سری Quest Pro ممکن است مرده باشد زیرا متا برای ماندن در بازی VR تلاش می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق گزارش‌ها، متا تصمیم گرفته است که تمام کارهای آینده روی هدست‌های Quest Pro VR از جمله تعلیق تمام «توسعه نسل دوم Quest Pro» را لغو کند.

طبق گزارش اخیر The Information، منابع نزدیک به این وضعیت ادعا می‌کنند که متا به تامین‌کنندگان خود گفته است «اوایل سال جاری هیچ قطعه جدیدی برای» هدست رده بالای خود سفارش نخواهد داد. GoerTek، شرکت الکترونیکی چینی که Quest Pro را تولید می کند، به این کار ادامه می دهد تا زمانی که موجودی باقی مانده از [parts] تمام شد”.

پس وقتی همه واحدها ساخته شدند، تمام شد. ممکن است پس از این دیگر واحدهای جدید Quest Pro وجود نداشته باشد.

اطلاعات به چندین عامل اشاره می کند که چرا Quest Pro می تواند متوقف شود. برای شروع، آنقدرها هم مورد استقبال قرار نگرفت. زمانی که Quest Pro برای اولین بار عرضه شد، ما آن را دوست داشتیم، اما ظاهراً افراد کافی این کار را نکردند زیرا فروش به طور مداوم ضعیف بوده است. حتی کاهش قیمت 500 دلاری برای نجات هدست کافی نبود، بنابراین متا ممکن است تصمیم گرفته باشد ضررهای خود را کاهش دهد.

مشکلات توسعه

این گزارش ادامه می دهد که مشکلات توسعه زیادی وجود داشته است که شرکت را مجبور به تمرکز مجدد تلاش های خود کرده است.

اطلاعات ادعا می کند که متا در حال کار بر روی یک جفت عینک AR با نام رمز Orion است. در ابتدا قرار بود این عینک از های microLED ویژه Plessey فناوری بریتانیایی استفاده کند. با این حال، این شرکت در کاهش عیوب تولید و همچنین ساخت آن نمایشگرها «به اندازه کافی برای استفاده روشن» مشکل داشت. به دلیل این مشکلات، متا با تجهیز عینک های Orion به صفحه نمایش LCoS (کریستال مایع روی سیلیکون) مسیر خود را تغییر می دهد – قطعه ای از فناوری قدیمی که به عنوان TheVerge اشاره می کنداولین بار در دهه 1990 در پروژکتورهای فیلم دیده شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه حذف اکانت مایکروسافت در دسکتاپ و موبایل

مشکلات توسعه به همین جا ختم نمی شود زیرا آنها بر پروژه های دیگر متا تأثیر می گذارند. یک جفت عینک AR دیگر در این کار، با نام رمز Artemis، قرار بود از کاربید سیلیکون در ساخت خود استفاده کند تا میدان دید وسیع 70 درجه را ارائه دهد. اما عوارضی به وجود آمد که شرکت را مجبور به استفاده از شیشه معمولی کرد و میدان دید آن را تا 50 درجه کاهش داد.

Quest Pro روی میز

(اعتبار تصویر: متا)

این گزارش در ادامه به چندین شکست اشاره می‌کند که بر هزینه‌های سرسام‌آور افزوده است. فشار روی شرکت افزایش می‌یابد، و اگر این کافی نبود، رقابت شدیدتر می‌شود زیرا هدست ویژن پرو VR خود را در جریان WWDC 2023 معرفی کرد و در حال شکل‌گیری به یک تکه فناوری چشمگیر است.

برخی از نشریات آنلاین حدس می زنند که Vision Pro تنها دلیل لغو Quest Pro است. نظریه غالب این است که متا نگران است که نتواند با دستگاه اپل رقابت کند. در حالی که این ممکن است یکی از دلایل باشد، مقصر محتمل‌تر مشکلات رشد فزاینده است که با واکنش متوسط ​​نسبت به Quest Pro خشمگین شده است.

بنا را بر صداقت گذاشتن

ما به طور قطع نمی دانیم که برنامه های متا در حال پیشرفت است. گزارش اطلاعات ادعا می‌کند که روی پیشنهادات ارزان‌تری مانند Quest 2 کار خواهد کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع خطای «بازیابی سیستم با موفقیت کامل نشد» در ویندوز

در زمان نگارش این مقاله، متا هنوز به طور رسمی پاسخ نداده است. ما می‌خواهیم این شک و تردید را به شرکت ارائه دهیم، زیرا این احتمال وجود دارد که گزارش‌های مربوط به مرگ Quest Pro بسیار اغراق‌آمیز شده باشد. ما با متا تماس گرفتیم تا ببینیم آیا مایل است در مورد این گزارش بیانیه ای ارائه دهد یا خیر. این داستان متعاقبا به روز رسانی خواهد شد.

اگر علاقه مند به ورود به VR هستید، حتماً TechRadar را در مورد بهترین هدست های 2023 بررسی کنید. گزینه های نسبتاً ارزان زیادی در آنجا وجود دارد.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/aEfMjT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *