به‌روزرسانی RSR iOS 16.5.1 باعث می‌شود وب‌سایت‌ها در سافاری پشتیبانی نشوند. اپل می گوید تعمیر به زودی می رسد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اپل برای رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی و معرفی ویژگی‌های جدید، اغلب به‌روزرسانی‌هایی را برای سیستم عامل خود منتشر می‌کند. اخیراً اپل iOS 16.5.1 را منتشر کرده است که برای رفع یک آسیب پذیری امنیتی بزرگ تبلیغ شده بود. با این حال، به نظر می رسد که به روز رسانی iOS برخی از وب سایت ها را در مرورگر خود پشتیبانی نمی کند. اکنون، این شرکت گفته است که به زودی رفع مشکلات ناشی از به‌روزرسانی جدید را ارائه خواهد کرد.

به‌روزرسانی‌های iOS 16.5.1 برای رفع یک آسیب‌پذیری حیاتی که اپل معتقد بود فعالانه مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد عرضه شد. CVE-2023-37450 توسط یک محقق ناشناس خریداری شد و اپل گفت که ممکن است منجر به اجرای کد دلخواه شود.

به روز رسانی با استفاده از سیستم پاسخ امنیتی سریع (RSR) اجرا شد و دارای برچسب های زیر بود: iOS 16.5.1 (a)، iPadOS 16.5.1 (a) و macOS 13.4.1 (a).

پاسخ امنیتی سریع چیست؟

برای کسانی که اطلاعی ندارند، سیستم پاسخ سریع امنیتی اپل یک مکانیسم به‌روزرسانی نرم‌افزاری است که غول فناوری آن را معرفی کرد تا سریع‌تر و مکرر ترمیم‌های امنیتی را در دستگاه‌های خود ارائه کند. هنگامی که به‌روزرسانی‌ها با استفاده از سیستم پاسخ امنیتی سریع منتشر می‌شوند، برای نصب نیازی به مداخله دستی کاربران ندارند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  حذف اکانت اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی

از آنجایی که سیستم RSR برای پرداختن به مسائل امنیتی حیاتی استفاده می‌شود، به‌روزرسانی اصلی محسوب نمی‌شوند و فقط نیاز به راه‌اندازی مجدد دستگاه برای ایجاد تغییرات دارند.

در همین راستا، اپل به‌روزرسانی‌های iOS 16.5.1 (a)، iPadOS 16.5.1 (a) و macOS 13.4.1 (a) را تحت برنامه RSR خود منتشر کرد.

همانطور که توسط MacRumors گزارش شده است، به نظر می رسد به روز رسانی امنیتی یک عامل کاربر سافاری را تغییر داده است و منجر به خطاهایی می شود که وب سایت ها در سافاری پشتیبانی نمی شوند. چندین کاربر هنگام پیشروی وب سایت هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ و زوم، خطای «مرورگر پشتیبانی نشده» را مشاهده کردند.

در حالی که وب سایت ها روی سایر مرورگرها خوب کار می کردند، یک استثنا بود. به زودی، Aaron توسعه‌دهنده توییت کرد که اپل پاسخ‌های امنیتی سریع را که قبلا منتشر شده بود، لغو کرده است.

رسیدن با به‌روزرسانی‌های جدید RSR را برطرف کنید

در یک سند پشتیبانی، اپل اذعان کرد که از خطاهای پشتیبانی نشدن وب سایت ناشی از به روز رسانی های Rapid Security Response آگاه است. 16.5.1 (a)، iPadOS 16.5.1 (a)، یا macOS Ventura 13.4.1 (a) به‌روزرسانی‌هایی هستند که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفتند.

اپل گفته است که به زودی پاسخ‌های امنیتی سریع iOS 16.5.1 (b)، iPadOS 16.5.1 (b) و macOS 13.4.1 (b) را برای رفع این مشکل عرضه خواهد کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه ارسال اس ام اس به جای iMessage از آیفون

در همین حال، اپل همچنین اشاره کرده است که کاربران می‌توانند با مراجعه به تنظیمات > درباره > نسخه iOS و ضربه زدن روی «Remove Security Response» در آیفون و آی‌پد، «پاسخ امنیتی سریع» را از دستگاه‌های خود حذف کنند.

از سوی دیگر، کاربران مک باید روی منوی > About this Mac > More info در کنار شماره نسخه در macOS کلیک کنند. بعد روی Remove and Restart کلیک کنید.


سورج یک رئیس عملیات در تیم iGB است. او به بخش رسانه های اجتماعی همراه با نکات و ترفندهایی برای آیفون، اپل واچ کمک می کند. جدای از وبلاگ نویسی، او دوست دارد تا جایی که می تواند در سالن بدنسازی خود ورزش کند و عاشق گوش دادن به موسیقی یکپارچهسازی با سیستمعامل است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/fct
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *