انتظارات درآمد سه ماهه دوم 2023 تسلا: اخبار Cybertruck و اثرات کاهش قیمت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم انتظارات درآمد سه ماهه دوم 2023 تسلا: اخبار Cybertruck و اثرات کاهش قیمت
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

تسلا درآمد سه ماهه دوم خود را چهارشنبه پس از زنگ خطر اعلام خواهد کرد. سرمایه گذاران به دنبال جزئیات بیشتر در مورد تاخیرهای بسیار خواهند بود سایبرتراکو همچنین تعداد زیاد تسلا کاهش قیمت بر سود ناخالص خودرو تاثیر گذاشته است.

برآوردهای وال استریت پیش‌بینی می‌کند تسلا حدود 24.9 میلیارد دلار درآمد برای سه ماهه به ارمغان بیاورد که تقریباً 50 درصد بیشتر از فروش 16.9 میلیارد دلاری سال قبل است.

ارزش سهام تسلا از ابتدای سال تاکنون 168.62 درصد افزایش یافته است. بعدازظهر دوشنبه با قیمت 290.38 دلار بسته شد و با شنیدن خبر ساخته شدن اولین Cybertruck در آخر هفته همراه بود.

هنوز چیزهای زیادی در مورد Cybertruck نمی دانیم

در آخر هفته، تسلا توییت کرد این که بالاخره اولین سایبرتراک خود را از خط تولید در گیگا آستین خارج کرده بود، خبری که باعث سر و صدای مشابه و شک و تردید شد.

شک و تردید به این دلیل است که تسلا جزئیات دیگری در مورد کامیون یا برنامه تولید آن به اشتراک نمی گذارد. این وانت پیکاپ آینده‌نگر، زاویه‌دار و بدنه از جنس استنلس استیل برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد و انتظار می‌رود تولید و تحویل آن در سال 2021 آغاز شود. تسلا بارها به دلیل کمبود قطعات، تولید را عقب انداخته است.

پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه تسلا مجموعاً یک سایبرتراک ساخته است، برخی از آنها این کار را کرده اند خودروساز را متهم کرد تلاش برای ایجاد ه، افزایش قیمت سهام آن و منحرف کردن توجه از مسائل دیگر با اشتراک گذاری اخبار بسیار نزدیک به درآمد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  فضای فین تک همچنان رقابتی و پر درام است

چند نکته که برای چهارشنبه خواهیم شنید: تسلا چگونه Cybertruck را قیمت می‌دهد، چه مشخصات دیگری را شرکت می‌تواند روی خودرو به اشتراک بگذارد، اولین تحویل‌ها چه زمانی آغاز می‌شود و چه زمانی خودروساز به تولید انبوه می‌رسد.

همچنین می خواهیم بدانیم ظرفیت تولید تسلا برای Cybertruck چقدر خواهد بود. در تسلا مجمع سالانه سهامداران 2023 در ماه مه، ماسک گفت که این خودروساز می تواند بین 250000 تا 500000 دستگاه در سال پس از شروع تولید تحویل دهد. بیایید ببینیم آیا تسلا فردا این عدد را کاهش می دهد یا خیر.

چگونه کاهش قیمت بر حاشیه سود خودرو تاثیر گذاشته است

تحلیلگران Wells Fargo و Wedbush هر دو پیش بینی کردند حاشیه سود ناخالص خودروی تسلا در پی ادامه کاهش قیمت خودرو در ایالات متحده، اروپا و چین به 17.5 درصد کاهش خواهد یافت.

به نظر می رسد کاهش قیمت و همچنین اعتبارات مالیاتی فدرال خودروهای برقی ایالات متحده باعث افزایش فروش تسلا در دو سه ماهه گذشته شده است. در Q2، تسلا رکورد تولید جهانی را ثبت کرد و تحویل به ترتیب 479999 دستگاه و 466140 دستگاه. تمام شد 10 درصد نسبت به سه ماهه و 83 درصد نسبت به سال قبل

در حالی که این تخفیف ها ممکن است فروش را افزایش داده باشند، ممکن است مانند سه ماهه اول بر حاشیه سود نیز تأثیر بگذارند.

در Q1، حاشیه ناخالص به زیر 20 درصد رسید، کاهش درآمد سنتی خودروساز قوی. حاشیه های عملیاتی، منطقه ای که تسلا پیشرو در صنعت بوده است، نیز از 19.2 درصد در سه ماهه اول 2022 به 11.4 درصد در سه ماهه اول 2023 کاهش یافته است. درآمد خالص شرکت 2.51 میلیارد دلار در سه ماهه اول، 24 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Automattic یک دستیار نوشتن هوش مصنوعی برای وردپرس راه اندازی کرد

برخی از این ضررها را می توان به دلیل تخفیف خودروها و برخی دیگر به افزایش تولید نسبت داد. در سه ماهه اول، تسلا 2 میلیارد دلار برای مخارج سرمایه ای هزینه کرد، احتمالاً به دلیل افزایش ظرفیت در کارخانه های جدید و فعلی خود.

به نظر می رسد تحلیلگران در مورد اینکه آیا نگران قیمت سهام تسلا هستند یا نه، اختلاف نظر دارند. برخی میگویند تسلا بیش از حد تبلیغات شده است، و افزایش رقابت به زودی سهم بازار را از خودروساز خواهد گرفت.

برخی دیگر بر این باورند که استراتژی شرکت مبنی بر فشار بر حجم بالاتر در حاشیه سود کمتر ممکن است در آینده نتیجه دهد، به خصوص اگر سیستم رانندگی خودکار کامل (FSD)، سیستم پیشرفته کمک راننده (ADAS) تسلا، بهبود یابد و در آینده جا بیفتد. گاو نرهای تسلا عموماً این شرکت را چیزی فراتر از یک خودروساز می دانند – آنها می گویند تسلا هر چیزی است از یک شرکت تا یک شرکت کنگلومرا انرژی پایدار.

به روز رسانی در مورد سوپر شارژ

در سه ماهه گذشته، تعدادی از خودروسازان و شرکت های شارژ گفته اند که خودروها و ایستگاه های شارژ را با استاندارد NACS تسلا خواهند ساخت. در حالی که هنوز انتظار نداریم درآمد زیادی از خودروهای الکتریکی غیر تسلا با استفاده از شبکه سوپرشارژرهای این خودروساز ببینیم، ممکن است برخی به‌روزرسانی‌ها را از این شرکت در مورد برنامه‌های ساخت شبکه بزرگ‌تر یا انتظارات برای رشد درآمد در آن منطقه بشنویم.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kThGac
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *