به لطف قرارداد ال‌جی با سامسونگ، تلویزیون‌های OLED بزرگ‌تر و ارزان‌تری در دسترس هستند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت بزرگترین و بهترین های OLED به لطف همکاری در حال گسترش بین سامسونگ و LG Display ممکن است در حال کاهش باشد. با تکیه بر قرارداد موجود با ال‌جی که در اوایل سال جاری امضا شد، که در آن دو میلیون پنل OLED 77 اینچی و 83 اینچی (WOLED) در اختیار سامسونگ الکترونیکس قرار می‌داد، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مدل 77 اینچی دیگری ممکن است در خط لوله قرار گیرد.

طبق گفته‌های خودی‌های صنعت که با Business Korea صحبت کردند، سامسونگ مدارک لازم را برای تأیید نظارتی یک تلویزیون OLED جدید ۷۷ اینچی در ۲۲ جولای ثبت کرد که QD-OLED نیست و در عوض از پنل OLED ال‌جی استفاده می‌کند.

این خبر تنها یک ماه پس از آن منتشر شد که سامسونگ یک OLED جدید 83 اینچی را ثبت کرد که دوباره دارای پنل های ال جی است. همچنین با مدل OLED 77 اینچی که در ماه مارس ثبت شده بود متفاوت است.

به گزارش Business Korea، اگرچه همکاری فعلی سامسونگ و ال‌جی بر روی پنل‌های OLED متمرکز است، انتظار می‌رود این قرارداد به صفحه‌نمایش‌های LCD نیز گسترش یابد. بنابراین، این برای بهترین تلویزیون های سامسونگ در آینده چه معنایی دارد؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

چرا سامسونگ از OLED های سامسونگ استفاده نمی کند؟

این است: تلویزیون‌های 77 اینچی سامسونگ از پنل‌های Display، بخش پنل صفحه نمایش این شرکت، استفاده می‌کنند. اما با کمبودهایی مواجه شده است، بنابراین سامسونگ برای پر کردن این شکاف به LG Display روی آورد. همانطور که یکی از منابع داخلی صنعت به Business Korea گفت: «حجم عرضه از LG Display مقدار کمی گزارش شده است، اما برای LG Display سیگنال مثبتی است که LG Display با فروش پنل های تلویزیون به Samsung Electronics خط عرضه خود را گسترش داده است.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 روش برای پاک کردن کش در گوشی های گلکسی سامسونگ

آیا معامله فقط در مورد OLED است؟

در حال حاضر، بله. اما این احتمال وجود دارد که به پنل های LCD نیز گسترش یابد. این به این دلیل است که سامسونگ در حال حاضر توسط بزرگترین تولید کننده صفحه نمایش در چین، BOE، شکایت کرده است، که هم از Samsung Display و هم Samsung Electronics به اتهام نقض حق اختراع شکایت کرده است. BOE در حال حاضر تامین کننده سامسونگ است و در شرایطی که سامسونگ به طور قابل درک می خواهد آن را تغییر دهد.

طبق گزارش Business Korea، سامسونگ قصد دارد BOE را با LG Display و SDP وابسته شارپ جایگزین کند. این خبر خوبی برای LG Display است که در حال حاضر حدود 7 درصد از پنل های LCD سامسونگ را تامین می کند. این رقم می تواند به 17 درصد افزایش یابد که تقریباً به 1 تریلیون وون درآمد تبدیل می شود.

این برای خریداران تلویزیون چه معنایی دارد؟

این می تواند به معنای ارزان شدن تلویزیون های OLED سامسونگ باشد که به نوبه خود می تواند به کاهش قیمت تلویزیون های OLED در رقابت رقبا کمک کند. در حالی که سامسونگ بر روی پنل‌های QD-OLED بسیار چشمگیر تمرکز کرده است، OLED‌های WRGB ال‌جی (که نور سفیدتری نسبت به آبی QD-OLED تولید می‌کنند و از فیلترهای رنگی به جای نقاط کوانتومی استفاده می‌کنند) بسیار ارزان‌تر هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  خیانت چارلی کاکس نمایشی به سبک جیمز باند است که نتفلیکس به آن نیاز دارد

بنابراین، اگر سامسونگ پنل‌های بیشتری از LG Display بخرد، همانطور که به نظر می‌رسد، گزینه‌های محدوده تلویزیون آن را افزایش می‌دهد – به ویژه در انتهای بازار مقرون به صرفه‌تر. انتخاب بیشتر و قیمت‌های پایین‌تر مانند یک برد برای همه به نظر می‌رسد.

چه زمانی پنل های ال جی در تلویزیون های سامسونگ نمایش داده می شوند؟

اعداد هنوز نسبتاً اندک هستند، اما اگر سامسونگ اکنون برای چندین تلویزیون در کره درخواست تأییدیه نظارتی ارائه کند، می تواند به این معنی باشد که اواخر امسال یا اوایل سال آینده مدل ها را در قفسه های ایالات متحده و اروپا خواهیم دید. امسال نیز می‌توانیم تلویزیون‌های LCD بیشتری را با پنل‌های ال‌جی ببینیم، اگرچه احتمالاً رسیدن آنها کمی بیشتر طول می‌کشد.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pLEuGM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *