رقیب OpenAI چین Zhipu AI بودجه Meituan را دریافت می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم رقیب OpenAI چین Zhipu AI بودجه Meituan را دریافت می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

Zhipu AI، یکی از امیدوارکننده‌ترین چالش‌های چین برای OpenAI، از غول تحویل غذا در این کشور، Meituan، که در زمان نگارش این مقاله ارزش بازاری حدود 100 میلیارد دلار داشت، بودجه دریافت کرده است.

رسانه های محلی با استناد به اطلاعات پرونده های تجاری گزارش دادند که یکی از شعبه های Zhipu AI اخیراً یک شرکت تابعه Meituan را به عنوان سهامدار خود اضافه کرده است که اکنون 10 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. این استارت آپ تا به امروز بودجه دقیق خود را فاش نکرده است، فقط می گوید که “صدها میلیون یوان” (1 دلار = 7.23 یوان) از دور سری B در سپتامبر گذشته جمع آوری کرده است. سرمایه گذاران آن عبارتند از Qiming Venture Partners، Legend Capital و Tsinghua Holdings.

بسیاری از شرکت‌های چینی در حال توسعه مدل‌های زبان بزرگ (LLM) هستند که به طور بالقوه می‌توانند معادل‌های غربی خود را به چالش بکشند. یکی از این شرکت ها، Zhipu AI، از حوزه دانشگاهی است که از دانشگاه معتبر Tsinghua کشور خارج شده است. این استارت آپ که در سال 2019 تأسیس شد، توسط تانگ جی، استاد گروه علوم و فناوری دانشگاه رهبری می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مانیتور نمایشگر ALOGIC Clarity 4K UHD

Zhipu اخیراً مدل ChatGLM-6B محاوره‌ای دوزبانه (چینی و انگلیسی) خود را به صورت منبع باز منتشر کرده است که بر روی شش میلیارد پارامتر آموزش دیده است و ادعا می‌کند می‌تواند روی یک کارت گرافیک درجه یک مصرف‌کننده استنتاج کند و هزینه اجرا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. یک LLM. همچنین قبلاً یک نوع قوی تر و همه منظوره، GLM-130B که بر روی 130 میلیارد پارامتر آموزش دیده بود، منبع باز بود. برنامه ربات رو به کاربر آن ChatGLM در حال حاضر در مرحله بتا نزدیک است. ابتدا فعالان دانشگاهی و صنعتی را هدف قرار داد.

سرمایه گذاری Meituan در زمان عجیبی انجام شد. تنها سه هفته پیش، غول اینترنتی چینی اعلام کرد که Light Years Beyond، یکی دیگر از بازیگران برجسته LLM در چین را به قیمت 234 میلیون دلار خریداری می کند، علیرغم اینکه این استارتاپ تنها چهار ماه قبل از آن شروع به کار کرد. تغییر مالکیت پس از آن اتفاق افتاد که بنیانگذار Light Years Beyond، وانگ هویون، که همچنین یکی از بنیانگذاران میلیاردر Meituan است، به دلایل سلامتی اعلام کرد از تمام نقش های شرکتی در غول تحویل غذا استعفا می دهد.

انتظار می‌رود این سرمایه‌گذاری‌ها به قابلیت‌های Meituan استعداد بزرگی ببخشد. به نوبه خود، شرکت‌های هوش مصنوعی با بهره‌برداری بالقوه از دسترسی گسترده 450 میلیون کاربر Meituan که سفارش غذا، خرید مواد غذایی، یا رزرو هتل با پلتفرم درخواستی دارند، سود خواهند برد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  در اینترنت، هیچ کس نمی داند که شما یک ربات هستید

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jkbJSS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *