رئیس بایننس می‌گوید صرافی ارزهای دیجیتال در حال حاضر کسب‌وکار مناسبی در هند نمی‌بیند •

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در دو سال گذشته تعداد زیادی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز با محوریت رمزنگاری به هند رفته‌اند و امیدوارند که دومین جامعه بزرگ توسعه‌دهندگان بازار اینترنت جهان را به یک نیروگاه اصلی وب۳ تبدیل کنند. اما Changpeng “CZ” Zhao، که مسلماً قدرتمندترین و تأثیرگذارترین چهره در صنعت رمزنگاری است، در مورد پتانسیل هند چه فکر می کند؟ از امروز زیاد نیست

ژائو در کنفرانس Crypto روز پنجشنبه گفت: «راستش را بخواهید، فکر نمی‌کنم هند محیطی دوستدار رمزنگاری باشد. ژائو با چنین دیدگاه بدی در مورد بازار هند تنها نیست. ده‌ها سرمایه‌گذار و کارآفرین استارت‌آپی که من با آنها صحبت کرده‌ام به‌طور خصوصی نگرانی‌های مشابهی را به اشتراک گذاشته‌اند، اما اظهارنظر ژائو قابل توجه است، زیرا هیچ‌کس دیگری با چنین مقامی به‌طور عمومی چنین دیدگاهی را ابراز نکرده است.

ژائو محیط مالیاتی بالای کشور را مقصر می‌داند که باعث شده بازار برای گران جهانی چندان قابل دوام نباشد. او گفت: «اگر بخواهید برای هر تراکنش 1 درصد مالیات بگیرید، این تعداد تراکنش وجود نخواهد داشت.

یک کاربر می تواند 50 بار در روز معامله کند و 70 درصد از پول خود را از دست خواهد داد. قرار نیست حجمی برای مبادله نوع دفترچه سفارش وجود داشته باشد. بنابراین ما امروز شاهد یک تجارت قابل دوام در هند نیستیم. فقط باید صبر کنیم. ما در حال گفتگو با تعدادی از انجمن‌های صنعتی و افراد با نفوذ هستیم و تلاش می‌کنیم تا منطقی را در آنجا قرار دهیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تسطیح زمین بازی در بازی های ویدیویی آنلاین و فراتر از آن از طریق بازی ترکیبی

ژائو هشدار داد: «ما در تلاش هستیم تا این پیام را منتقل کنیم، اما تغییر سیاست‌های مالیاتی معمولاً زمان زیادی می‌برد. بایننس به کشورهایی می رود که قوانین آن طرفدار کریپتو و تجارت هستند. ما به کشورهایی نمی رویم که در آن کسب و کار پایداری نخواهیم داشت – یا هیچ کسب و کاری، صرف نظر از اینکه می رویم یا نه.

ژائو هرگونه نگرانی مبنی بر اینکه شرکت پتانسیل کمتری در هند می بیند به دلیل مذاکرات مشکل ساز معامله با صرافی محلی WazirX را رد کرد.

هند اوایل سال جاری قانونی را برای مالیات بر ارزهای مجازی اجرا کرد. مالیات بر درآمد حاصل از انتقال هر گونه دارایی مجازی 30٪ است. دهلی نو برای دریافت جزئیات همه این تراکنش‌های رمزنگاری، یک درصد کسر مالیات در مبدأ را از پرداخت‌های مربوط به خرید دارایی‌های مجازی حذف می‌کند.

حرکت کشور، در کنار رکود بازار، به طرز وحشیانه ای تراکنش های صرافی های محلی CoinSwitch Kuber با حمایت Sequoia India و Andreessen Horowitz و CoinDCX با حمایت Pantera را بر روی پلتفرم های خود از بین برده است.

WazirX در اوج چرخه رشد کریپتو در سال گذشته، حجمی حدود 500 میلیون دلار در روز پردازش می کرد. به گفته یکی از افراد آگاه، این رقم تا یک ماه پیش به زیر 5 میلیون دلار کاهش یافته بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین لپ تاپ برای طراحی گرافیکی

سایر صرافی های جهانی تلاش کرده اند تا به هند فشار وارد کنند. Coinbase که از CoinDCX و CoinSwitch Kuber پشتیبانی می‌کند، پلتفرم رمزنگاری خود را در اوایل سال جاری در کشور راه‌اندازی کرد، اما به‌سرعت این سرویس را در میان ترس‌های نظارتی لغو کرد.

برایان آرمسترانگ، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Coinbase در ماه مه گفت که این شرکت پشتیبانی Coinbase از پرداخت های محلی تحت UPI را غیرفعال کرده است «به دلیل برخی فشارهای غیررسمی از سوی [central bank] بانک رزرو هند.”

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rcdThD
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *