بریتانیا بودجه 21 میلیون پوندی را برای گسترش هوش مصنوعی به خدمات بهداشت ملی اختصاص می دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم بریتانیا بودجه 21 میلیون پوندی را برای گسترش به خدمات بهداشت ملی اختصاص می دهد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

انقلاب هوش مصنوعی امسال با قدرت کامل وارد گفتگوهای اصلی شده است که توسط برنامه های کاربردی هوش مصنوعی مولد سازگار با مشتری مانند OpenAI ارائه شده است. اما در حالی که چنین ابزارهایی سوالات حقوقی و اخلاقی بی‌شماری را مطرح می‌کنند، ظهور مدل‌های جدید و قدرتمند زبان بزرگ (LLM) نیز پتانسیل ایجاد انقلابی در مراقبت‌های بهداشتی را دارد.

به همین دلیل است که دولت بریتانیا امروز اعلام کرد که 21 میلیون پوند (26.75 میلیون دلار) را به مراکز خدمات بهداشت ملی (NHS) اختصاص می‌دهد که می‌توانند برای «تسریع در استقرار امیدوارکننده‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی» در بیمارستان‌های سراسر کشور درخواست کمک مالی کنند.

شایان ذکر است که NHS در گذشته بر سر فعالیت‌های خود در حوزه هوش مصنوعی جنجال‌هایی به راه انداخته است، به طوری که یک تنظیم‌کننده داده در بریتانیا در سال 2017 حکم می‌دهد که NHS شراکت در اشتراک‌گذاری داده‌ها با قوانین حریم خصوصی DeepMind گوگل ایجاد کرده است. این منجر به شکایت دسته جمعی علیه گوگل شد که در نهایت در اوایل سال جاری توسط دادگاهی در بریتانیا کنار گذاشته شد.

اما با پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی و LLM، بریتانیا تلاش می‌کند تا خود را در مرکز هجوم طلای هوش مصنوعی قرار دهد، اجلاس‌های «جهانی»، جوایز میلیون پوندی برای توسعه هوش مصنوعی، دستورالعمل‌های سازگار با شرکت‌های فناوری (به‌جای قانون‌گذاری) راه‌اندازی کرده است. در مورد توسعه هوش مصنوعی، و یک ظرف 100 میلیون پوندی برای توسعه مدل های هوش مصنوعی برای استفاده در زمینه هایی مانند آموزش و مراقبت های بهداشتی. و در اوایل این ماه، نخست‌وزیر ریشی سوناک اعلام کرد که OpenAI، DeepMind گوگل و Anthropic باید «دسترسی اولیه یا اولویت‌دار» را به تمام مدل‌های هوش مصنوعی خود به عنوان ابزاری برای حمایت از تحقیقات در مورد ارزیابی و ایمنی هوش مصنوعی ارائه دهند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Sterimedix قابلیت‌های کانولا را در Arab Health به نمایش می‌گذارد

تصمیم – پشتیبانی

اکنون، بریتانیا صندوق تشخیص هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرده است تا «امیدبخش‌ترین ابزارهای تصویربرداری هوش مصنوعی و پشتیبانی تصمیم‌گیری» را برای تشخیص و درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و سکته مغزی ارائه کند. در واقع، دولت گفت که می‌خواهد تا پایان سال جاری ابزارهای هوش مصنوعی را در تمام شبکه‌های سکته مغزی NHS مستقر کند، زیرا قبلاً از هوش مصنوعی برای حمایت از تصمیم‌گیری بالینی برای چندین سال استفاده کرده است – به دلیل همه‌گیری COVID-19 در سال 2020، که باعث شد NHS را به حد خود رساند.

دکتر دب لو، مدیر بالینی ملی پزشکی سکته مغزی در NHS ، در بیانیه‌ای گفت: «استفاده از نرم‌افزار پشتیبانی تصمیم‌گیری هوش مصنوعی در مراحل اولیه مراقبت از سکته مغزی به این معنی است که بیماران سریع‌تر مداخلات را انجام می‌دهند، احتمال ناتوانی را کاهش می‌دهند و مغز را نجات می‌دهند». . ما در حال حاضر شاهد تأثیر مثبت نرم‌افزار پشتیبانی تصمیم‌گیری هوش مصنوعی بر مراقبت از سکته هستیم، جایی که ارزیابی و درمان سریع از اهمیت بالایی برخوردار است، و اکنون شواهدی در دنیای واقعی از فواید آن برای بیماران NHS داریم.»

علاوه بر این، دولت می گوید که همچنین به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اشعه ایکس قفسه سینه است که به پزشکان کمک می کند علائم اولیه سرطان ریه را تشخیص دهند – علت اصلی مرگ و میرهای مرتبط با سرطان در بریتانیا، که هر کدام بیش از 35000 نفر را می کشد. سال

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra: همه چیز در مورد ارتقاهای معنادار است

به گفته دپارتمان بهداشت و مراقبت اجتماعی بریتانیا، NHS Trusts می‌تواند برای «هر ابزار تشخیصی هوش مصنوعی» که Trust ها برای استقرار آن مناسب می‌دانند، درخواست وجه کند، اگرچه باید درخواست خود را از نظر ارزش برای پول توجیه کند. .

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VOnOpa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *