اسپاتیفای رشد شدید کاربران را گزارش می دهد زیرا قیمت اشتراک را افزایش می دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم اسپاتیفای رشد شدید کاربران را گزارش می دهد زیرا قیمت اشتراک را افزایش می دهد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

Spotify به تازگی درآمدهای سه ماهه دوم خود را گزارش کرده است و دو معیار چشمگیر تعداد مشترکین و تعداد کل کاربران Spotify هستند. در حال حاضر 220 میلیون نفر در سرتاسر جهان برای اشتراک Spotify پرداخت می کنند که این رقم نسبت به سال 17 درصد افزایش یافته است.

به طور کلی، Spotify اکنون 551 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این بدان معناست که در حال حاضر 331 میلیون کاربر هر ماه با یک حساب رایگان و تبلیغاتی از این سرویس استفاده می کنند. Spotify هرگز در یک سه ماهه به تعداد کاربران اضافه نکرده است – 36 میلیون کاربر فعال جدید.

به عبارت دیگر، Spotify به خوبی در حال رشد است، اما این شرکت در حال جذب کاربران رایگان بیشتری نسبت به کاربران پولی است. البته، تخلخلی بین این دو سطل وجود دارد، زیرا برخی از کاربران با یک حساب رایگان شروع می‌کنند و سپس به مشترک پولی تبدیل می‌شوند در حالی که برخی دیگر به دلایلی از پرداخت هزینه اشتراک پریمیوم خودداری می‌کنند.

مشترکین پریمیوم Spotify اکنون 39.9٪ از کل پایگاه کاربران آن را تشکیل می دهند. این نسبت در طول زمان کاهش یافته است (اما به یاد داشته باشید که کل پایگاه کاربران در حال افزایش است). این یک معیار مهم است زیرا کسب درآمد از کاربران پولی بسیار آسان تر از کاربرانی است که از تبلیغات پشتیبانی می کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پس از GoFundMe، راب سولومون در حال پرواز یک بادبادک 200 میلیون دلاری در سرزمین تجارت است.

وقتی صحبت از حاشیه ناخالص به میان می آید، Spotify در حال حاضر 28.4 درصد سود ناخالص برای کاربران ممتاز ایجاد می کند. حاشیه ناخالص کاربران رایگان در حال حاضر منفی 5.7٪ است. اما این شرکت در این سه ماهه برخی از هزینه‌های رد کردن دارایی‌های محتوا و فسخ قرارداد را اعمال کرده است. حاشیه تبلیغاتی تنظیم شده آن +5.7٪ است.

اما بیایید صادق باشیم، حاشیه ناخالص کلی اسپاتیفای آنطور که انتظار می رفت خوب نیست. با حاشیه ناخالص 24.1٪، این کمتر از برآوردهای 25.5٪ بر اساس Finance است.

این شرکت در سه ماهه اخیر نزدیک به 3.2 میلیارد یورو درآمد داشته است (3.5 میلیارد دلار به نرخ ارز امروز). درآمد نسبت به سال قبل 11 درصد افزایش یافته است. با این حال، Spotify همچنین 247 میلیون یورو زیان عملیاتی (274 میلیون دلار) را گزارش کرده است.

اگر اخراج های اخیر شرکت و هزینه های مربوط به آن را در نظر بگیرید، Spotify ادعا می کند که 112 میلیون یورو زیان عملیاتی تعدیل شده (124 میلیون دلار) را ثبت کرده است. مگر اینکه شرکت موج دیگری از اخراج ها را انجام دهد، زیان های عملیاتی نباید به این بدی سه ماهه آینده باشد.

با این حال، از آنجایی که ضرر بسیار بیشتر از حد انتظار است، سهام Spotify در حال حاضر با 9.30 درصد کاهش در معاملات قبل از بازار با 148.50 دلار به ازای هر سهم معامله می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تغییر موتور جستجوی پیش فرض برای مرور خصوصی در سافاری

اسپاتیفای پس از ماه‌ها مقاومت در برابر افزایش قیمت‌های خود، سرانجام دیروز افزایش قیمت برنامه‌های پریمیوم خود را اعلام کرد. در ایالات متحده، یک طرح حق بیمه فردی اکنون به جای 9.99 دلار، 10.99 دلار در ماه هزینه خواهد داشت. به همین ترتیب، طرح دوتایی به جای 12.99 دلار، 14.99 دلار و طرح خانواده به جای 15.99 دلار، 16.99 دلار قیمت خواهد داشت.

این شرکت همچنین در حال منعکس کننده این افزایش قیمت در بازارهای دیگر، از جمله بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا، بریتانیا، و چندین کشور دیگر در آمریکای جنوبی و مرکزی، آسیا و اقیانوسیه است. این تغییرات باید تأثیر زیادی بر نتیجه نهایی Spotify در آینده داشته باشد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/lqOYPc
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *