زایمان از طریق اندوکارد: اهمیت راه حل مناسب

زمان مطالعه: 4 دقیقه

پیتر آلتمن، مدیر عامل BioCardia، و Matthieu Kalbermatten، مدیر عامل CellProThera، در مورد سیستم های انتقال داخل قلب از طریق اندوکارد برای بیوتراپی برای درمان نارسایی قلبی، ایسکمی، و انفارکتوس و اهمیت راه حل مناسب زایمان اظهار نظر می کنند.

تحویل موضعی داخل عضلانی (IMD) با به حداکثر رساندن دوز در مکان‌های هدفمند و به حداقل رساندن دوز در مکان‌های دور که ممکن است اثرات سمی رخ دهد، پنجره درمانی درمان‌های مبتنی بر سلول، ژن و پروتئین را گسترش می‌دهد. انفوزیون شریان داخل کرونری (ICA) مواد را به بافت‌های قلب که به خوبی پرفیوژن می‌شوند می‌رساند. برای عواملی که کوچک هستند (ژن درمانی، پروتئین ها و بسیاری از سلول ها)، این عوامل به سرعت از قلب عبور می کنند و فواید موضعی کمی دارند. برای عواملی که بزرگتر هستند، مانند سلول‌های بنیادی مزانشیمی منبسط شده یا توده‌های سلولی، این عوامل بزرگ‌تر در اولین بستر مویرگی که وارد می‌شوند متوقف می‌شوند تا به انسداد میکروواسکولار در نواحی پرفیوژن خوب قلب دست یابند.

از آنجایی که اکثر تحقیقات حیوانی در مورد تحویل موضعی سلول، ژن و پروتئین درمانی از تحویل IMD استفاده می‌کردند و بیشتر تحقیقات بالینی روی این عوامل از تزریق عروق کرونر استفاده می‌کردند، بسیاری از موارد در ترجمه از حیوانات به انسان از بین رفته است. بسیاری از آزمایشات بالینی گذشته با استفاده از تحویل ICA در دو دهه گذشته می توانند به طور قابل توجهی با IMD تقویت شوند.

متخصصان قلب مداخله ای دریافتند که می توانند با حداقل تهاجم بیوتراپی را با کاتترهای IMD ویژه ترانس اندوکاردیال از داخل قلب به عضله قلب برسانند تا از محدودیت های تزریق ICA جلوگیری کنند. انگیزه این کار افزایش توزیع زیستی محلی در صورت نیاز بود – نه فقط جایی که سلول‌ها یا ژن‌ها پس از تزریق به رگ خونی می‌روند. در اینجا، یک کاتتر به صورت رتروگراد از طریق دریچه آئورت پیشرفت می کند و به بخش های خاصی از قلب نسبت به مناطق انفارکتوس یا ایسکمی تحویل می شود.

توسعه IMD ترانس اندوکاردیال (TE-IMD) برای رسیدگی به موضوع کاتتر در تمام ایمنی و کارایی زایمان ادامه دارد. جلوگیری از نشت تزریق به محفظه بطنی و افزایش ناوبری در بطن چپ قلب از نظر کنترل دستگاه و تصویربرداری مزایایی دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از پست صوتی (شرکت حامل و زنده) در آیفون

مروری بر ایمنی سیستم تحویل برای درمان سلولی و مبتنی بر ژن به قلب با حوادث نامطلوب قلبی و عروقی مغزی (MACCE) در زیر نشان داده شده است که در آن هر رویکرد زایمان در صدها بیمار استفاده شده است.[i].

علت اصلی MACCE با TEIMD سوراخ شدن قلب گزارش شد. علت اصلی MACCE برای تکنیک Stop Flow ICA انسداد عروقی گزارش شد. همچنین مرگ و میر با STOP FLOW و سایر رویکردهایی که با هلیکس دیده نمی شد وجود داشت. بررسی اضافی توسط راوال (2021)[i] همچنین نشان داد که کاتتر هلیکس 1/3 MACCE گزارش شده نسبت به نزدیکترین کاتتر بعدی خود JNJ Myostar دارد. در شرایط تنها سکته قلبی پس از حاد، که در آن دو مطالعه کوچکتر، یکی با Myostar و با سیستم‌های Helix TEIMD انجام شده است، MACCE اورژانسی برای درمان وجود ندارد.

بهره وری تحویل نیز مهم است و Mitsutake[ii] نتایج تجربی زیبایی را با استفاده از PET/CT برای تعیین کمیت تحویل سلول‌های تک هسته‌ای نشاندار شده با 18F-FDG (حاوی سلول‌های CD34+) که با رادیو نشاندار شده‌اند، گزارش کرده است. رویکرد کمی با عادی سازی سیگنال با یک ویال از همان سلول ها که به سینه حیوان چسبانده شده بود، تقویت شد. نتایج به طور متوسط ​​سه برابر کارایی کاتتر Helix TEIM را در مقایسه با زایمان مستقیم از طریق اپی‌کاردیال با سوزن و هجده برابر احتباس به دست آمده با ICA نشان می‌دهد. احتباس افزایش یافته ناشی از سوزن مارپیچی فرض می شود که به دلیل مسیر طولانی تر خود مهر و موم شدن آن از طریق بافت در حالی که با قلب درگیر است باشد و این نتایج توسط گروه های دیگر با عوامل دیگر تأیید شده است.

این درگیری با قلب توانایی کنترل دوره زمانی انفوزیون را برای پزشک فراهم می‌کند و اعتقاد بر این است که نشت پشت به داخل محفظه بطنی را کاهش می‌دهد که با سایر سکوهای کاتتر TEIM سوزنی مستقیم نشان داده شده است. کسانی که توده های سلولی و پلیمرهای زیستی را در نظر می گیرند ممکن است به طور قابل توجهی از این جنبه ها سود ببرند زیرا حفظ افزایش یافته ممکن است به خوبی با ایمنی افزایش یافته ارتباط داشته باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Boddingtons چشم انداز 2023 - نوآوری Med-Tech را ترسیم می کند

امروزه سیستم کاتتر Helix TEIM در کارآزمایی‌های بالینی درمان‌های سلولی اتولوگ و آلوژنیک برای نارسایی قلبی و ایسکمی مزمن میوکارد توسط BioCardia و در انفارکتوس پس از حاد میوکارد توسط CellProthera در حال پیشرفت است. زایمان موفقیت آمیز این پتانسیل را دارد که به طور قابل توجهی نتایج اثربخشی درمانی هر یک از این برنامه ها را افزایش دهد. برای برنامه‌های BioCardia، برنامه‌های مشابه دیگری نیز وجود دارد که از آن‌ها می‌توانیم استنباط کنیم که افزایش سه برابری دوز ناشی از راندمان تحویل چه تأثیری دارد. برای برنامه توسعه بالینی CellProthera، یک دوز هدفمند هجده برابری نسبت به محدودیت های تزریق ICA نوید زیادی دارد. CellProthera در واقع اکنون در یک مطالعه فاز 1/2b به زودی تکمیل شده، ترکیب منحصر به فرد محصول سلولی خود را که حاوی دوز بالایی از سلول های بنیادی منبسط شده خالص شده با سیستم کاتتر Helix TEIM با نرخ ماندگاری بالا است، آزمایش می کند. پیشرفت‌های قابل توجهی در پلتفرم هلیکس نیز در حال انجام است که به نفع همه برنامه‌های در حال انجام و سایر شرکای درمانی پیش رو است.


[i] Raval AN و Pepine CJ. نمایه ایمنی بالینی سیستم‌های تزریق کاتتر ترانس‌اندوکاردیال: درخواستی برای گزارش‌دهی یکسان، پزشکی عروقی مجدد قلبی 22 (2021) 100-108.

[ii] Mitsutake Y، Pyun WB، Rouy D. و همکاران. بهبود تحویل سلولی محلی با استفاده از هلیکس

کاتتر تحویل ترانس اندوکاردیال در قلب خوک، Int Heart J 2017; 58: 1-6.


[i] Duckers H، Raval A، Pepine C، و همکاران. عملکرد سیستم زایمان بیوتراپی ترانس اندوکارد هلیکس پس از 300 مورد، TCT 2018 (پوستر).

توسط

ماتیو کالبرماتن

23 ژوئن 2023

ساعت 14:00

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/OeH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *