سرویس باتری توصیه شده در مک به چه معناست

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع 6سرویس باتری توصیه شده در مک به چه معناست می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

 

مک بوک ها معمولاً یک باتری پشتیبان شگفت انگیز ارائه می دهند. در واقع، به همین دلیل بود که من یک مک بوک ایر برای تمام نیازهای روزانه ام گرفتم. با این حال، مانند هر گجت مصرفی، عمر باتری مک برای همیشه دوام نمی آورد.

What_Does_Battery_Service_Recommended_Mean_on_Mac

اخیراً، ما در منوی تنظیمات باتری در مک، اخطار Service Recommended را مشاهده کرده‌ایم. در این پست توضیح خواهیم داد که در صورت مشاهده آن در مدل مک خود به چه معناست و چگونه آن را برطرف کنید. این پست برای کاربران iMac و Mac Studio اعمال نمی شود.

هر مدل مک بوک دارای ظرفیت باتری 100 درصدی خارج از جعبه است. عملکرد باتری با معیاری به نام چرخه شارژ تعیین می شود. چرخه شارژ زمانی اتفاق می‌افتد که از تمام توان باتری از شارژ کامل تا صفر درصد استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چرخه شارژ می توانید به پست ما مراجعه کنید.

تعداد چرخه شارژ معمولی از 300 (برای مدل‌های مک‌بوک قدیمی) تا 1000 (برای آخرین مدل‌های مک‌بوک) متغیر است. با گذشت زمان، با کاهش تعداد چرخه شارژ، بر ظرفیت باتری مک بوک شما تأثیر می گذارد. از آنجایی که تعداد چرخه شارژ محدود است، عملکرد و دوام کلی باتری با گذشت زمان کاهش می یابد. هشدارهای مختلفی برای سلامت باتری در مک بوک ها ارائه می دهد تا کاربر را در این مورد مطلع کند.

هشدار Normal به این معنی است که باتری به طور عادی کار می کند و هیچ مشکلی ندارد. ساده و ساده.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه حل برای خطای «No SIM Card Installed» در آیفون
با لبه سلامت باتری معمولی مک

اخطار توصیه شده سرویس به این معنی است که در حالی که باتری به طور معمول کار می کند، توانایی آن برای نگه داشتن شارژ با زمانی که نو بود یکسان نیست. هنگامی که ظرفیت باتری شما به زیر 80 درصد کاهش یابد، این هشدار را مشاهده خواهید کرد. این بدان معناست که در طول استفاده روزانه با کاهش عمر باتری مواجه خواهید شد و باید زودتر از قبل به دنبال شارژر بگردید.

سرویس سلامت باتری مک را توصیه می کند

اکنون که تصور درستی از معنای این اخطار دارید، در اینجا چند پیشنهاد برای رفع این مشکل در مدل مک بوک خود آورده شده است.

1. بازنشانی SMC (فقط مک های مبتنی بر )

SMC یا System Management Controller از عملکردهای سخت افزاری مهم و عملکرد مک شما مراقبت می کند. این همچنین شامل رفع هشدار Service Recommended برای باتری مک شما می شود. می توانید SMC مک مبتنی بر اینتل خود را بازنشانی کنید. این راه حل برای مک هایی که روی Apple Silicon اجرا می شوند کاربرد ندارد. در عوض، راه اندازی مجدد آنها معادل ریست SMC است. برای آموزش مراحل به پست ما مراجعه کنید.

2. سلامت باتری مک خود را مجددا کالیبره کنید

گاهی اوقات، درصد سلامت باتری ممکن است نادرست باشد. پیش از این، اپل توصیه می کرد هر ماه یک بار سلامت باتری مک بوک خود را کالیبره کنید تا از شر اعداد نادرست خلاص شوید. در حال حاضر، این چیزی نیست که شرکت پیشنهاد می کند. با این حال، برای رفع اخطار Service Recommended، می‌توانید سلامت باتری مدل مک‌بوک خود را مجدداً کالیبره کنید. در اینجا چگونگی آن است.

مرحله 1: شارژر را به مک بوک خود وصل کنید و آن را به طور کامل تا 100 درصد شارژ کنید.

بهترین سیم پیچ برای شارژرهای مک بوک پرو

گام 2: پس از شارژ کامل باتری، شارژر را خاموش نکنید و دو ساعت دیگر آن را به برق متصل نگه دارید. می توانید به استفاده از مک بوک خود ادامه دهید. فقط از انجام کارهای گرافیکی پرهیز کنید.

مک بوک 100 درصد شارژ

مرحله 3: شارژر را از برق بکشید و از مک بوک خود استفاده کنید تا زمانی که شارژ باتری تمام شود. وقتی این اتفاق بیفتد، مک بوک شما به خودی خود خاموش می شود. توجه داشته باشید که نباید عمداً از لپ‌تاپ با کارهای سخت مالیات بگیرید تا باتری را سریع تخلیه کنید. همانطور که معمولاً از آن استفاده می کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Renfrew علم طراحی را در MEDICA برجسته می کند

مرحله 4: شارژر را وصل نکنید و مک بوک خود را تا پنج ساعت دیگر خالی نگه دارید. این کار باعث می شود که باتری به طور کامل تخلیه شود.

مرحله 5: بعد از پنج ساعت شارژر را وصل کنید و یک بار دیگر مک بوک خود را کاملا شارژ کنید.

پس از اتمام، باتری مک بوک شما مجددا کالیبره می شود. اکنون بررسی کنید که آیا همچنان هشدار Service Recommended را مشاهده می کنید.

3. به پشتیبانی خدمات اپل مراجعه کنید

اگر همچنان هشدار سلامت باتری را مشاهده می کنید، توصیه می کنیم برای تعمیر باتری به نزدیکترین مرکز خدمات اپل مراجعه کنید. در اینجا نحوه شما همچنین می توانید یک قرار خدمات را تعیین کنید.

مرحله 1: در مک بوک خود، روی لوگوی اپل در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و تنظیمات سیستم را انتخاب کنید.

تنظیمات سیستم مک

گام 2: از منوی سمت چپ روی Battery کلیک کنید. سپس روی نماد اطلاعات در کنار هشدار سلامت باتری کلیک کنید.

سرویس اطلاعات تنظیمات باتری مک را توصیه می کند

مرحله 3: برای باز کردن یک صفحه وب جدید در مرورگر وب خود، روی دکمه گزینه های خدمات کلیک کنید.

گزینه های سرویس باتری مک

مرحله 4: به Find A در قسمت Repair Options بروید.

باتری گزینه های تعمیر محل را پیدا کنید

مرحله 5: به حساب اپل خود وارد شوید.

با استفاده از apple id وارد شوید

مرحله 6: نام مدل مک بوک خود را انتخاب کنید.

نام مدل مک بوک اپل سرویس را انتخاب کنید

مرحله 7: می‌توانید بین زمان‌بندی بازدید یا رهاسازی تعمیر یکی را انتخاب کنید.

برای تعمیر باتری مک برنامه ریزی کنید

بهبود عمر باتری مک

اگر هشدار Service Recommended را برای باتری Mac خود مشاهده کردید، لازم نیست وحشت کنید. بله، یادآوری مهمی است، اما چیزی نیست که نیاز به تعمیر فوری داشته باشد. برای خلاص شدن از شر آن می توانید به مرکز خدمات اپل مراجعه کنید یا راه حل های ذکر شده در بالا را امتحان کنید. می‌توانید به پست‌های ما مراجعه کنید تا بیاموزید چگونه می‌توان سلامت باتری مک‌بوک را بهبود بخشید و چگونه می‌توانید شارژ باتری مک‌بوک را برای جلوگیری از خراب شدن سریع‌تر محدود کنید.

امیدواریم از این مقاله سرویس باتری توصیه شده در مک به چه معناست مجله نود و هشت زوم استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ما را در ارائه مقالات بهتر یاری کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ADMAaF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *