؟

همانطور که گفته شد، محققان انتظار دارند که درآمدهای تجمعی در طول دوره پیش بینی بین 5 تا 10 درصد کاهش یابد. در توضیح این گزارش، Telecoms.com یادآوری می‌کند که کمتر از یک سال پیش، Dell'Oro گفت Open RAN در حال رشد است و می‌تواند 15 درصد از کل بازار RAN را تا سال 2026 به خود اختصاص دهد، با حدود 20 میلیارد دلار در دوره پیش‌بینی.

استفان پونگراتز، معاون رئیس و تحلیلگر گروه دل اورو، گفت: «ما می‌توانیم این تجدیدنظر را بیشتر به عنوان یک کالیبراسیون کوتاه مدت در نظر بگیریم تا تغییر در مسیر رشد بلندمدت». با این حال، موضع بلندمدت ما تغییر نکرده است. ما همچنان بر این باوریم که Open RAN اینجاست و حمایت فزاینده توسط تامین کنندگان فعلی این تز را تقویت می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  MG موتور چینی هاچ بک EV کامپکت را برای جابجایی شهری در هند عرضه می کند

این نشریه یادآوری می کند که پیش بینی های قبلی منتشر شده توسط همان شرکت به طور کلی مثبت بود. با این حال، از آنجایی که نمونه‌های برجسته اپراتور گرین‌فیلد انتظارات را برآورده نمی‌کردند، بسیاری از کنان Open RAN امیدوار بودند که اپراتورهای برون‌فیلد سر و صدای بیشتری در صنعت ایجاد کنند. با این حال، Telecoms اضافه می‌کند که تعداد بسیار کمی از بازیکنان به تعویض محصول قابل توجهی دست یافته‌اند، و همچنین بیان می‌کند که به نظر نمی‌رسد پیشرفت‌های زیادی وجود داشته باشد “با سرعتی که بلوغ Open RAN را در میان اپراتورهای brownfield تسریع کند.”

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/NFZflb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *