بررسی Samsung Galaxy Z Fold5: بهترین خرید تاشو

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از بررسی Galaxy Z Fold5: بهترین خرید تاشو با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

در طول چند سال گذشته، سامسونگ توانسته است بازار گوشی‌های تاشو را با گیرایی شبیه به رذیله تسخیر کند. اخیراً رقابت در این بخش افزایش یافته است. اما شکی نیست که سامسونگ همچنان پیشرو در این بخش است. بخش عمده ای از آن به لطف سری گوشی های گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد آن است.

بررسی Samsung Galaxy Fold5

از این میان، این دومی است که جالب تر است. این مجموعه ای است که اوج فناوری تلفن های تاشو را برای سامسونگ و همانطور که اوضاع پیش می رود، صنعت نشان می دهد.

گلکسی زد فولد 5 جدیدترین محصول این مجموعه، هر آنچه را که از یک گوشی تاشو آینده نگر انتظار دارید را به ارمغان می‌آورد و تلاش می‌کند تا آن را به یک گوشی برای اینجا و اکنون تبدیل کند.

ما اخیراً دستگاه را در دست گرفتیم. این چیزی است که ما پس از گذراندن چند روز با آن فکر می کنیم.

Samsung Galaxy Z Fold5: مشخصات

تاشو 7.6 اینچ QXGA + 120 هرتز Dynamic AMOLED 120 هرتز، نسبت تصویر 21.6:18
صفحه نمایش جلد 6.2 اینچ HD+ 120Hz Dynamic AMOLED 2X، نسبت تصویر 23.1:9
چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy
رم 12 گیگابایت (LPDDR5X)
ذخیره سازی 256 گیگابایت / 512 گیگابایت / 1 ترابایت (UFS 4.0)
سیستم عامل اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1.1
دوربین اصلی 50 مگاپیکسل با زاویه باز اصلی، f/1.8,85 ̊ FOV
دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل فوق عریض F2.2، 123 ̊ FOV
دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسل تله فوتو f/2.4، 36 ̊ FOV، زوم اپتیکال 3X
باتری 4400 میلی آمپر ساعت
وزن 253 گرم

Samsung Galaxy Z Fold5: طراحی

اشتباه نکنید، Galaxy Z Fold5 یک به روز رسانی افزایشی نسبت به Z Fold4 موجود است. به این ترتیب، تفاوت بسیار کمی از نظر طراحی وجود دارد. با این حال، تفاوت‌هایی وجود دارد و ما خوشحالیم که آنها را معنادار گزارش کنیم.

به عنوان مثال، تلفن از یک لولای بازسازی شده استفاده می کند. بنابراین اکنون وقتی پانل تاشو را می بندید، محکم بسته می شود. به این ترتیب هیچ فضایی بین دو طرف وجود ندارد تا خاک و اجسام کوچک در جیب شما وارد آن شوند.

Samsung Galaxy Z Fold5 DSCF9174

در حالی که یک تغییر کوچک، تاثیر آن جدی است. این به این دلیل است که پس از سال‌ها ساخت گوشی‌های تاشو، سامسونگ بالاخره دستگاهی را به دست آورد که احساس نمی‌کند کار در حال پیشرفت است. این مکانیزم لولا باعث می شود گوشی باریک تر شود و بهتر روی سطوح و جیب های داخلی قرار بگیرد.

باز هم، ممکن است به نظر مشکل بزرگی نباشد، اما این تغییر کوچک در مکانیزم لولا، بدون شک بزرگترین نقص در طراحی گوشی های سری Z Fold تا به امروز را برطرف می کند. اما این تنها تغییری نیست که در این به‌روزرسانی تدریجی سری می‌بینیم.

Samsung Galaxy Z Fold5 DSCF9179

سامسونگ همچنین فلاش LED را در قسمت پشتی تغییر داده است. این باعث می‌شود برآمدگی دوربین کوچک‌تر شود – البته هنوز آن‌قدر کوچک نیست که ما می‌خواستیم. این دوباره تلاشی برای رفع نگرانی بزرگ در زبان طراحی گوشی های Z Fold است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین هدفون بازی برای بازی FPS

جدا از این، سامسونگ تقریباً همه چیزهای دیگر را مشابه نگه داشته است. و راستش این چیز بدی نیست. گلکسی زد فولد 4 دستگاهی با ظاهر ممتاز بود و به لطف استفاده از زبان طراحی مشابه، گلکسی زد فولد 5 نیز همین حس را دارد.

Samsung Galaxy Z Fold5 DSCF9173

بسیار شبیه به تاشو ممتاز سال گذشته، این مدل نیز دارای رتبه حفاظتی IPX8 است. و بله، سامسونگ دوباره از قاب آلومینیومی Armor با کیفیت بالا استفاده کرده است تا به گوشی قدرت خوبی بدهد. همچنین Gorilla Glass Victus 2 در جلو و پشت برای محافظت وجود دارد.

تغییر بسیار دقیق و مهم دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که Galaxy Z Fold5 اکنون سبکتر از دستگاه Z Fold نسل قبلی است. به علاوه، اندازه آن نیز کمی قابل کنترل است. ضخامت لولا نیز به 13.4 میلی متر به جای 15.8 میلی متر برای Z Fold4 کاهش یافته است.

Samsung Galaxy Z Fold5: نمایشگر

بله، مانند Z Fold4، این گوشی نیز دو نمایشگر دارد. اولی صفحه روی جلد و دومی پنل تاشو است که پس از بسته شدن گوشی مانند یک کتاب داخل آن قرار می گیرد.

حقیقتاً چیز جدیدی برای گزارش در اینجا وجود ندارد، زیرا نسبت ابعاد و اندازه پنل ها مانند سال گذشته باقی مانده است. صفحه نمایش پوششی همچنان 6.2 اینچ است و نسبت تصویر 23.1:9 را به نمایش می گذارد. به طور مشابه، صفحه نمایش تاشو دوباره 7.6 اینچ با نسبت تصویر 21.6:18 است.

Samsung Galaxy Z Fold5 DSCF9170

مانند سال گذشته، هر دو پنل AMOLED هستند. این پنل ها حتی در زیر نور مستقیم خورشید رنگ های تند و تصاویری پر جنب و جوش را ارائه می دهند. با این حال، یک ارتقاء مهم در اینجا نیز وجود دارد. این پنل اصلی تاشو اکنون روشن تر از صفحه نمایش سال گذشته با 1750 نیت است.

به نظر ما، این یک ارتقاء خوشایند است زیرا نه تنها تجربه تماشای محتوای HDR در دستگاه را بهبود می بخشد، بلکه آن را برای استفاده در زیر نور شدید خورشید مناسب تر می کند. روشنایی بالاتر همچنین به پنهان کردن چین و چروک وسط گوشی کمک می کند.

Samsung Galaxy Z Fold5: عملکرد و باتری

Samsung Galaxy Z Fold5 DSCF9176

در بالا اشاره کردیم که دستگاه جدید گلکسی زد فولد یک به روز رسانی افزایشی است. اما سامسونگ این الگو را در بخش عملکرد شکسته است. این به این دلیل است که در قلب گلکسی Z Fold5، اسنپدراگون 8 نسل 2 سفارشی برای گوشی های گلکسی قرار دارد.

بله، این همان چیپست است که در گوشی های سری S23 قرار دارد. تنظیم شده است تا سرعت ساعت بالاتری را برای عملکرد کمی بهبود یافته در پرچمداران Galaxy ارائه دهد. در Galaxy Z Fold5، سامسونگ این را با 12 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی جفت می کند.

آنتوتو 1 1

همه این سخت افزار اکنون با یک محفظه خنک کننده بخار 38 درصد بزرگتر برای عملکرد پایدارتر و بهبود یافته پیوند خورده است. در زمان ما با دستگاه، ها و همچنین برنامه های کاربردی روزانه به راحتی روی دستگاه اجرا می شدند. هیچ تأخیر یا لکنت قابل تشخیصی وجود نداشت، و احتمالاً به یک دلیل ساده برمی‌گردد: چیپست کم مصرف‌تر با یک محفظه خنک‌کننده بخار بزرگ.

حوزه دیگری که تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 و همکاری آن با راه حل خنک کننده بهبود یافته به آن کمک می کند، بخش باتری است. بله، این گوشی در واقع همان بسته باتری 4400 میلی آمپر ساعتی دستگاه Z Fold سال گذشته را در خود جای داده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین حافظه خارجی برای Steam Deck

با این حال، به دلیل تراشه کم مصرف و عملکرد گوشی به طور کلی، عملکرد باتری بسیار بهتری را از Z Fold5 در مقایسه با مدل قبلی آن دریافت کردیم. این چیزی می گوید زیرا Z Fold4 خود عملکرد باتری خوبی را ارائه می دهد.

3DMark 1

به طور متوسط، ما بیش از یک روز و سپس مقداری بیشتر از تلفن استفاده کردیم. این قابل توجه است زیرا الگوهای استفاده ما شامل استفاده از تاشوی انرژی زا برای مدت زمان قابل توجهی است.

با این حال، وقتی شارژمان تمام شد، یک ناامیدی در انتظارمان بود. بسیار شبیه Z Fold4، Z Fold جدید نیز تنها از شارژ سریع 25 واتی برخوردار است. در حالی که این یک مشکل نیست، ما ترجیح می‌دهیم این گوشی حداقل از استاندارد شارژ سریع 45 واتی سامسونگ پشتیبانی کند.

شارژ سریع در گلکسی اس 23 اولترا موجود است، بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که این استاندارد را در Z Fold5 نیز معرفی کنیم. صرف نظر از این، این گوشی به اندازه کافی کار می کند تا ما را از باتری و عملکرد کلی خود راضی و راضی کند.

Samsung Galaxy Z Fold5: دوربین ها

Samsung Galaxy Z Fold5 DSCF9184

در بخش دوربین هیچ ارتقاء از نظر سخت افزاری وجود ندارد. سخت افزار همانند پرچمدار سال گذشته تاشو سامسونگ باقی مانده است. با این حال، به لطف استفاده از الگوریتم‌های پیچیده‌تر عکس و ISP روی تراشه، در مدیریت و پردازش رنگ‌ها کمی پیشرفت می‌کنیم.

سه دوربین در تنظیمات اصلی وجود دارد، و در امتداد آنها، دو لنز سلفی داریم – که یکی از آنها یک لنز زیر نمایشگر روی صفحه نمایش تاشو است. اگرچه این ممکن است چیزی برای هیجان‌انگیز کردن نباشد، صادقانه بگویم که چیز بدی نیز نیست.

20230813_175032

Galaxy Z Fold4 دوربین‌های فوق‌العاده خوبی دارد و این واقعیت که سامسونگ آن‌ها را حفظ کرده و فقط از طریق نرم‌افزار و ISP عملکرد آن‌ها را بهبود بخشیده است، چیزی است که نباید به آن تمسخر کرد.

به طور کلی، گلکسی زد فولد 5 عملکرد خوبی در بخش دوربین دارد و می‌تواند بدون توجه به شرایط نوری موجود، بر روی عکس‌های واقعاً چشمگیر کلیک کند. تصاویر پر جنب و جوش و سرشار از جزئیات هستند.

20230817_220356

دست زدن به عکس های پرتره با افکت بوکه چشمگیر دوباره کاملاً چشمگیر است تا سوژه را بیرون بکشد. عکاسی در نور کم نیز با لنز که قادر است نور و جزئیات زیادی را حتی در صحنه های تاریک تر ثبت کند، خوب است.

لنز اولتراواید نیز مطابق انتظار عمل می کند. هم در شرایط با نور خوب و هم در شرایط کم نور، لنز فوق عریض گوشی عملکرد مناسبی دارد. به طور کلی، تنظیم دوربین در Z Fold5 کار خوبی انجام می دهد و خیلی چیزها را نمی خواهد.

20230818_131345
20230818_132633

اما اگر آن چیزی که می‌خواهد سخت است، می‌توان در مورد تصمیم سامسونگ مبنی بر عدم استفاده از همان لنز 200 مگاپیکسلی که در S23 Ultra در Z Fold5 دیده‌ایم، سؤالاتی ایجاد کرد. این می‌توانست به گوشی اضافه شده و بازی زوم اپتیکال آن را ارتقا دهد.

Samsung Galaxy Z Fold5: آیا باید آن را بخرید؟

اگر قصد خرید اولین گوشی تاشو خود را دارید، Galaxy Z Fold5 را دریافت کنید. واقعاً هیچ پیشنهاد تاشو بهتری وجود ندارد که با پول بتوان خرید. این یک ارتقاء تدریجی است که نسبت به یک تلفن تاشو خوب از سال گذشته بهبود یافته است و مطمئناً لبخند را بر لبان شما خواهد آورد.

Samsung Galaxy Z Fold5 DSCF9167

با این حال، اگر در تنگنای پول نقد هستید، توصیه می کنیم به جای آن Galaxy Z Flip5 را بررسی کنید. در حالی که تجربه ای مانند Z Fold5 را ارائه نمی دهد، تقریباً با نصف قیمت دستگاه در دسترس است. و به این ترتیب ارزش فوق العاده ای برای پول ارائه می دهد.

مزایا

  • صفحه نمایش تاشو فوق العاده
  • باتری بزرگ
  • طراحی پیشرفته

معایب

  • شارژ سریع به اندازه کافی سریع نیست

امیدواریم از این مقاله بررسی Samsung Galaxy Z Fold5: بهترین خرید تاشو با پول! مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/IMwiTR
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *