به MacBook Pro با OLED امیدوار هستید؟ شاید لازم باشد واقعاً صبور باشید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در گزارشی جدید به ما گفته شده است که مدل‌های مک‌بوک پرو اپل با صفحه‌نمایش OLED تا سال 2027 به تعویق افتاده‌اند – اگرچه آی‌پد پرو همچنان در نظر دارد تا این های فانتزی را در سال آینده دریافت کند.

این گزارش از سایت فناوری کره‌ای The Elec (از طریق 9 تا 5 مک)، منبع شایعات سخت‌افزاری زیادی است، و به Omdia، یک شرکت تحقیقاتی بازار که این افشاگری‌ها را در کنفرانس اخیر بیان کرد، استناد می‌کند.

تئوری همانطور که ذکر شد این است که اولین مک‌بوک OLED هنوز به مدت چهار سال عرضه نمی‌شود – در واقع یک انتظار قدیمی است – اگرچه ما باید چاشنی‌های زیادی را در آن بپاشیم، و به یاد داشته باشیم که به هر حال این فقط یک پیش‌بینی است.

پیش از این، Omdia اشاره می‌کند که انتظارات برای مدل‌های Pro با OLED این بود که در سال 2026 معرفی شوند، اما ظاهراً این یک سال دیگر به تعویق افتاده است.

خبر بهتر از این جلسه تماشای توپ کریستالی این است که اپل برنامه ریزی کرده است تا OLED را در سال آینده به آیپد پرو، هر دو مدل 11 و 12.9 اینچی، بیاورد.

به ما گفته شده که تولید انبوه این آیپدها در سه ماهه اول سال 2024 آغاز خواهد شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از NameDrop در آیفون در iOS 17

تجزیه و تحلیل: هنوز مک بوک ایر وجود دارد، اما… درست است؟

این به وضوح برای کسانی که امیدوارند در آینده از OLED بر روی مک بوک پرو خود استفاده کنند، ناامید کننده است، اما ما باید قبل از اینکه دچار بدبینی شویم، کمی در اینجا ترمز کنیم.

پیش‌بینی‌های دوربرد مانند این نیاز به دقت بیشتری دارند. هرچه پیش‌بینی دورتر باشد، به دلایل واضح باید شک و تردید بیشتری را اعمال کنیم، زیرا بدون شک عوامل و قطعات متحرک زیادی با تصمیمات مربوط به طراحی مک‌بوک‌هایی که بیش از یک نسل با آن فاصله دارند، وجود دارد.

گفته می‌شود، این به طور کلی با آنچه اخیراً در مورد مک بوک پرو شنیده‌ایم همخوانی دارد – یعنی اینکه تا سال 2026 از OLED استفاده نخواهد کرد. و این کاملاً ممکن است که تاخیرهای بیشتری برای عقب بردن جدول زمانی یک سال دیگر وجود داشته باشد.

چیزی که در اینجا کمی نگران کننده است این است که گزارش Elec در مورد سال 2027 صحبت می کند که “اولین تاریخ عرضه مک بوک OLED” است (مگر اینکه چیزی در ترجمه از زبان کره ای گم شده باشد)، و تا آنجا که ما می دانیم، MacBook Pro برنده شد. اپل نیستم که با OLED رونمایی شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تنظیم کنترل‌های والدین در مک

در گذشته شنیده‌ایم که MacBook Pro برای ارتقای OLED اولویتی برای اپل نیست و احتمالاً ابتدا یک مک‌بوک ایر با فناوری صفحه نمایش جدید ارائه خواهیم کرد. شایعات حاکی از آن است که سال آینده (همراه با مدل های iPad Pro) عرضه خواهد شد. باز هم، این یک پیش‌بینی از سوی یانگ و همچنین مینگ-چی کو، یکی دیگر از افشاگران سنگین وزن اپل است.

اگر چیزی که دلتان می خواهد یک مک بوک پرو مجهز به صفحه نمایش OLED باشد، خوب، به طور بالقوه زمان زیادی برای صرفه جویی در خرید دارید. در واقع، با توجه به اینکه فروش مک‌بوک در حال حاضر در حال افزایش است، ممکن است قیمت عاملی در تصمیم به تاخیر انداختن OLED برای Pro باشد. همانطور که The Elec اشاره می کند، تولید مک بوک در سال جاری میلادی با کاهش 20 درصدی در لپ تاپ های تولید شده توسط اپل در مقایسه با سال 2022 به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

این یک کاهش سرعت است و افزایش قیمت برای مدل‌های گران‌قیمت مک‌بوک (که OLED مطمئناً شامل آن می‌شود) احتمالاً استراتژی‌ای نیست که اپل می‌خواهد در آینده به آن فکر کند، نه فعلا.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/yOKwXM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *