ابزار تشخیص آسیب قلبی در چند ثانیه دو نامزدی جایزه دریافت می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تیمی از دانشمندان، پزشکان و متخصصان تصویربرداری قلب از بیمارستان‌های آموزشی شفیلد، NHS Foundation Trust، برای توسعه ابزار که قادر به تشخیص آسیب‌های قلبی در چند ثانیه است، نامزد جایزه مضاعف شده‌اند.

این فناوری که در آزمایش بزرگی که شامل 2000 اسکن بیمار بود، نشان داد که از دقت بالایی برخوردار است، محاسبات ریاضی پیچیده ای را برای اندازه گیری جریان خون در داخل و خارج از قلب بدون نیاز به تجزیه و تحلیل طولانی دستی انجام می دهد که اغلب نتایج حاصل از اسکن های MRI برای روزها در انتظار است.

همچنین این اولین ابزار هوش مصنوعی برای ارزیابی عضله قلب خاص است که مسئول پمپاژ خون از بدن به ریه ها است.

تجزیه و تحلیل فوق سریع به این معنی است که پزشکان به اطلاعات مورد نیاز از اسکن قلب MRI دسترسی دارند تا بفهمند قلب چقدر خوب پمپاژ می کند و فوراً سلامت آن را بررسی می کند و تشخیص و درمان را تسریع می کند.

نرم‌افزار جدید که به‌عنوان بخش‌بندی هوش مصنوعی MRI قلب برای خودکار کردن اندازه‌گیری عملکرد قلب و فناوری حجم نامیده می‌شود، در هر دو دسته‌های مبتکر دیجیتال سال و بهینه‌سازی مسیرهای بالینی از طریق دیجیتال، فینالیست است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه حل برتر برای اتصال صفحه نمایش ممکن است خطای محدود در ویندوز باشد

این اثر از بین بیش از 300 اثر ارسال شده توسط 120 سازمان برای راهیابی به فهرست نهایی جوایز دیجیتال HSJ 2023 که در سال افتتاحیه خود هستند، جدا شده است. هدف جوایز نشان دادن کیفیت استثنایی و گستردگی نوآوری و مراقبت در سراسر سیستم های بهداشتی و مراقبتی بریتانیا است.

دکتر اندرو سویفت، مشاور رادیولوژیست قلب قفسه سینه در بیمارستان‌های آموزشی شفیلد و مدرس ارشد در دانشگاه شفیلد در کنار دکتر سامر آلابد، دکتر کاویتاساگاری کاروناساگارار و دکتر پیت مترال برای توسعه و آزمایش این نرم‌افزار، با پشتیبانی رادیوگرافی‌های MRI و دانشمندان بالینی در دانشگاه شفیلد همکاری کرد. آزمایشگاه و با همکاری دکتر راب ون در Geest در دانشگاه لیدن.

دکتر سوئیفت گفت: «ما از این نامزدی دو جایزه کاملاً خوشحالیم، که کار سخت تیم ما را در آوردن این نرم افزار بالقوه تغییر دهنده بازی به NHS به رسمیت می شناسد. نرم افزار جدید تجزیه و تحلیل سریع و جامعی از عملکرد قلب ارائه می دهد و این پتانسیل را دارد که زمان بیشتری را برای پزشکان برای تمرکز بر مراقبت مستقیم از بیمار به جای نیاز به انجام این تجزیه و تحلیل آزاد کند. همچنین نشان داده شده است که این فناوری به ویژه در مشاهده تغییرات در عملکرد قلب ناشی از فشار خون ریوی مفید است، وضعیت نادری که جریان خون را در شریان های ریه منقبض می کند. این به نوبه خود باعث فشار بر قلب می شود و در نهایت منجر به نارسایی قلبی می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تبدیل سند WordPad به Microsoft Word

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Ask
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *