بولت، مدیر عامل سابق رایان برسلو، موضوع تحقیقات SEC

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم بولت، مدیر عامل سابق رایان برسلو، موضوع تحقیقات SEC
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

رایان برسلو، یکی از بنیانگذاران نرم افزار تجارت الکترونیک بولت، سال گذشته به همراه این شرکت توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده احضار شد. این خبر را ابتدا روز جمعه منتشر کرد.

نامه‌ای که در آوریل توسط وکیلی به نمایندگی از سرمایه‌گذاران بولت نوشته شد، گفت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار در حال بررسی این است که آیا قوانین اوراق بهادار فدرال در ارتباط با اظهارات مطرح شده در زمان جمع‌آوری پول در سال 2021 نقض شده است یا خیر.

بر اساس نامه ای که توسط The Information به آن ارجاع شده است، دو نفر از سرمایه گذاران بولت، برایان راینکن از مدیریت WestCap و آرجون ستی از Tribe Capital Management، از برسلو و هیئت مدیره بولت شکایت کردند و ادعا کردند که Breslow آنها را در حین جمع آوری سرمایه برای دور 355 میلیون دلاری سری E شرکت، به ارزش 11 میلیارد دلار، “گمراه” کرده است.

وکیل مدافع WestCap و Tribe Capital نوشت که Breslow «تعریف نادرستی در مورد وضعیت مالی و خط لوله محصول شرکت انجام داد که منجر به خرید سرمایه‌گذاران سری E با ارزش‌گذاری شدید به شرکت شد.»

مدت کوتاهی پس از آن که تامین مالی سری E در ژانویه 2022 اعلام شد، برسلو در رابطه با نظراتی که در مورد رقبا و سرمایه گذاران می کرد، به هر دو جنبه مثبت و منفی تیتر اخبار شد و در نهایت از سمت مدیرعاملی بولت کنار رفت. بلافاصله پس از آن، او یک بازار سلامتی به نام Love راه اندازی کرد که طبق لینکدین خود، در ژانویه 2022 آن را تأسیس کرد.

در پاسخ به سوالی درباره احضاریه و شکایت، سخنگوی SEC به TechCrunch می گوید که آژانس “در مورد وجود یا عدم وجود تحقیقات احتمالی اظهار نظر نمی کند.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  فیس بوک، گوگل و توییتر نسبت به قانون راستی آزمایی هند ابراز نگرانی می کنند

در شکایت جداگانه‌ای که این هفته علیه برسلو توسط استیو ساراسینو، عضو سابق هیئت مدیره Activant Ventures ارائه شد، ساراسینو ادعا می‌کند که برسلو او و دو عضو دیگر هیئت مدیره را زمانی که از کمک به برسلو برای بازپرداخت وام 30 میلیون دلاری خودداری کردند، برکنار کرد. دعوای ساراکینو همچنین ادعا می‌کند که مدیر عامل ماجو کورویلا و سه عضو هیئت‌مدیره که پس از آن منصوب شدند، برسلو را مجبور به بازپرداخت وام نکردند.

وقتی برای اظهار نظر تماس گرفت، برسلو شخصاً پاسخی نداد، اما سخنگوی بولت را وارد کرد که شکایت در مورد وام را تأیید کرد و از طریق نوشت: «بولت هدف مستقیم این دعوا نیست و ما همچنان به دنبال حل و فصل مبلغ معوق هستیم. ما از سرمایه خوبی برخوردار هستیم و وجود این تعهد معوق به شرکت تأثیری بر عملیات یا چشم‌اندازهای روزانه ما ندارد و نخواهد داشت.»

در زمانی که بولت بودجه سری E خود را اعلام کرد، این شرکت یک کالای داغ بود.

برسلو در آن زمان در مورد دریافت 355 میلیون دلار به TechCrunch گفت: «ممکن است به نظر برسد که پول زیادی جمع آوری شده است، اما در واقع نه، این سرمایه برای رقابتی بودن ما است. ما نمی خواهیم فقط همتراز با رقبا باشیم، بلکه می خواهیم بهتر باشیم. سرمایه ما را قادر می سازد تا بهترین استعدادها را بیاوریم، خریدهای استراتژیک انجام دهیم و در اروپا گسترش پیدا کنیم که برای ما مهم است.

اگرچه بولت در آن لحظه هیچ مشکلی برای جذب سرمایه زیادی نداشت، برسلو از همان ابتدا در مورد مبارزات خود برای جذب سرمایه گذاران دره سیلیکون علنی بود. درست بعد از سری E بود که او شروع به انتشار این افکار در کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  محققان هپتیک های هیدرولیکی کوچکی را برای اعلان های صفحه لمسی که می توانید از نظر فیزیکی احساس کنید، توسعه داده اند

مدت زیادی نگذشته بود که او از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کرد و اصرار داشت که استعفای او به توجهی که توییت‌هایش به خود جلب کرده بود، مرتبط نبود.

اندکی بعد، به نظر می رسید که همه چیز مانند سوار شدن بر ترن هوایی برای بولت است. یکی از بزرگترین مشتریانش در ماه می 2022 از این شرکت شکایت کرد (این پرونده ماه ها بعد حل شد). روز بعد، TechCrunch در مورد یک پست وبلاگی، مدیر عامل Maju Kuruvilla، گزارش داد که نشان می دهد 131٪ افزایش سالانه در حساب های خریداران، و 192٪ افزایش سالانه در کل حساب های تجاری فعال را نشان می دهد.

سپس تنها چند هفته بعد، بولت بیش از 100 نفر را در یک اقدام بازسازی که کورویلا، دوباره از طریق پست وبلاگ، به تغییر شرایط بازار نسبت داد، اخراج کرد و نوشت: «این راز نیست که شرایط بازار در سراسر صنعت و بخش فناوری ما در حال تغییر است، و در برابر چالش‌های کلان، ما اقداماتی را برای انطباق با کسب و کار خود انجام داده‌ایم. در تلاش برای اطمینان از اینکه بولت صاحب سرنوشت خود می شود، تیم رهبری و من تصمیم گرفته ایم که موقعیت مالی خود را تضمین کنیم، باند خود را گسترش دهیم و با پولی که قبلاً جمع آوری کرده ایم به سوددهی برسیم.

به دنبال سری E، نیویورک تایمز گزارش داد که رهبری بولت دور دیگری از مذاکرات را با سرمایه گذاران آغاز کرد تا به دنبال سرمایه اضافی با ارزش بالاتر از 14 میلیارد دلار باشد. با این حال، که هنوز محقق نشده است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/veuOTT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *