راه اندازی GPT-4 – مدل زبان بعدی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

گفته می شود که OpenAI که ChatGPT و DALL-E را ایجاد کرده است، هفته آینده مدل زبان بعدی GPT-4 را منتشر خواهد کرد. همانطور که می دانید ChatGPT برای پاسخ دادن به سوالات شما با متن محدود بود، اما نسل بعدی مدل زبان AI از راه اندازی پشتیبانی شده مایکروسافت ممکن است قادر به تولید ویدئو و انواع مختلف محتوا باشد.

چه زمانی GPT-4 به طور رسمی معرفی شد؟

به عنوان مدیر ارشد فناوری مایکروسافت، آندریاس براون، در مصاحبه ای با خبری آلمان – Heise گفت- هیجان در صنعت هوش مصنوعی در حال ایجاد است.

“ما هفته آینده GPT-4 را با مدل های چندوجهی معرفی خواهیم کرد که امکانات منحصر به فردی برای ایجاد محتوا ارائه می دهد.”

GPT-4
منبع: تصویر گوگل

این نسل چهارم مدل زبان بزرگ (LLM) پیشگامانه است که به ماشین اجازه می‌دهد زبان طبیعی را درک کند – که قبلاً مختص ویژگی‌های انسانی بود. اعلام راه اندازی در جریان یک رویداد هوش مصنوعی – Digital Kickoff که در آلمان برگزار شد، اعلام شد. این رویداد بر پتانسیل مثبت هوش مصنوعی تاکید کرد و از نقطه عطف صحبت کرد.

مایکروسافت از ابتدا هوش مصنوعی را در محصولات خود – تیم های مایکروسافت – ادغام کرده است. اکنون انتظار می رود که GPT-4 نیز بیشتر در محصولات مایکروسافت ادغام شود. با این حال، مدل هوش مصنوعی به احتمال زیاد از طریق API OpenAI در دسترس نخواهد بود و ممکن است Bing را ارتقا دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش برتر برای رفع کار نکردن هایپرلینک ها در Microsoft Word برای ویندوز

آیا GPT-4 یک هوش مصنوعی چندوجهی خواهد بود؟

در 13 سپتامبر 2022، مدیر عامل OpenAI، سام آلتمن، در یک مصاحبه پادکست – AI for the Next Era – درباره آینده فناوری هوش مصنوعی صحبت کرد. او گفت که مدل چندوجهی آینده است. او همچنین توضیح داد که Multimodal به معنای توانایی کار بر روی حالت های مختلف مانند – تصاویر، متون و صداها است.

OpenAI از طریق چت یا ورودی متن با انسان در تعامل است. مهم نیست که از DALL-E یا ChatGPT استفاده می کنید، متن را وارد می کنید و هوش مصنوعی به آن پاسخ می دهد. با این حال، GPT-4 می تواند از طریق گفتار با شما تعامل داشته باشد. می‌تواند به فرمان شما گوش دهد و پاسخ‌ها یا اطلاعاتی را که شبیه الکسا، سیری یا دستیار گوگل است به شما بدهد.

از GPT-4 چه انتظاری داریم؟

آلتمن جزئیات هوش مصنوعی را در مورد آنچه می توانید انتظار داشته باشید به اشتراک گذاشت. او گفت که فکر می‌کند چندوجهی‌ها چندان دور نیستند و می‌توانند در عرض چند سال به طور موثر مورد استفاده قرار گیرند. او همچنین اضافه کرد که GPT-4 دقیقاً همان کاری را انجام خواهد داد که یک عامل قبلاً انجام داده است. همچنین می توانید دستورالعمل ها را تکرار و اصلاح کنید. اگرچه به طور خاص گفته شد که این چند وجهی خواهد بود، اما با اخبار اخیر از راه اندازی GPT-4، این اشاره کاملاً واضح بود. آلتمن همچنین گفت که مدل زبان با رابط کاربری این شرکت ساخته خواهد شد و این مدل های قدرتمند یکی از بزرگترین پیشرفت های تکنولوژیکی در تاریخ معاصر خواهند بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  باید گذرواژه‌هایمان را جدی بگیریم، بیا

ماریان جانیک، مدیر عامل مایکروسافت گفت که توسعه فعلی هوش مصنوعی و GPT-4 یک “لحظه ” است. او همچنین بر این واقعیت تاکید کرد که معرفی هوش مصنوعی به معنای ضربه زدن به اشتغال یا از دست دادن شغل نیست. به سادگی می توان از آن برای آموزش کارمندان برای استفاده موثر از هوش مصنوعی استفاده کرد.

مایکروسافت همچنین 10 میلیارد دلار برای سهم 49 درصدی OpenAI پرداخت کرده است و در یک مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی با PALM گوگل شرکت دارد – که قبلاً مزیت اتصال حالت های تفسیر تصویر به LLM ها را نشان داده است که نشان می دهد GPT-4 ممکن است فراتر از انتظار عمل کند.

کلمات GPT-4 علاقه زیادی را در بین علاقه مندان و سازندگان فناوری ایجاد کرده است. با این حال، برای برخی، اگر هوش مصنوعی جایگزین کارکنان انسانی شود، یک تهدید است. نظر شما در مورد آن چیست؟

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kRVOWI
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *