بهترین کیت های تمیز کردن لنز دوربین برای دوربین های DSLR و بدون آینه

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از بهترین کیت های تمیز کردن لنز برای دوربین های DSLR و بدون آینه
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه دارای سنسورهای بزرگ و لنزهای پیچیده هستند که به شما کمک می کند عکس های بهتری بگیرید. با این حال، حفظ تجهیزات دوربین خود برای دستیابی به نتایج خوب مهم است. و برای انجام این کار، لیستی از بهترین کیت های تمیز کردن لنز دوربین را گردآوری کرده ایم.

بهترین کیت های تمیز کردن لنز دوربین

تمیز نگه داشتن لنزهای خود برای جلوگیری از تجمع کثیفی و قارچ مهم است. این می تواند مشکلاتی را در مسیر ایجاد کند و بر عکس هایی که با استفاده از دوربین خود می گیرید تأثیر بگذارد. به این ترتیب، صرف چند دلار اضافی برای یک کیت تمیز کردن لنز دوربین حرفه‌ای می‌تواند راه زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین، با برداشتن هر یک از کیت های تمیزکننده لنز DSLR که در زیر ذکر شده است، طول عمر تجهیزات دوربین خود را افزایش دهید. اما قبل از آن –

کیت تمیز کردن لنز دوربین چه چیزی باید داشته باشد؟

ابزارها و دستگاه های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند دوربین و لنزهای همراه خود را تمیز کنید. در اینجا چند مورد از آنها وجود دارد که باید در یک کیت تمیز کننده به دنبال آنها باشید.

  • پارچه میکروفیبر
  • اسپری تمیز کننده
  • با موهای نرم مسواک بزنید
  • دمنده
  • موچین
  • سواب پنبه
  • دستمال مرطوب الکلی

البته لازم نیست همه اینها را در کیت خود داشته باشید. یک پارچه میکروفایبر همراه با محلول تمیز کننده، چیزی است که بیشتر اوقات به آن نیاز دارید.

حالا بریم سراغ محصولات

1. پاک کننده لنز دوربین بدون الکل کوالا

محلول تمیز کردن دوربین کوالا

اگر به دنبال یک کیت تمیز کردن دوربین ساده و مناسب برای سفر هستید، می توانید پاک کننده لنز کوالا را انتخاب کنید. دو بطری محلول تمیز کننده لنز شرکت و دو بسته پارچه میکروفیبر نرم و بزرگ دریافت می کنید.

بیشتر محلول‌های تمیزکننده لنز معمولاً با الکل ساخته می‌شوند. در حالی که الکل یک ضدعفونی کننده خوب است، اما دارای بو است و گاهی اوقات می تواند شیشه را لکه دار کند یا به آن آسیب برساند. کوالا با یک محلول تمیز کننده بدون الکل این مشکل را حل کرده است. نه تنها الکل، بلکه پاک کننده لنز کوالا هیچ گونه مواد شیمیایی مضری ندارد و آن را به یکی از بهترین پاک کننده های لنز دوربین تبدیل می کند.

طبق بررسی‌ها، استفاده از پاک‌کننده لنز با پارچه میکروفیبر موجود، هیچ اثری باقی نمی‌گذارد. با بیش از 40000 رتبه‌بندی و میانگین امتیاز 4.6 ستاره، پاک‌کننده لنز بدون الکل کوالا باید بهترین انتخاب شما باشد اگر صرفاً به دنبال پاک‌کننده لنز با محلول تمیزکننده و پارچه میکروفیبر هستید. مزیت حاشیه ای کیت این است که پاک کننده برای پاک کردن عینک و شما از گرد و غبار و آلودگی نیز مناسب است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه انتقال پیام های متنی (SMS) از اندروید به اندروید

2. کیت تمیز کردن دوربین حرفه ای Camkix

پاک کننده لنز camkix

Camkix با کیت تمیز کردن دوربین خود چیزهای خوبی را به همراه دارد. به همراه یک بطری کوچک مایع، کیت شامل پنج پارچه میکروفیبر در اندازه های مختلف، یک دمنده هوا، یک برس، یک قلم تمیزکننده لنز و یک بسته پنجاه دستمال تمیزکننده لنز است.

دلیل استفاده از پارچه‌های میکروفیبر در اندازه‌های مختلف این است که می‌توانید برای هر لنز یا بخش دوربین خود یک پارچه خاص کنار بگذارید. به عنوان مثال، می توانید از یک پارچه کوچک برای تمیز کردن صفحه نمایش دوربین خود استفاده کنید، در حالی که می توانید از پارچه دیگری برای تمیز کردن لنز استفاده کنید. هنگامی که می خواهید سطح لنز خود را در صورت کثیف بودن تمیز کنید، دستمال های لنز نیز مفید هستند.

سایر موجود در بسته، مانند دمنده و برس، به دور نگه داشتن ذرات گرد و غبار کمک می کند. یکی از ویژگی های بارز پکیج Camkix این است که با خودکار تمیزکننده دو طرفه عرضه می شود. این قلم دارای یک برس جمع شونده با پرزهای ظریف است که می‌توان از آن برای تمیز کردن لکه‌های داخل شکاف‌های کوچک به‌طور یکپارچه استفاده کرد.

3. کیت تمیز کردن عکس Altura برای دوربین های DSLR

پاک کننده دوربین آلتورا

کیت تمیز کردن دوربین Altura شباهت هایی به بسته Camkix دارد. در حالی که محتویات آن کم و بیش یکسان است، بررسی ها به این موضوع اشاره می کنند که کیت تمیزکننده Altura از کیفیت بالاتری برخوردار است. به طور کلی، محلول تمیز کننده این شرکت موثرتر است و پارچه های میکروفیبر ضخیم تر و نرم تر هستند.

به جای پنج پارچه میکروفیبر در کیت Camkix، کیت Altura فقط با سه عدد عرضه می شود. با این حال، این شرکت یک دستمال تمیز کننده با اندازه فوق العاده ارائه می کند که اگر می خواهید مثلاً یک لنز تله فوتو بزرگ را تمیز کنید، باید در کلاچ قرار گیرد. شما همچنین دو دستمال مرطوب کوچکتر در بسته بندی دریافت می کنید. فراموش نکنید، این برند شامل 50 دستمال لنز نیز می شود.

بقیه بسته نرم افزاری بسیار استاندارد است. برای این منظور، کیت تمیز کردن لنز Altura با یک دمنده نیز ارسال می شود. علاوه بر این، کیت همچنین دارای یک قلم تمیزکننده لنز با یک برس داخلی است. کیت Altura در مقایسه با کیت Camkix توصیه های بیشتری از کاربران دریافت کرده است زیرا دارای یک پاک کننده مایع بدون الکل موجود در بسته بندی است. مورد همراه با بسته Camkix بدون مارک است، بنابراین محتویات آن واضح نیست.

در هر صورت، کیت Altura انتخاب خوبی برای پول کمی بیشتر است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  صفحه کلید جادویی در مقابل صفحه کلید هوشمند: چه چیزی برای iPad شما مناسب است؟

4. پاک کننده لنز دوربین 14 در 1 Termey

تمیز کننده ترمی 14 در 1

اگر احساس می‌کنید کیت دوربین Altura نیازهای شما را برآورده نمی‌کند، مطمئناً کیت ترمی ناامید نخواهد شد. همانطور که از نام آن پیداست، شما 14 لوازم جانبی مختلف دریافت می کنید تا مطمئن شوید دوربین و لنزهای خود کاملاً جدید به نظر می رسند.

Termey شامل تعدادی لوازم جانبی برای تمیز کردن لنزهای دوربین شما است. در حالی که همه چیز خوب و شیک است، این شرکت همچنین سخت افزاری را برای تمیز کردن حسگر داخلی دوربین شما بسته بندی می کند. اگر یک دوربین قدیمی با سنسور گرد و غبار دارید، این یک افزودنی خوب است. جدا از این، ست Termey همچنین شامل یک جفت دستکش نرم، سواب پنبه‌ای و یک موچین برای جدا کردن تکه‌های زباله است.

این کیت همچنین دارای یک اسپاگر برای حذف گرد و غبار از قسمت هایی است که دست شما به آن دسترسی ندارد. علاوه بر این، این برند دارای یک کیسه برای نگهداری تمام لوازم جانبی است که این کیت را کاملاً مناسب سفر می کند. طبق بررسی ها، کیت دوربین Termey تمام چیزی است که برای تمیز نگه داشتن دوربین های خود نیاز دارید. تعدادی از کاربران اظهار داشتند که کیفیت اقلام همراه تا حدودی متوسط ​​است، اما کیت نسبت به هزینه معقول است.

5. پاک کننده دوربین حرفه ای ParaPace

پاک کننده پاراپیس

کیت تمیزکننده آلتورا که در بالا ذکر شد، شامل لوازم جانبی مشابه محصول Camkix بود. با این حال، ابزارها کیفیت بهتری داشتند. این مورد در مورد کیت پاک کننده دوربین ParaPace نیز صدق می کند. در حالی که محتویات آن شبیه به Termey است، بررسی ها می گویند لوازم جانبی ارائه شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

پاک کننده دوربین حرفه ای ParaPace با تمام لوازم جانبی پیش نیاز، یعنی دستکش، دمنده، برس، نوک نخی، پارچه میکروفیبر و محلول تمیز کننده ارائه می شود. با توجه به بررسی ها، دستگاه ارائه شده از کیفیت خوبی برخوردار است و راه حل برای مدت طولانی دوام می آورد زیرا بطری کاملاً بزرگ است.

کیف حمل همراه با کیف همراه محصول Termey یکسان است. اگر می خواهید هم سنسور دوربین و هم لنزهای خود را تمیز کنید، پاک کننده حرفه ای ParaPace راه خوبی است. همراه با کیف حمل، این برند یک جعبه پلاستیکی کوچک را نیز برای نگهداری قسمت‌هایی از لنز ارائه می‌کند که ممکن است مجبور شوید هنگام تمیز کردن آن‌ها را بردارید.

پاک کننده مفهومی k&f

همچنین یک بسته از ده دستمال پاک کننده اپتیکال برای پاک کردن اثر انگشت یا کثیفی از شیشه خود دریافت می کنید. هر دستمال به طور جداگانه بسته بندی می شود و برای سفر راحت است. پارچه میکروفیبر همچنین یک کیسه اختصاصی دارد – در نتیجه از آن در برابر هرگونه آلودگی خارجی محافظت می کند.

عکس های شارپ بگیرید

یک سنسور تمیز و یک لنز تمیز عکس های عالی را زیر و رو می کنند. اگر مدتی است از دوربین خود استفاده نکرده‌اید یا آن را در مکانی پر گرد و خاک گرفته‌اید، ممکن است نیاز مبرمی به تمیز کردن داشته باشد. به این ترتیب، اگر می خواهید تجهیزات دوربین شما مدتی دوام بیاورند، باید روی یک کیت تمیزکننده برای دوربین های DSLR یا بدون آینه خود سرمایه گذاری کنید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gdikTb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *