ایزومتریک 25 میلیون دلار برای ساختن یک پلتفرم رجیستری و علمی متمرکز بر حذف کربن استفاده می کند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم ایزومتریک 25 میلیون دلار برای ساختن یک پلتفرم رجیستری و علمی متمرکز بر حذف کربن استفاده می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

حذف کربن – فناوری که هدف آن حذف انتشار کربن از محیط زیست از طریق تجزیه آن و تبدیل آن به چیزی کمتر مضر است – سال گذشته پس از اینکه Stripe، Shopify، Meta، Alphabet و سایر موارد به طور جمعی توافق کردند که 1 میلیارد دلار را به این محصول منتقل کنند، توجه زیادی را به خود جلب کرد. استارتاپ های حذف بودجه امروز، یک استارت آپ لندنی به نام ایزومتریک امیدوار است که ساختاری به آن صنعت نوپا ببخشد. این استارت آپ امروز با 25 میلیون دلار راه اندازی می شود، که یکی از بزرگترین دوره های اولیه امسال برای یک استارت آپ آب و هوا است.

Lowercarbon Capital و Plural در کنار نیکلاس زنستروم (بنیانگذار Skype و بنیانگذار VC Atomico)، دیوید هلگاسون (بنیانگذار Unity Technologies)، راس میسون (موسس MuleSoft) و Ilkka Paananen (بنیانگذار) در این دور سرمایه گذاران مشترک هستند. سوپرسل).

ایزومتریک از این بودجه هم برای استخدام دانشمندان و فناوران بیشتر و هم برای کار روی محصولاتش استفاده می کند. مهم‌ترین آنها یک رجیستری حذف کربن است تا داده‌ها را برای شرکت‌هایی که به دنبال خرید اعتبار حذف هستند، برای استارت‌آپ‌های مختلفی که آن فناوری را ایجاد می‌کنند، ارائه دهد. ایزومتریک ادعا می‌کند که این اولین رجیستری برای اعتبارات حذف کربن با کیفیت بالا و طولانی مدت خواهد بود.

فوراً، امروز چیزی را راه‌اندازی می‌کند که از آن به عنوان «پلتفرم علمی» یاد می‌کند، که راهی برای شرکت‌های حذف کربن فراهم می‌کند تا داده‌های خود را با علاقه‌مندان به دیدن آن منتشر کنند و به اشتراک بگذارند، و خود تیم ایزومتریک ابتدا کارهای بیشتری انجام دهد. دست، معاینه انسانی، بیش از حد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از Shortcut ها در آیفون

برخی از اولین استارت‌آپ‌های حذف کربن در ایزومتریک شامل Charm Industrial (متخصص ترسیب روغن‌های زیستی) می‌شود. Eion (تمرکز بر هوازدگی سنگ)؛ Planetary (شرکت افزایش قلیائیت اقیانوس) و Brilliant Planet (یک شرکت دفن ریزجلبک ها).

Charm اخیراً بخش بزرگی از فروش حذف کربن را به JP Morgan، Stripe، Shopify، Meta، Alphabet، McKinsey و موارد دیگر به ارزش 50 میلیون دلار اعلام کرده است. ایزومتریک گفت که تیم علمی آن “به طور مستقل تن های تحویل شده تاریخی” را برای Charm بررسی کرده و آنها را در پلتفرم علمی جدید ارسال کرده است.

Eamon Jubbawy، بنیانگذار و مدیرعامل ایزومتریک، یک کارآفرین مکرر در دنیای فناوری لندن با استارت‌آپ‌هایش از دیگر کارهای آب و هوایی گرفته تا کسب‌وکارهای سازمانی است.

او یکی از بنیانگذاران استارت آپ تأیید هویت Onfido بود (که توسط صدها میلیون دلار از سوی بسیاری از سرمایه گذاران حمایت شده است). و اخیراً او همچنین یکی از بنیانگذاران Sequence، یک پلت فرم عملیات مالی (جوانتر، اما همچنین توسط نام های بزرگی مانند Andreessen Horowitz) بود. او همچنین یکی از بنیانگذاران استارتاپ افت Safi (که قبلاً TrueCircle نامیده می شد) بود.

وی گفت: ایزومتریک در حال رفع خلأ خاصی است که در بازار شناسایی شده است.

جبران کربن مسیر محبوبی بوده است که توسط شرکت‌هایی که می‌خواهند در عین حال که هنوز کسب‌وکارشان را اداره می‌کنند، چیزهای مثبتی به محیط‌زیست کمک کنند، بوده است، اما همچنین پر از نقص است. منتقدان به این واقعیت اشاره کرده‌اند که این مبادلات واقعاً به دلایل اصلی آلودگی و انتشار کربن نمی‌پردازند و بسیاری از پروژه‌ها، بدون نظارت یا غیرقانونی، ممکن است بی‌ارزش یا بدتر از آن شوند.

او در مصاحبه‌ای گفت: «من به بازارهای کربن و اینکه چقدر بد کار می‌کنند نگاه می‌کردم، و دید که چگونه فکر در اطراف آنها تغییر می‌کند و این باور که «تغییرات شدیدتری نیاز است».

این امر باعث شده است که بسیاری در صنعت به دنبال جایگزین‌ها و مکمل‌هایی برای جبران باشند، و حذف کربن به‌عنوان یکی از حوزه‌های کلیدی برای تماشا ظاهر شده است که تلاش‌های Stripe و سرمایه‌گذاران مشارکتی Frontier Initiative نیز به آن کمک کرده است. همانطور که و برای گنجاندن حذف در استراتژی های ESG خود اقدام کردند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  iOS 16: نحوه تنظیم تصاویر پس زمینه قفل صفحه و صفحه اصلی در آیفون

اما با توجه به وضعیت نسبتاً نوپا حذف کربن – و برخی از آموخته‌های مربوط به تله‌ها در جبران گسترده‌تر کربن – فرصتی برای ارائه ساختار و نظمی برای نحوه محاسبه اعتبارات حذف و بررسی آنچه شرکت‌های حذف ادعا می‌کنند وجود دارد. انجام دادن.

در حالی که رجیستری برای جبران کربن وجود دارد، جوباوی معتقد است که حذف کربن نیازمند رویکرد جدیدی است.

او گفت: «رجیستری‌های کربنی که وجود داشتند به‌طور بدی از این علامت عبور نکردند که تنها گزینه واقعی ساختن یک پلتفرم دیگر برای رفع همه آن‌ها، متمرکز بر حذف بود».

برای روشن بودن، هنوز برخی شرایط مهم در مورد حذف کربن وجود دارد. بسیاری از فناوری‌هایی که توسط شرکت‌های حذف ساخته و به کار می‌روند، هنوز تا حد زیادی در مقیاس آزمایش نشده است.

و جهش‌های ایمانی قطعی وجود دارد که باید پذیرفت که چگونه برخی از این ممکن است کار کند – برای مثال، اگر این مدل مبتنی بر دهه‌ها ذخیره‌سازی سوخت‌های زیستی در زمین باشد اما شرکتی که به طور کامل آن تکنیک را توسعه می‌دهد تنها چند سال قدمت دارد. .

از سوی دیگر، فناوری و نظمی که Jubbaway و Isometric امیدوارند به فضا بیاورند، بررسی و شفاف‌تر کردن کار خود برای مشتریان و محققان احتمالی، می‌تواند گام مهمی در تفکیک آنچه که کار می‌کند و آنچه که نه.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FdpkGj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *