بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra: همه چیز در مورد ارتقاهای معنادار است

زمان مطالعه: 10 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع 6بررسی Galaxy S24 Ultra: همه چیز در مورد ارتقاهای معنادار است می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

 

گلکسی اس 24 اولترا شاید هنوز گران ترین گوشی سامسونگ نباشد، اما می توان گفت بهترین گوشی این شرکت تا به امروز است. عوامل متعددی در باعث این امر می شود. از صفحه نمایش فوق العاده روشن آن گرفته تا تراشه قدرتمند ساخت Galaxy Snapdragon 8 Gen 3 دستگاه، لنز دوربین 200 مگاپیکسلی آن، و مبادا فراموش کنیم، ویژگی های هوش مصنوعی مبتنی بر دستگاه که در دستگاه جای می گیرند.

 

S24 Ultra Main

کافی است بگوییم، چیزهای زیادی در مورد Galaxy S24 Ultra در حال انجام است. اما آیا همه این ویژگی‌ها و سخت‌افزار با هم ترکیب می‌شوند تا تلفنی را بسازند که بهترین در تجارت باشد و یک رقیب کاملاً شایسته برای پولی که به سختی به دست آورده‌اید؟ خب، این سوالی است که سعی می کنیم در بررسی گوشی به آن پاسخ دهیم. پس برای دانستن پاسخ این سوال مهم و سپس چند مورد دیگر، ادامه مطلب را بخوانید.

اما اولین چیزها، در زمان نوشتن این مقاله، کمتر از یک هفته با Galaxy S24 Ultra کار کرده‌ام. در حالی که زمان کافی برای قضاوت در مورد یک تلفن و آنچه که ارائه می دهد کافی است، احتمالاً برای صدور حکمی که در آزمون زمان مقاومت می کند کافی نیست.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra3بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra3

بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، قصد دارم در چند هفته آینده به صورت دوره ای به این بررسی با یافته ها و احساسات به روز شده (در صورت وجود) بازگردم. به این ترتیب، من همچنین از خوانندگان خود می‌خواهم که در چند هفته آینده به این صفحه بازگردند تا از به‌روزرسانی‌های انجام شده در این بررسی مطلع شوند.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra: طراحی

بیایید با طراحی دستگاه شروع کنیم. در مقایسه با S23 Ultra، چند تغییر قابل توجه در اینجا وجود دارد. در حالی که شکل کلی و ظاهر گوشی مشابه است، S24 Ultra کمی متفاوت است.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultraبررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

یکی از دلایل این واقعیت این است که سامسونگ برای قاب دستگاه از تیتانیوم استفاده کرده است که نه تنها S24 Ultra را محکم تر از مدل قبلی خود می کند بلکه کمی سبک تر نیز می کند. به نظر من، این قاب جدید نیز نسبت به براق S23 Ultra ظاهری ساده تر اما درجه یک دارد.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra1بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra1

جدا از این، تنها تغییر بزرگ دیگر در طراحی این واقعیت است که S24 Ultra با صفحه نمایش خمیده عرضه نمی شود. اگرچه من همیشه از ایده نمایشگرهای خمیده در تلفن‌ها لذت می‌بردم، اما واقعاً نمی‌توانم انکار کنم که صفحه‌نمایش تخت S24 Ultra واقعاً برای گوشی حس بسیار بیشتری دارد.

استفاده از پنل صفحه تخت به دلیل شکل غول‌پیکر آن، گرفتن گوشی را آسان‌تر می‌کند، در نتیجه اضطراب را کاهش می‌دهد و در درازمدت احتمال افتادن تصادفی گوشی و آسیب رساندن به پنل را نیز کاهش می‌دهد.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra2بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra2

مزیت بزرگ دیگر استفاده از پنل صفحه تخت روی دستگاه این است که گوشی را باریک تر می کند. من معتقدم که این به خودی خود دلیل خوبی برای مبادله پنل منحنی با یک صفحه تخت است – به خصوص برای گوشی هایی مانند S24 Ultra.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra: نمایشگر

این صفحه نمایش برخی از ارتقاء های عمده را نسبت به نسخه قبلی خود به ارمغان می آورد. Galaxy S24 Ultra با حفظ میراث خود که نمایشگرهای واقعاً چشمگیر را روی تلفن های پرچمدار خود دارد، پانل واقعاً عالی را نیز با خود به ارمغان می آورد.

در حالی که اندازه آن هنوز 6.8 اینچ است و آخرین نسل پنل OLED LTPO ساخته شده است، اکنون به طور قابل توجهی روشن تر از پنلی است که در S23 Ultra جای گرفته است. بله، برای تولید حداکثر روشنایی 2600 نیت، این پنل جدید قادر است تصاویری غنی و دقیق را حتی در نور شدید بازتولید کند.

Samsung Galaxy S24 Ultra Review 2Samsung Galaxy S24 Ultra Review 2

این نمایشگر سامسونگ Quad HD+ Dynamic AMOLED 2X همچنین قادر به رنگ‌های تند و در عین حال دقیق است. هم تصاویر و هم ویدیوها پر جنب و جوش به نظر می رسند و جزئیات کافی را هم در سایه ها و هم در نقاط برجسته روشن نگه می دارند. اما همه اینها زمانی بود که نمایشگر گوشی را روی حالت طبیعی تنظیم کردیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بهترین برنامه های پست صوتی برای آیفون در سال 2022

به‌علاوه، تسلط سامسونگ بر نمایشگر در نقطه‌ای است که اطمینان می‌دهد محتوای HDR و HDR10+ روی گوشی خوب به نظر می‌رسند. با این حال، فقدان گواهینامه Dolby Vision همچنان موضوعی غیرمعمول است که اگر بخواهند می‌توانند در مورد آن سروصدا کنند.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra11بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra11

این صفحه نمایش 1440p همچنین از نرخ تازه سازی سریع پشتیبانی می کند و قادر است بین 1 تا 120 هرتز به صورت پویا جابجا شود تا عمر باتری گوشی افزایش یابد. اگرچه این سریعترین در تجارت نیست، اما مطمئناً به اندازه کافی خوب است.

به طور کلی، پنل Galaxy S24 Ultra بزرگ، جسورانه و خارق العاده است. و، چیزی کم از خارق العاده نیست، تقریباً چیزی برای شکایت باقی نمی گذارد.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra: عملکرد و Galaxy AI

در زیر کاپوت، S24 Ultra سامسونگ با پلتفرم موبایل کاملاً جدید Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 برای گلکسی به نمایش درآمده است. خوشبختانه، این تراشه ای است که S24 Ultra را در بازارهای سراسر جهان تامین می کند.

تصویر 3 3تصویر 3 3

حداقل روی کاغذ، این همکاری بین کوالکام و سامسونگ این نوید را به ارمغان می‌آورد که S24 Ultra از نظر محاسبات هسته سریع‌تر از سایر گوشی‌های چیپست Snapdragon 8 Gen 3 است که در گذشته اخیر دیده‌ایم.

این چیپست با 12 گیگابایت رم جفت می شود و بسته به نوع انتخابی شما، به اندازه 1 ترابایت فضای ذخیره سازی دارد. اینها که همزمان با چیپست کار می کنند، به طور کلی عملکردی نرم و بدون تاخیر را به ما می دهند، مهم نیست که چه چیزی به سمت تلفن پرتاب می کنیم.

گلکسی اس 24 اولترا از برنامه‌های کاربردی روزانه گرفته تا برنامه‌های پرمصرف منابعی که کمتر احتمال دارد روزانه آن‌ها را اجرا کنید، ناامید نشد. عملکرد در بنچمارک ها نیز بسیار خوب بود و Geekbench، AnTuTu و 3DMark همگی نتایج خوبی را نشان دادند.

طراحی 1 2طراحی 1 2

ما همچنین خوشحالیم که گزارش دهیم که عملکرد به طور کلی در طول وظایف با منابع فشرده پایدار بود. این چیزی است که ما هنگام قرار دادن چیپ ست گوشی در تست throttling CPU نیز مشاهده کردیم.

بیشتر از اینکه چیپست به خوبی رفتار کند، به نظر می رسد که سامسونگ با استفاده از یک محفظه خنک کننده بخار بزرگ روی دستگاه، گرما را به خوبی مدیریت می کند. این واقعاً تعجب آور نیست زیرا این شرکت ادعا می کند که در مقایسه با S23 Ultra یک سیستم خنک کننده 1.9 برابر بزرگتر در داخل پوسته نصب کرده است.

این چیپست سریع و خنک کننده کارآمد نه تنها برای بازی و عملکرد کلی عالی است، بلکه به بهبود وظایف محاسباتی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز کمک می کند. تراشه جدید اسنپدراگون همچنین دارای یک NPU بسیار بزرگتر است که امکان پردازش پیچیده‌تر هوش مصنوعی را روی دستگاه فراهم می‌کند.

ویژگی‌های Galaxy AI سامسونگ که مستقیماً در دستگاه قرار می‌گیرند عبارتند از Live Translate هم‌زمان برای تماس و متن. ما همچنین Chat Assist را برای کمک به تنظیم دقیق مهارت‌های مکالمه کاربر و حتی ویژگی‌های Note Assist و Transcript Assist دریافت می‌کنیم که به شما امکان می‌دهد کل مکالمات و ضبط‌های صوتی را در نقاط قابل هضم خلاصه کنید.

Samsung Galaxy S24 Ultra Review Call 1Samsung Galaxy S24 Ultra Review Call 1

همچنین یک ویژگی بسیار کاربردی Generative Edit وجود دارد که به شما کمک می کند اشیاء و افراد را در یک قاب جابجا کنید. در واقع اگر در نظر داشته باشید که همه این کارها درست روی تلفن انجام می شود و زمان بسیار کمی را در این فرآیند تلف می کند، این یک ویژگی کاملاً تمیز است.

Samsung Galaxy S24 Ultra Review Photo Editor 1Samsung Galaxy S24 Ultra Review Photo Editor 1

اما ویژگی مورد علاقه من در هوش مصنوعی Circle to Search است. برای این کار، کاربر باید دکمه هوم را پایین نگه دارد و سپس روی هر چیزی که روی صفحه می بیند دور بزند یا روی آن ضربه بزند تا درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کند. این یک ویژگی است که به نظر من بسیار مفید است زیرا به من کمک می کند چیزها و حتی اطلاعات افرادی را که در حلقه های اینستاگرام با آنها برخورد کردم شناسایی کنم.

Samsung Galaxy S24 Ultra Review 6Samsung Galaxy S24 Ultra Review 6

اگرچه ادعاهای بازاریابی سامسونگ بیشتر در مورد این که این یک عملکرد روی دستگاه است صحبت می کند، بیشتر این ویژگی های Galaxy AI برای نتایج بهتر به اینترنت نیز متصل می شوند. بنابراین آنطور که سامسونگ می‌خواهد فکر کنید، عملکرد روی دستگاه نیست.

صرف نظر از این، این ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی چیزی است که من مشتاقانه منتظر بررسی عمیق آن در هفته‌های آینده هستم، و به همین دلیل از خودم انتظار دارم که این بخش را با یافته‌هایی درباره این ویژگی‌ها در روزها و هفته‌های آینده پر کنم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  هند دستورالعمل هایی را برای جلوگیری از بررسی های جعلی در پلتفرم های تجارت الکترونیک صادر می کند •

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra: باتری

عمر باتری منطقه ای است که این گوشی واقعاً عالی است، و صادقانه بگوییم، با توجه به سابقه سامسونگ در ارائه عمر باتری خوب با گوشی های پرچمدار سری S Ultra، چندان تعجب آور نیست.

S24 Ultra به راحتی یک روز استفاده را پشت سر گذاشت و در صورت استفاده متوسط، بسیار بیشتر شد. به نظر می رسد که سامسونگ از نظر مدیریت باتری کار خوبی انجام داده است که همزمان با چیپست کارآمد اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی، عمر باتری را به گوشی می دهد که واقعاً از یک پرچمدار Ultra 5000 میلی آمپر ساعتی این شرکت انتظار دارید.

با این حال، متأسفانه، سرعت شارژ روی 45 وات محدود می شود و این اطمینان را ایجاد می کند که یک چرخه کامل از 1 تا 100 درصد شما را برای حدود یک ساعت به شارژر دیواری متصل نگه می دارد. اگرچه این ممکن است بد نباشد، اما در سال 2024 که اکثر گوشی‌ها به استانداردهای شارژ سریع‌تر حرکت کرده‌اند، دیگر برای این دوره مناسب نیست.

گفتنی است، ما این گوشی را به صورت شبانه روزی آزمایش خواهیم کرد و عملکرد باتری را در دراز مدت به روز خواهیم کرد.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra: دوربین ها

در مدت زمان محدودی که با این گوشی سپری کرده‌ام، دوربین‌های گلکسی اس 24 اولترا آنقدر که انتظار داشتم مرا تحت تأثیر قرار نداده‌اند. دلیل این امر صرفاً به این دلیل است که آنها نسبت به مواردی که سال گذشته در Galaxy S23 Ultra یافت شد، ارتقاء چندانی ندارند. و به عنوان یک منتقد گوشی های ، عدم ارتقای عمده چیزی است که من را خیلی هیجان زده نمی کند.

سنسور 200 مگاپیکسلی اولیه به طور اساسی مانند سال گذشته باقی می ماند، لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض نیز مستقیماً از S23 Ultra منتقل شده است.

طراحی 1 1طراحی 1 1

سامسونگ حتی هیچ تغییری در دوربین سلفی دستگاه ایجاد نکرده است و از S23 Ultra آن را گرفته و روی S24 Ultra قرار داده است. بعد می پرسی چه چیزی از نظر سخت افزاری تغییر کرده است؟ خوب، فقط لنز تله فوتو ثانویه که اکنون از یک لنز 10 مگاپیکسلی به یک لنز 50 مگاپیکسلی با پیکسل تراکم تر ارتقا یافته است.

طراحی 2 1طراحی 2 1

در آزمایش ما، عملکرد تله فوتو S24 Ultra بهبود یافته است، به خصوص هنگام کلیک کردن بر روی عکس های پرتره با استفاده از لنز. با این حال، گاهی اوقات با مشکلاتی در فوکوس خودکار مواجه می‌شدیم و به طور کلی متوجه شدیم که کیفیت عکس‌های تله‌فوتو با مشکل مواجه نمی‌شود.

طراحی 3 1طراحی 3 1

در مورد عملکرد سه لنز دیگر، و به ویژه لنز اصلی برای عکس‌های روزانه و نور کم، نتایج دوباره شگفت‌انگیز نبود. تصاویری که با استفاده از تلفن کلیک می‌شوند، تقریباً با آنچه از S23 Ultra دریافت می‌کنید، برابری می‌کنند.

طراحی 4 1طراحی 4 1

در حالی که جزئیات زیادی در تصاویر به لطف لنزهای با وضوح بالا روی برد وجود دارد و رنگ ها نیز به دلیل الگوریتم های عکاسی محاسباتی پیشرفته سامسونگ دقیق به نظر می رسند، وضوح – به ویژه در عکس های با نور کم – به نظر نمی رسد.

به نظر من، به نظر می رسد که این یک مورد از مشکلات در بخش نرم افزار باشد، زیرا سامسونگ در جلسه توجیهی محصول خود برای S24 Ultra قول بهبود عملکرد از نظر پایداری کلی دوربین و عکس های در نور کم را داده است. همانطور که در گذشته دیده‌ایم، برای پاسخگویی به چنین ادعاهایی معمولاً یک یا دو به‌روزرسانی از شرکت لازم است.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra: حکم

در ظاهر، به نظر می رسد گلکسی اس 24 اولترا برنده مناسبی از سامسونگ باشد. تمام ویژگی های یک پرچمدار قوی را دارد. در حالی که در مورد عملکرد دوربین کمی مورد نظر قرار می گیرد، این واقعیت که در بخش طراحی، عملکرد کلی و باتری بسیار خوب عمل می کند چیزی است که به توصیه این دستگاه کمک می کند.

علاوه بر این، ویژگی‌های هوش مصنوعی معنی‌داری که به این ترکیب اضافه می‌کند، پیشنهاد گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ را آسان‌تر می‌کند. تنها چیزی که در اینجا باید در نظر گرفت، برچسب قیمت است. وقتی با آن صلح کنید، گلکسی اس 24 اولترا به هیچ وجه یک معامله بد به نظر نمی رسد.

امیدواریم از این مقاله بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra: همه چیز در مورد ارتقاهای معنادار است مجله نود و هشت زوم استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ما را در ارائه مقالات بهتر یاری کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xFEvbi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *