ردیابی اپلیکیشن اپل بیانیه اعتراضات مقامات رقابت فرانسه را به دنبال دارد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم ردیابی یکیشن اپل بیانیه اعتراضات مقامات رقابت فرانسه را به دنبال دارد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ممکن است اخبار بدی برای اپل در فرانسه منتشر شود، جایی که مقام ملی رقابت بیانیه‌ای اعتراضی در رابطه با نحوه ردیابی کاربران iOS صادر کرده است.

سازمان دیده بان، L'Autorité de la Concurrence، امروز گفت که سازنده را به سوء استفاده از موقعیت مسلط با اجرای آنچه به عنوان شرایط “تبعیض آمیز، غیر عینی و غیر شفاف” برای استفاده از داده های کاربران برای اهداف تبلیغاتی توصیف می کند، مظنون است.

چندین سال است که بررسی می‌کند که اپل چگونه از داده‌های کاربران iOS برای هدف‌یابی تبلیغات استفاده می‌کند – پس از شکایت‌های چندین گروه صنعت تبلیغات، که در سال 2021 به دنبال جلوگیری از معرفی ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن (ATT) توسط ناظر بودند.

ATT از برنامه‌های شخص ثالث می‌خواهد که از کاربران iOS برای ردیابی آن‌ها برای هدف‌یابی تبلیغات مجوز بگیرند. و تبلیغ‌کنندگان به سرعت اپل را متهم کردند که منصفانه نمی‌کند، زیرا برخلاف برنامه‌های شخص ثالث، برنامه‌های اصلی iOS خود همان درخواست اولیه را از کاربران در مورد اینکه آیا اپل می‌تواند از داده‌های آن‌ها برای به اصطلاح تبلیغات شخصی‌سازی شده استفاده کند یا خیر، ایجاد نمی‌کند. در عوض، کاربران iOS مجبور بودند به طور فعال در تنظیمات جستجو کنند تا از ردیابی خود اپل انصراف دهند.

در مارس 2021، سازمان دیده بان فرانسوی از جلوگیری از معرفی ATT خودداری کرد، اما گفت که به بررسی اینکه آیا اپل قوانین محدودتر کمتری را برای برنامه های خود در مقابل توسعه دهندگان شخص ثالث اعمال می کند (معروف به “ترجیح دادن به خود”) ادامه خواهد داد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه حساب Tinder خود را متوقف یا حذف کنید

امروز به اپل هشدار داده شده است که معتقد است با انجام این کار از موقعیت مسلط سوء استفاده می کند.

با اپل برای اظهار نظر در مورد بیانیه اعتراضات ناظر فرانسه تماس گرفته شد. سخنگوی شرکت این بیانیه را ارسال کرد:

شفافیت ردیابی برنامه (ATT) با درخواست از همه برنامه ها برای درخواست مجوز قبل از ردیابی، به کاربران کنترل بیشتری می دهد. اپل، مانند همه توسعه دهندگان، ملزم به رعایت ATT است. برنامه‌های اپل به دلیل عدم ردیابی، درخواست ATT را نشان نمی‌دهند، به این معنی که داده‌های کاربر یا دستگاه را با داده‌های کاربر یا دستگاه جمع‌آوری‌شده از برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها یا ویژگی‌های آفلاین شرکت‌های دیگر برای اهداف تبلیغاتی هدفمند یا اندازه‌گیری تبلیغات پیوند نمی‌دهند، و همچنین داده‌های کاربر یا دستگاه را با کارگزاران داده به اشتراک نمی‌گذارند. علاوه بر این، اپل کسب و کار تبلیغاتی خود را با استاندارد بالاتری از حریم خصوصی نسبت به هر توسعه‌دهنده دیگری با درخواست از کاربران برای دریافت مجوز صریح قبل از ارائه هر گونه تبلیغات شخصی‌سازی شده حفظ می‌کند. ما قبلاً از رگولاتورها و حامیان حریم خصوصی در مورد هدف ATT پشتیبانی قوی دریافت کرده ایم، از جمله از FCA [French Competition Authority] و CNIL [French data protection authority]و ما به تعامل سازنده با FCA ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود که کاربران کنترل داده های خود را حفظ می کنند.

قبلاً از نحوه اجرای ردیابی برنامه دفاع کرده است – با این استدلال که قوانین حامی حریم خصوصی خود را به طور یکسان برای همه توسعه دهندگان از جمله خودش اعمال می کند، در حالی که به طور همزمان ادعا می کند که با ارائه حق انتخاب به کاربران نسبت به ردیابی تبلیغات، استانداردهای حریم خصوصی بالاتری نسبت به “تقریباً هر شرکت دیگری” دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 روش برتر برای رفع عدم به روز رسانی مخاطبین واتس اپ

اپل همچنین استدلال می‌کند که برنامه‌های خودش نیازی به نشان دادن اعلان ATT ندارند، زیرا آنها کاربران را ردیابی نمی‌کنند، به معنایی که این اصطلاح را تعریف می‌کند – به این معنی که داده‌های کاربر یا دستگاه را با داده‌های کاربر یا دستگاه جمع‌آوری‌شده از برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها یا ویژگی‌های آفلاین شرکت‌های دیگر برای اهداف تبلیغات هدفمند یا اندازه‌گیری تبلیغات مرتبط نمی‌کنند. آنها داده‌های کاربر یا دستگاه را با کارگزاران داده به اشتراک نمی‌گذارند – از این رو ادعا می‌کند که خود را به “استاندارد بالاتری از حریم خصوصی” نسبت به اکثر مشاغل دیگر نگاه می‌دارد.

از نظر اپل، اقدامات حامی حفظ حریم خصوصی آن نیز در بین کاربرانش بسیار محبوب است – با اکثریت بزرگی از کاربران iOS که ترجیح می‌دهند تبلیغات شخصی برای آنها نمایش داده نشود. از سه ماهه اول 2022، 78 درصد از حجم جستجوی App Store برای دستگاه‌هایی که iOS 15 یا بالاتر دارند، از دستگاه‌هایی است که تبلیغات شخصی‌شده آن‌ها خاموش شده است.

کوپرتینو اکنون این فرصت را دارد که به اتهامات ناظر فرانسه قبل از تصمیم نهایی توسط رگولاتوری پاسخ دهد.

اگر نقض ضد انحصار را تأیید کند، این اختیار را دارد که اپل را جریمه کند و/یا به آن دستور دهد رفتار نقض کننده را اصلاح کند. با این حال، در این مرحله، نگهبان فقط به سوء استفاده مشکوک است. و در بیانیه مطبوعاتی کوتاهی که بیانیه اعتراضات را اعلام کرد، L'Autorité تأکید کرد که این اقدام به نتیجه تحقیقات آن آسیب وارد نمی کند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MRRSBM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *