خواندن بیونیک چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از خواندن بیونیک چیست و چگونه از آن استفاده کنیم با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

خواندن نقش بزرگی در کمک به ما در کسب اطلاعات و بهبود تخیل ما داشته است. با این حال، اگر ADHD یا نارساخوانی دارید یا احساس می‌کنید که سرعت مطالعه شما می‌تواند باعث بهبود شود، Bionic Reading برای شما مناسب است. با بهبود همه چیز، آیا خواندن نیز نباید یکی از آن ها باشد؟

 

خواندن بیونیک چیست؟

اگر مطالعه در روال روزانه شما زمان می برد و می خواهید آن را کاهش دهید، باید بدانید خواندن بیونیک چیست و چگونه از آن برای بهبود بهره وری و درک مطلب و صرفه جویی در زمان استفاده کنید. ما شما را از طریق تمام اطلاعات لازم، از جمله نحوه استفاده از آن در دستگاه های خود راهنمایی می کنیم. بیا شروع کنیم!

خواندن بیونیک چیست؟

قبل از اینکه نحوه استفاده از خواندن بیونیک را بررسی کنیم، در مورد آن بیشتر بدانیم. توسعه دهنده سوئیسی Renato Casuut آن را برای آسان کردن خواندن ایجاد کرده است. با این تکنیک، چشمان شما می توانند به سرعت متون را با کمک نقاط ثابت مصنوعی مطالعه کنند. سردرگم؟ نگران نباشید، به تصویر زیر نگاه کنید:

نحوه استفاده از Bionic Reading

در این تصویر، سه حرف اول کلمه راهنما به صورت پررنگ هستند و Tech's دو حرف اول نیز هستند. این کلمات پررنگ همان نقاط تثبیت مصنوعی هستند که قبلاً به آنها اشاره کردیم. با استفاده از این تکنیک، زمانی که چشمان شما روی قسمت پررنگ کلمه متمرکز می شود، مغز شما می تواند بقیه را حتی بدون خواندن کامل کلمه تکمیل کند.

همانطور که می توانید حدس بزنید، این به شما کمک می کند سریع تر بخوانید و در نتیجه در زمان (زمان خواندن کل کلمه) صرفه جویی کنید و در عین حال همان اطلاعات را مصرف کنید. در اینجا چند نمونه خواندن بیونیک دیگر آورده شده است:

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه همه پست های اینستاگرام را به طور همزمان لغو یا ذخیره کنیم؟
خواندن بیونیک

مزایای خواندن بیونیک

  • سرعت و کارایی خواندن بهبود یافته:  گفته می‌شود که خواندن بیونیک به طور بالقوه می‌تواند به کاربران امکان دهد با سرعت بیشتری مطالعه کنند و اطلاعات را با کارایی بیشتری پردازش کنند.
  • دسترسی: برای کاربرانی که دارای اختلالات بینایی یا ناتوانی در خواندن هستند، با کمک صفحه‌خوان‌ها، ابزارهای تبدیل متن به گفتار یا سایر دستگاه‌های کمکی مفید است.
  • سفارشی‌سازی: به کاربران کمک می‌کند تا تجربه خواندن خود را با تنظیم متن، فونت، رنگ پس‌زمینه و سایر عناصر سفارشی کنند.
از مزایای برنامه افزودنی Bionic Reading استفاده کنید

معایب خواندن بیونیک

  • منحنی یادگیری: برای عادت کردن به خواندن بیونیک کمی زمان نیاز است. اگر علاقه ای به صرف چند دقیقه از روز برای یادگیری این تکنیک جدید ندارید، ممکن است برای شما مناسب نباشد.
  • وابستگی به فناوری: تکیه بیشتر به ابزارهای خواندن بیونیک ممکن است منجر به کاهش مهارت‌های خواندن سنتی و وابستگی به فناوری برای درک و پردازش اطلاعات شود.
  • حواس پرتی: به جای انجام کارهای خوب، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. ترکیب متن پررنگ و سبک در کنار هم ممکن است سرعت خواندن را برای برخی کاهش دهد و چشم را آزار دهد.
معایب استفاده از برنامه Bionic Reading 1

نحوه استفاده از Bionic Reading

اکنون که تصمیم به استفاده از این ویژگی گرفته اید، بسته به دستگاه، نحوه انجام این کار را ذکر کرده ایم.

در و مک

مرحله 1: Chrome یا هر مرورگر دیگری مبتنی بر Chromium که از فروشگاه وب Chrome پشتیبانی می‌کند باز کنید.

نکته: در اینجا برخی از بهترین مرورگرهای مبتنی بر Chromium برای Windows وجود دارد

مرحله 2: افزونه Bionic Reading را با استفاده از پیوند زیر نصب کنید.

مرحله 3: «افزودن به Chrome» را بزنید و برای تأیید، افزودن افزونه را انتخاب کنید.

نکته: پس از نصب، بهتر است برنامه افزودنی را برای دسترسی آسان پین کنید.

افزودن به Chrome 1 را انتخاب کنید

مرحله 4: اکنون، صفحه وبی را که می خواهید تبدیل کنید باز کنید. سپس، نماد برنامه افزودنی Bionic Reading را بزنید.

نماد برنامه افزودنی را در بالا انتخاب کنید

با این کار صفحه فعلی در قالب حالت خواننده بیونیک جدید بارگیری می شود. از اینجا می‌توانید ویژگی‌های خاصی از جمله اندازه فونت، سبک و رنگ‌های پس‌زمینه را سفارشی کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع مشکل Discord در حال خراب شدن در رایانه ویندوز

همچنین می توانید یکیشن های و مک را با استفاده از لینک زیر دانلود کنید.

روی گوشی هوشمند

Bionic Reader همچنین یک برنامه اختصاصی برای iOS و Android ارائه می دهد. می توانید آن را از لینک زیر دانلود کنید.

پس از باز کردن برنامه، سه راه برای دسترسی به آن وجود دارد. شما می توانید یکی را که مناسب شماست دنبال کنید.

1. تبدیل متن: این اولین گزینه موجود در برنامه خواهد بود. متنی را که می‌خواهید تبدیل کنید جای‌گذاری کنید و روی پردازش ضربه بزنید.

متن را انتخاب کنید چسباندن متن و سپس روی ادامه ضربه بزنید

2. وب‌سایت:  همانطور که می‌توانید حدس بزنید، پیوند مقاله یا صفحه وبی را که می‌خواهید تبدیل کنید، جای‌گذاری کنید و دکمه فرآیند را فشار دهید.

3. فایل: فقط در صورتی می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید که در طرح ممتاز مشترک شده باشید. با این حال، پس از مشترک شدن، می توانید متن را آپلود و تبدیل کنید.

به یاد داشته باشید که ویژگی های خاصی به غیر از تبدیل یک سند در پشت نسخه پریمیوم قفل شده است. این شامل گزینه سفارشی‌سازی است که برای نسخه افزونه Google Chrome رایگان است.

سوالات متداول در مورد خواندن بیونیک

1. آیا می توانید گوشی خود را روی Bionic Reading تنظیم کنید؟

هیچ روش رسمی برای تبدیل تمام متن روی دستگاه شما به سبک خواندن بیونیک وجود ندارد. با این حال، همچنان می توانید از روش های ذکر شده در این راهنما برای تبدیل متن، مقاله و اسناد استفاده کنید.

سریعتر بخوانید

اکنون که همه چیز را در مورد Bionic Reading می دانید، مایلیم تجربه شما را در مورد آن در نظرات زیر بدانیم. همچنین می‌توانید در این وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها دست خود را امتحان کنید تا کتاب‌های صوتی را به صورت رایگان دانلود کنید تا کتاب‌ها را سریع‌تر تکمیل کنید و به اهداف خواندن خود برسید.

امیدواریم از این مقاله خواندن بیونیک چیست و چگونه از آن استفاده کنیم مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WXrqZp
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *