بی‌صدا کردن واتس‌اپ در مقابل آرشیو: تفاوت‌ها را درک کنید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از بی‌صدا کردن واتس‌اپ در مقابل آرشیو: تفاوت‌ها را درک کنید با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

واتس‌اپ به عنوان یک برنامه پیام‌رسان فوری مسئول و محبوب، چندین ویژگی امنیتی و حریم خصوصی را برای جلوگیری از هرزنامه و دور نگه داشتن چشم‌های کنجکاو از حساب شما بسته‌بندی می‌کند. می‌توانید کسی را بی‌صدا کنید، مکالمه‌ای را بایگانی کنید، حسابی را گزارش دهید یا حتی وقتی همه چیز به سمت جنوب می‌رود، مخاطبی را مسدود کنید. اگر بین بی‌صدا کردن و بایگانی کردن در واتس‌اپ سردرگم شده‌اید، این مطلب را بخوانید تا تفاوت‌ها را بدانید.

WhatsApp_Mute_vs

همیشه می‌توانید کسی را در واتس‌اپ بلاک کنید، اما این یک اقدام خشن و شدید در پلتفرم است. علاوه بر این، گیرنده همیشه می تواند یک حدس تحصیلی در مورد مسدود شدن توسط شما داشته باشد. در عوض، باید مکالمه را در واتس اپ بی صدا یا آرشیو کنید. اما کدام یک بهتر است؟ بیایید تفاوت بین Mute و Archive در واتس اپ را بیاموزیم.

چه چیزی در واتس اپ بی صدا است

همانطور که از نام آن پیداست، بی‌صدا کردن یک نفر در واتس‌اپ، اعلان‌های پیام را از او متوقف می‌کند. می توانید حساب کاربری یک کاربر را به مدت 8 ساعت، یک هفته یا همیشه بی صدا کنید. در حالی که هنوز پیام‌ها و رسانه‌ها را از آن شخص دریافت می‌کنید، اما به شما در مورد آنها اطلاع نمی‌دهد. با این حال، همیشه می توانید مکالمه مربوطه را برای بررسی پیام ها باز کنید.

اکثر کاربران گروه های خانوادگی، مخاطبین یا دوستان مزاحم و حساب های تجاری خود را بی صدا می کنند تا از وقفه در ساعات کاری جلوگیری کنند.  

نحوه بی صدا کردن مکالمه در واتس اپ

در اینجا نحوه بی صدا کردن مکالمه در واتس اپ آورده شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  جدیدترین ویژگی اپل به حل مشکلات صورت‌حساب App Store بدون ایجاد اشکال در توسعه‌دهندگان کمک می‌کند

اندروید

مرحله 1: WhatsApp را در تلفن خود باز کنید. مکالمه‌ای را که می‌خواهید بی‌صدا کنید، طولانی فشار دهید. همچنین می توانید چندین موضوع چت را انتخاب کنید.  

مرحله ۲: روی نماد بی‌صدا در بالا ضربه بزنید و ۸ ساعت، ۱ هفته یا همیشه را انتخاب کنید.

مرحله 1: WhatsApp را در آیفون خود راه اندازی کنید. روی یک چت انگشت خود را به چپ بکشید، روی منوی بیشتر با سه نقطه افقی ضربه بزنید و نادیده گرفتن را انتخاب کنید.

مرحله ۲: برای انتخاب ۸ ساعت، ۱ هفته یا همیشه، ضربه بزنید.

WhatsApp Mute در مقابل Archive 8

وقتی یک گروه واتس اپ را بی صدا می کنید، برنامه فقط در صورتی اعلان ارسال می کند که در طول مکالمه از شما نام برده شود. همچنین در کنار تاپیک‌های چت در واتس‌اپ، یک نماد بی‌صدا می‌بینید. در مرحله بعد، بیایید در مورد آرشیو کردن چت ها در واتس اپ صحبت کنیم.

آرشیو در واتس اپ چیست؟

ویژگی بایگانی واتس اپ مانند بی صدا کردن با یک پیچ و تاب عمل می کند. وقتی مکالمه‌ای را بایگانی می‌کنید، واتس‌اپ اطمینان می‌دهد که موضوع چت در برگه چت‌ها ظاهر نمی‌شود و در عوض آن‌ها را در منوی آرشیو نشان می‌دهد. تمامی این مکالمات در منوی اصلی واتس اپ مخفی می شوند. از آنجایی که این چت های آرشیو شده هستند، هیچ اعلانی از آنها دریافت نمی کنید.

برای آشنایی بیشتر با قابلیت آرشیو واتس اپ به پست اختصاصی ما مراجعه کنید.  

نحوه آرشیو چت در واتس اپ

اندروید

مرحله 1: WhatsApp را راه اندازی کنید و مکالمه را به مدت طولانی فشار دهید.

مرحله 2: روی Archive (جعبه با نماد فلش رو به پایین) در بالا ضربه بزنید، و برنامه مکالمه را در زیر منوی Archived که در بالای همه چت ها ظاهر می شود، پنهان می کند.

آیفون

مرحله 1: واتس اپ را باز کنید و روی مکالمه به سمت چپ بکشید.

مرحله 2: روی Archive ضربه بزنید.

WhatsApp Mute در مقابل بایگانی 6 1

می توانید از بالا به پایین بکشید تا منوی آرشیو نمایان شود و چنین مکالماتی را در آنجا بیابید.

آخرین بازدید، وضعیت آنلاین و عکس چه اتفاقی می افتد

چه یک چت را بی صدا کنید یا بایگانی کنید، گیرنده می تواند به راحتی آخرین بازدید، وضعیت آنلاین و تصویر نمایه شما را بررسی کند. همیشه می‌توانید شخص را از اشتراک‌گذاری چنین جزئیاتی مسدود کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه باز کردن یادداشت در برنامه Pages در iOS 17 و macOS Sonoma

واتس‌اپ همچنین ویژگی‌های اختصاصی حریم خصوصی را برای پنهان کردن چنین جزئیاتی از مخاطبین خاص ارائه می‌کند. می توانید پست جداگانه ما را بررسی کنید تا یاد بگیرید که آخرین مشاهده، وضعیت آنلاین و عکس نمایه را از مخاطبین خاص پنهان کنید.

چه اتفاقی برای تماس های واتس اپ می افتد

وقتی یک چت را بی صدا یا بایگانی می کنید، واتس اپ فقط پیام های دریافتی را خاموش یا پنهان می کند. اگر شخصی در واتس اپ با شما تماس بگیرد، تلفن شما با یک بنر تماس در اندازه واقعی زنگ می زند. اگر این موضوع شما را آزار می دهد، باید آن مخاطب را در واتس اپ مسدود کنید.

بی‌صدا کردن یا آرشیو کردن یک چت یک ویژگی حفظ حریم خصوصی در واتس‌اپ است. وقتی مکالمه ای را بی صدا یا بایگانی می کنید، برنامه به فرد اطلاع نمی دهد. با این حال، زمانی که پیام‌های آن‌ها را برای مدت طولانی نادیده می‌گیرید، ممکن است فرد در مورد نادیده گرفته شدن، حدس تحصیلی بزند.  

بی‌صدا کردن واتس‌اپ در مقابل آرشیو: کدام یک برای شما بهتر است

اگر می خواهید یک تجربه واتس اپ بدون درهم و برهمی داشته باشید، از عملکرد آرشیو برای مخفی کردن موضوعات چت غیر ضروری استفاده کنید. اکنون که کسب‌وکارها در واتس‌اپ با مشتریان تماس می‌گیرند، منطقی است که چنین چت‌هایی را بایگانی کنید تا پیام‌های شخصی شما فقط در صفحه اصلی بماند. با این حال مراقب آرشیو کردن چت ها باشید. از آنجایی که اعلان‌هایی از آن‌ها دریافت نمی‌کنید، ممکن است لازم باشد اغلب منوی «بایگانی‌شده» را بررسی کنید تا اعلان را از دست ندهید.

تابع Mute پیام ها را در همان صفحه اصلی نگه می دارد. می توانید دوستان یا اقوام مزاحم خود را در واتس اپ بی صدا کنید، اما چت آنها را در صفحه اصلی نگه دارید تا گهگاه آنها را بررسی کنید.

هر دو عملکرد بی صدا و آرشیو برای جلوگیری از هشدارهای غیر ضروری در واتس اپ طراحی شده اند. این شرکت همچنین باید این گزینه را برای بی‌صدا کردن تماس‌های چنین مخاطبانی بدهد. از کدام گزینه استفاده می کنید؟ ترجیحات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

امیدواریم از این مقاله بی‌صدا کردن واتس‌اپ در مقابل آرشیو: تفاوت‌ها را درک کنید مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/sVRQjt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *