انتقال به تولید: انتخاب شریک

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تام وایات، مهندس اصلی، تخته پرش، فاکتورهای اساسی را برای در نظر گرفتن هنگام انتخاب سازنده قراردادی تشریح می کند.

این یک سناریوی کابوس است: شما یک محصول و فرصت تجاری عالی دارید، اما به دلیل تاخیر در انتقال به تولید، برای عرضه دیر خواهید بود. این استرس زا است، رئیس شما را تعقیب می کند، و تمرکز شما از تمام کارهای مهم دیگری که باید انجام دهید ربوده شده است. اگر به نظر شما شبیه است، یا نگران هستید که ممکن است شما باشید، تنها نیستید. انتقال طرح شما یک کار دلهره آور است و هرگونه اشتباه باعث تاخیر و افزایش هزینه ها می شود. انتقال یک طرح به تولید مرزهای بین تیم ها و اغلب بین شرکت ها را می گذراند. پیمایش در این مرزها دشوار است و بدون برنامه ریزی دقیق می تواند منجر به از دست دادن دانش و سرزنش بی ثمر در زمانی که همه چیز به درستی پیش می رود، شود.

بنابراین چگونه از این وضعیت اجتناب می کنید؟ برنامه‌ریزی برای تولید در مراحل اولیه توسعه از انتقال آرام به تولید پشتیبانی می‌کند و انتخاب شریک تولید مناسب بخش مهمی از این فرآیند است. در اینجا ما مهمترین ملاحظات را برای انتخاب شریک تولیدی برای اطمینان از بهترین شانس موفقیت بیان می کنیم.

الزامات را تعریف کنید

ابتدا مشخص کنید چه چیزی برای محصول و استراتژی شما مهم است. یک بخش تدارکات ممکن است ایده های سفت و سختی در مورد اینکه چه چیزی یک شریک تولیدی خوب را می سازد، مانند هزینه، زمان بندی، یکپارچه سازی زنجیره تامین و کیفیت (هر چه که ممکن است باشد) داشته باشد. عوامل متعدد دیگری نیز وجود خواهند داشت که مهم هستند، و ورودی باید از سوی همه ذینفعان محصول باشد. چند نمونه عبارتند از:

ملاحظات دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد: تجربه در حوزه محصول شما، قابلیت های رهبری پروژه، نوع و کیفیت مستندات تولید شده، آیا و نحوه استفاده از تامین کنندگان فرعی.

فهرست کوتاه تامین کنندگان بالقوه

هنگامی که نیازهای خود را دارید، فهرست کوتاهی از تامین کنندگان بالقوه تهیه کنید. تامین کنندگان موجود و جدید را در نظر بگیرید و به دنبال طیف گسترده ای از مهارت ها باشید، اما لیست را فقط تا زمانی که برای قطعه یا مونتاژ ارزشمند است، تهیه کنید. نیازها و اطلاعات محصول خود را در یک بسته توجیهی جمع آوری کنید و آن را با تامین کنندگان به اشتراک بگذارید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  کاتالوگ پشتی Apple TV+ در حال حاضر شامل 20 فیلم رایگان است

میدان را باریک کنید

پس از گفتگوهای اولیه، زودتر از تامین کنندگان جالب بازدید کنید. زمانی که برای انجام این کار از قبل صرف شده است، بعداً چندین برابر خواهد شد. دیدن افراد و امکانات به صورت حضوری به شما این فرصت را می دهد که فراتر از آنچه که آنها انتخاب می کنند به شما نشان دهند نگاه کنید. با چه کسی و چگونه معامله می کنید، می تواند چیزهای زیادی در مورد اینکه رابطه آینده چگونه خواهد بود به شما بگوید. شما می‌خواهید خرید از مدیریت را ببینید و نگاهی شفاف به نحوه حرکت محصولتان در فرآیندها و تسهیلات آنها داشته باشید. با اپراتورها صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که می دانند چه کاری انجام می دهند. اگر هرگز با افراد مشابهی دو بار برخورد نکردید یا نمی توانید یک منطقه خاص را ببینید، زنگ خطر باید به صدا درآید.

هنگامی که تامین کنندگان شروع به ارائه بازخورد به شما کردند، آن را با فروتنی و احترام قبول کنید. به یاد داشته باشید که آنها در کاری که انجام می دهند متخصص هستند و احتمالاً دلایل خوبی برای پیشنهادات خود خواهند داشت. گفتگوهای سازنده ای داشته باشید تا بفهمید بهترین نتیجه برای محصول چه خواهد بود – هر دو طرف در موفقیت آن سهم دارند!

برای کمک به تصمیم گیری، وظیفه شما یافتن نقاط ضعف در اسرع وقت است. همه نقاط ضعفی دارند. این اجتناب ناپذیر است شناسایی سریع آنها به شما امکان می دهد آنها را با موفقیت کاهش دهید و منابع را به طور مناسب هدایت کنید. مناطق مفید برای بررسی ممکن است عبارتند از:

  • آیا امکانات به خوبی مستقر هستند یا جدید؟
  • آیا آنها می توانند به طور معقول خطرات را شناسایی کرده و از برنامه ها پشتیبانی کنند؟
  • چه مشکلات تاریخی داشته اند؟
  • چگونه آنها از مرحله آزمایشی به فرآیندهای تولیدی منتقل می شوند؟
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه ردیابی خواب خود در ساعت گارمین

از لیست الزامات خود برای ایجاد یک چک لیست برای امتیاز دادن به تامین کنندگان در لیست کوتاه خود استفاده کنید. این به شما کمک می کند دیدگاهی عینی از موقعیت داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که تصویر کاملی از هر شریک بالقوه دریافت می کنید. اما به یاد داشته باشید که چنین تمرین های امتیاز دهی ابزار مفیدی هستند، نه یک دیکتاتور. در این مرحله احتمالاً زمان انجام ممیزی برای پوشش جنبه های مهندسی، خرید، کیفیت و مدیریت پروژه فرا رسیده است. رهبران در این زمینه ها باید ذینفعان درگیر در تصمیم گیری برای انتخاب شریک باشند.

تصمیم گرفتن

ذینفعان باید پاسخ های مدعیان را تجزیه و تحلیل کنند. خطرات هر گزینه باید در نظر گرفته شود و ممکن است ارزیابی ریسک با نگاهی به هر دو طرف رابطه مفید باشد. باز هم، همیشه خطراتی وجود خواهد داشت، اما این تمرین می‌تواند به شما کمک کند شناسایی کنید که کجا می‌توانید حمایت خود را متمرکز کنید و کجا می‌توانید تامین‌کننده را متعهد به کار بر روی بهبودها کنید. در این مرحله مطمئن شوید که شرایط یک مشارکت توافق شده است. پس از تصمیم گیری، آن را به طرف های مربوطه، داخلی و خارجی ابلاغ کنید. دلایل تصمیم خود را برای شرکای موفق و ناموفق توضیح دهید. کسانی که این کار را پیدا نکردند، امیدوارم از بازخورد صادقانه قدردانی کنند. به یاد داشته باشید که آنها ممکن است شریک احتمالی شما باشند.

مرور

زمانی که مدارک لازم فراهم شد، کار واقعی شروع می شود. ناپدید نشوید و فرض کنید همه چیز به آرامی پیش خواهد رفت. باید بررسی کنید که:

  • تامین کننده برنامه خود را دنبال می کند و به شرایط توافق شده پایبند است
  • شما به تعهدات خود در حمایت از انتقال پایبند هستید
  • ارزیابی ریسک شما به روز نگه داشته می شود تا واقعیت آشکار را منعکس کند
  • مسائل زودهنگام شناسایی می شوند و برنامه های احتیاطی معقولی در حال انجام و پیگیری است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/IaFsKz
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *