بهترین برنامه آیفون برای عکس‌های با نوردهی طولانی اکنون رایگان است – در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است

زمان مطالعه: 7 دقیقه

اگر دوست داشتید عکاسی با نوردهی طولانی را به ترفندهای دوربین زرادخانه خود اضافه کنید، اکنون زمان خوبی برای انجام این کار است – بهترین برنامه برای عکاسی از مسیرهای نورانی و آبشارهای تند، Spectre، به تازگی رایگان شده است.

قیمت اولیه 2.99 دلار / 2.99 پوند / 4.49 دلار استرالیا، Spectre اکنون به صورت رایگان دانلود شده است، زیرا سازنده آن یک ردیف جدید Spectre Pro را معرفی کرده است. مطمئناً باید هزینه دومی را بپردازید (به طور دقیق 4.99 دلار / 4.99 پوند / 7.99 دلار استرالیا)، اما برنامه اصلی و توانایی عکاسی با نوردهی طولانی سه ثانیه اکنون برای همه باز است. نسخه Pro به سادگی نوردهی های طولانی تر (تا سی ثانیه) و بیشتر را باز می کند.

عکاسی با نوردهی طولانی چیست؟ این تکنیکی است که توسط عکاسانی استفاده می‌شود که می‌خواهند با باز کردن شاتر و اجازه دادن به حرکت تار، درام یا فضای بیشتری به صحنه اضافه کنند.

هنگام استفاده از دوربین DSLR یا بدون آینه، عکاسی با نوردهی طولانی معمولاً شامل سه پایه، فیلترهای ND (تراکم خنثی) برای جلوگیری از نوردهی بیش از حد، و آزمایش و صبر زیاد است. اما Spectre به طور طبیعی از ترفندهای برای تبدیل افکت به یک تجربه نقطه و شلیک استفاده می کند.

تسلط بر برنامه مستلزم آزمون و خطای کمی است – به ویژه با تشخیص اینکه کدام صحنه ها واقعاً از کشیدن شاتر سود می برند، زیرا نوردهی طولانی برای صحنه های خاص مناسب است (به ترافیک شبانه فکر کنید، صحنه هایی با آب متحرک یا نماهای شلوغی که می خواهید افراد یا سایر سوژه های متحرک را بردارید).

اما خوشبختانه، زمانی که Spectre برنده یکیشن سال اپل در سال 2019 شد، با سباستین د با (از بنیانگذاران Spectre و اپلیکیشن خواهرش Halide) صحبت کردیم تا نکاتی را در مورد بهترین روش استفاده از اپلیکیشن نوردهی طولانی و گرفتن نتایج خوب از آن در سفرهایتان دریافت کنیم.

اسپکتر چگونه کار می کند

اپلیکیشن Spectre iPhone

(اعتبار تصویر: Spectre)

Spectre چه تفاوتی با برنامه های سنتی نوردهی طولانی و تکنیک های دوربین دارد؟ به طور معمول، هم دوربین ها و هم اپلیکیشن ها با استفاده از سرعت های شاتر طولانی چند ثانیه ای جلوه نوردهی طولانی را ایجاد می کنند. از این رو نیاز به سه پایه یا فیلتر ND برای جلوگیری از لرزش دوربین و نوردهی بیش از حد هنگام عکاسی در نور روز ضروری است.

اما Spectre از یک تکنیک محاسباتی شبیه به Smart HDR اپل استفاده می‌کند تا به غلبه بر محدودیت‌های فیزیکی آیفون شما، مانند اندازه سنسور کوچک و سرعت شاتر محدود، کمک کند. این دیگر در انجام این کار منحصر به فرد نیست – برنامه های جایگزین مانند Even Longer و ReeHeld از تکنیک های مشابه استفاده می کنند – اما ما هنوز هم به طور کلی بهترین نتایج را از Spectre دریافت کرده ایم.

همانطور که Sebastian de With برای ما توضیح داد: “تلفن ها در واقع نمی توانند برای پنج ثانیه عکس بگیرند، بنابراین ما فکر کردیم که کمی “تقلب” کنیم: صدها عکس سریع می گیریم، که همچنین واضح تر هستند، و سپس آنها را با مقداری هوش مصنوعی که حرکت طبیعی دست و بازوی شما را جبران می کند، ترکیب می کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع فیسبوک از اسکرول خودکار

مانند بسیاری از حالت‌های HDR، ترکیبی از همه این عکس‌ها را دریافت می‌کنید. دی ویت می‌گوید: «تصویر به‌دست‌آمده ترکیبی از تمام عکس‌هایی است که می‌گیریم. و از آنجایی که ما آن را به‌عنوان یک عکس زنده ذخیره می‌کنیم، شما حتی یک ویدیوی کوچک از نوردهی در زمان وقوع دریافت می‌کنید.»

اپلیکیشن Spectre iPhone

(اعتبار تصویر: Spectre)

اما به این سادگی نیست. کاربران اولیه Spectre در سال 2019 متوجه شدند که نتایج آنها اغلب مبهم است و بررسی های اولیه اپ استور این برنامه دقیقاً درخشان نبود. دی ویت اعتراف کرد: «بله، ما هم این را دیدیم». “دلیل در واقع بسیار ساده است. گرفتن عکس های زیاد در آیفون های قدیمی بسیار سخت است. ما فکر می‌کردیم که همچنان کاربران آیفون‌های قدیمی‌تر را با گفتن به آنها برای استفاده از سه‌پایه پذیرایی می‌کنیم، اما این واقعاً ارتباط خوبی با کاربران نداشت.

راه حل این بود که راهی برای کمک به تثبیت آیفون های قدیمی پیدا کنیم. دی ویت می‌گوید: «ما شب‌ها و آخر هفته‌ها به سر کار برگشتیم تا راهی برای اضافه کردن تثبیت‌کننده هوش مصنوعی به تلفن‌های قدیمی‌تر، به قیمت کاهش اندازه تصویر پیدا کنیم. ما اکنون آن را در تلفن های قدیمی تر نیز ارائه می دهیم، به همین دلیل است که بررسی ها بسیار بهتر شده اند. درس‌هایی آموخته شد.»

تثبیت‌کننده Spectre در آیفون‌هایی مانند iPhone 7، 6S و SE کار می‌کند، اما شما باید iOS 15 را اجرا کنید. اگر دوست دارید به آن بپردازید، در اینجا پنج نکته برای تسلط بر Spectre از یکی از بنیانگذاران برنامه، سباستین د ویت، آورده شده است:

نحوه تسلط بر اسپکتر

محاسباتی بودن عکس Spectre به این معنی نیست که یک تجربه کاملاً نقطه‌گذاری و عکاسی است – دانستن زمان و نحوه استفاده از برنامه نتایج شما را به شدت بهبود می‌بخشد. در اینجا پنج مکان خوب برای شروع وجود دارد:

1) آن را ثابت نگه دارید

اپلیکیشن Spectre iPhone

(اعتبار تصویر: Spectre)

دوربین های تلفن های امروزی ممکن است قابلیت جادوگری عکاسی را داشته باشند، اما همچنان باید به آنها کمک کنید. دی ویت می گوید: «به یاد داشته باشید که تثبیت کننده هوش مصنوعی Spectre یک سه پایه جادویی نیست: شما باید تلفن خود را ثابت نگه دارید. و در حالی که ما می‌توانیم تحرکات زیادی را جبران کنیم – من عکس‌های خوبی از قایق‌های متحرک، پل‌هایی که در حال نوسان بودند، روزهای بادی و موارد دیگر گرفته‌ام، شما باید تلفن را ثابت نگه دارید.»

اگر عکس‌های شما همچنان تار می‌شوند، de With چند نکته دارد. ابتدا، با ضربه زدن روی لامپ بالا و خاموش کردن مسیرهای نور، تشخیص صحنه مبتنی بر هوش مصنوعی را غیرفعال کنید. مسیرهای نور در شب مورد استفاده قرار می گیرند و به دستگاه بسیار ثابت تری نیاز دارند.

و اگر کار نکرد، پس باید روش خوب و قدیمی را امتحان کنید. اگر عکس‌ها همچنان تار ظاهر می‌شوند، ممکن است نیاز باشد که آیفون خود را با قرار دادن آن روی چیزی مانند میز یا طاقچه هنگام گرفتن عکس، تثبیت کنید.

2) از نوار لغزنده نوردهی استفاده کنید

اپلیکیشن Spectre iPhone

(اعتبار تصویر: Spectre)

در حالی که رابط کاربری آن ممکن است برای برخی کمی بسیار ساده باشد، Spectre از بسیاری از نکات طراحی منظمی که در اپلیکیشن خواهرش Halide دیده می شود، سود می برد، که هنوز فکر می کنیم یکی از بهترین برنامه های دوربین موجود است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  علی‌بابا رهبری خود را متزلزل می‌کند، OpenAI با قانون‌گذاران اتحادیه اروپا لابی می‌کند، و بازار در مرحله آخر یک آشفتگی است.

یکی از اینها نوار لغزنده نوردهی است که در هر جای برنامه و نه در کنترل ثابت موجود است. دی وی می‌گوید: «می‌توانید در Spectre به هر نقطه‌ای روی صفحه بکشید تا تصویر را روشن‌تر یا تیره‌تر کنید. این یکی از مواردی است که وقتی درگیر ثابت نگه داشتن تلفن هستید، بسیار خوب است؛ این کار باعث می‌شود که آن را با دستانتان فشار دهید یا به دنبال یک نوار لغزنده بگردید».

این به ویژه هنگام عکاسی از شهرها در شب مفید است، زیرا شدت نور مصنوعی و لرزش دست می‌تواند به راحتی منجر به برجسته‌سازی دمیده یا تار شود. اگر این مورد را پیدا کردید، با کشیدن انگشت شست خود به پایین صفحه، نوردهی را کاهش دهید.

3) پخش زنده

یکی دیگر از مزایای رویکرد محاسباتی Spectre، در مقایسه با نوردهی طولانی سنتی، این است که شما بیش از یک فریم برای انتخاب دارید.

بنابراین اگر هنوز با تاری تصویر مشکل دارید، استفاده از Live Photo یک گزینه است. «از آنجایی که این یک عکس زنده است، اغلب می‌توانید روی «ویرایش» در عکس‌ها ضربه بزنید، به آخرین قاب عکس زنده که واضح بود برگردید و آن را به همین صورت ذخیره کنید.»

برای انجام این کار، دکمه “ویرایش” را در گوشه سمت راست بالای برنامه Photos فشار دهید، سپس نماد Live Photos (دایره های متحدالمرکز) را در سمت چپ فشار دهید. در قاب اسکرول کنید و سپس “Make Key Photo” را انتخاب کنید.

4) ارواح افراد را شروع کنید

اپلیکیشن Spectre iPhone

(اعتبار تصویر: Spectre)

سه افکت اصلی نوردهی طولانی که می‌توانید با Spectre ایجاد کنید عبارتند از: آب ابریشمی، مسیرهای نورانی و تار کردن افراد متحرک در صحنه‌های شلوغ.

برای دومی، بهتر است یک نقطه کانونی برای حرکت در اطراف داشته باشید. از کسی بخواهید در یک مکان شلوغ بی حرکت بایستد – خیلی ساکت! – و سپس از افرادی که در اطراف آنها در حال حرکت هستند عکس بگیرید.

او می‌افزاید: «اگر سرعت شاتر را پایین‌تر نگه دارید (مثلاً سه ثانیه)، افراد به‌طور کامل «ناپدید نمی‌شوند» و تأثیر جمعیت شلوغ تار یا تصاویر شبح‌آلود را دریافت می‌کنید.

5) 28 روز بعد دوباره بسازید

اپلیکیشن Spectre iPhone

(اعتبار تصویر: Spectre)

نوردهی طولانی بیشتر برای معرفی جلوه‌های حرکتی یا مسیرهای نور استفاده می‌شود، اما استفاده از ترفند محاسباتی اضافی Spectre به این معنی است که می‌توانید از آن برای حذف کامل سوژه‌های متحرک نیز استفاده کنید. برای این مورد، احتمالاً باید به سرعت شاتر طولانی‌تر Spectre Pro ارتقا دهید، اما با تمرین می‌توانید مناطق خالی از سکنه را بازسازی کنید. 28 روز بعدصحنه های شهری به سبک

دی ویت می گوید: “کار دیگری که من دوست دارم انجام دهم این است که ترافیک در بزرگراه ها را از بین ببرم. شما می توانید با رفتن به یک پل هوایی یا تقاطع شلوغ در روزی که ترافیک در یک کلیپ خوب حرکت می کند و با استفاده از زمان 9 ثانیه، شهر خود را کاملاً جدید ببینید.”

یک آیفون روی پس‌زمینه سبز که کنترل‌های نوردهی طولانی را در برنامه Spectre نشان می‌دهد

(اعتبار تصویر: آینده)

یکی از معدود کنترل‌های دستی در Spectre «زمان نوردهی» در گوشه سمت راست پایین برنامه است که بیشتر راهنمایی برای تأثیری است که ایجاد می‌کند تا سرعت شاتر واقعی.

در نسخه رایگان Spectre، این در سه ثانیه به پایان می رسد – به اندازه کافی برای آب ابریشمی یا جمعیت های متحرک تار شده خلاقانه. اما در Spectre Pro، گزینه هایی را خواهید یافت که شامل نوردهی 9 ثانیه، 15 ثانیه و حتی 30 ثانیه است. برای ناپدید شدن ترافیک یا افراد، مطمئن شوید که گزینه‌های مسیرهای نور (در گوشه سمت چپ بالا) نیز خاموش هستند.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/uNLAAW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *