سولاریس 42 میلیون دلار را با ارزش 1.6 میلیارد دلاری افزایش می‌دهد تا پس از سال 2022، بخش مالی تعبیه‌شده را گسترش دهد.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم سولاریس 42 میلیون دلار را با ارزش 1.6 میلیارد دلاری افزایش می‌دهد تا پس از سال 2022، بخش مالی تعبیه‌شده را گسترش دهد.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

سولاریس – فین‌تک آلمانی که زمانی که به عنوان Solarisbank شناخته می‌شد، صدها میلیون دلار برای ایجاد پلتفرم مالی تعبیه‌شده خود جمع‌آوری کرد – امروز بودجه بیشتری را اعلام می‌کند. این شرکت که توسط شرکت هایی مانند ، امریکن اکسپرس و کوین بیس برای ارائه خدمات مالی مختلف به مشتریان خود استفاده می شود، 38 میلیون یورو (41.8 میلیون دلار) پول برداشت کرده است، پولی که از آن برای افزایش مقیاس بانکی خود استفاده خواهد کرد. کسب و کار خدمات

این کسب‌وکار امروزه حدود 180 API مختلف را در گروه‌هایی مانند خدمات بانکی و کارت، پرداخت‌ها، وام‌دهی، تأیید هویت و ارزهای دیجیتال پوشش می‌دهد.

سولاریس سرمایه گذاری را به عنوان اولین بسته شدن سری F خود توصیف می کند. از بیان اینکه حامیان خاص در این دور چه کسانی بودند، فراتر از این واقعیت که این یک دور داخلی بود (یعنی همه سرمایه گذاران موجود هستند) خودداری کرد. سولاریس نیز فاش نکرد که در مجموع چقدر می‌خواهد جذب کند. آن مکالمات چگونه پیش می رود. و زمان بسته شدن نهایی

با این حال، ما می‌دانیم که این بودجه با ارزشی در حدود 1.6 میلیارد دلار به دست می‌آید – که با ارزش سولاریس در سال 2021، زمانی که آخرین بار سرمایه‌گذاری کرد، یکسان است.

حامیان قبلی در این شرکت شامل طیف وسیعی از سرمایه گذاران استراتژیک و مالی مانند ABN AMRO، Visa، BBVA، ، Lakestar، FJ Labs و بسیاری دیگر هستند. طبق گفته PitchBook، در مجموع بیش از 441 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

در زمینه رکود فعلی در فعالیت های سرمایه گذاری خطرپذیر، دور داخلی 42 میلیون دلار در یک ارزش گذاری ثابت نسبتاً محکم است.

اما با توجه به اینکه آخرین بودجه سولاریس دو سال پیش، در سال 2021 اعلام شد و در مجموع 224 میلیون دلار بوده است، و جمع‌آوری کمک مالی برای این دور طبق گزارشات یک سال پیش آغاز شده است (بر اساس داده‌های PitchBook)، بر فشارهایی که بسیاری از استارت‌آپ‌ها در حال حاضر برای ارائه آن تحت فشار هستند، تاکید می‌کند. بازدهی برای سرمایه‌گذارانی که نسبت به گذشته بسیار کمتر فعال هستند (و شاید برای بازدهی صبر کمتری داشته باشند) – به‌ویژه زمانی که استارت‌آپ‌هایی که از آنها حمایت می‌کنند بر مفهوم پرهیاهو و بسیار مبهم تمرکز ندارند: اینها داستان بسیار متفاوتی هستند. درحال حاضر.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه بازیابی برنامه ها و بازی های حذف شده در اندروید

خود سولاریس از آن زمان در ژوئیه 2021، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. مهمترین آنها برخی تغییرات عمده در رهبری بوده است. این شرکت در پایان سال گذشته اعلام کرد که رولاند فولز، یکی از بنیانگذاران آن، که مدیرعامل بوده، از این تجارت کناره گیری خواهد کرد. کارستن هلتکمایر کهنه کار فین تک، که در آوریل این نقش را بر عهده گرفت، جایگزین او شد.

یکی از سخنگویان اوایل امروز گفت: «پس از شش سال در راس کار، زمان فصل جدیدی برای سولاریس با تمرکز اصلی در سال 2023 بر کارآمدتر شدن، اطمینان از حداکثر انطباق و ادامه مسیر رشد سودآور فرا رسیده است. همچنین از اخبار امروز استفاده کرد تا در خبرهایی مبنی بر کناره گیری Chloé Mayenobe از سمت مدیر عامل عملیات استفاده شود. او تنها شش ماه در این نقش و شرکت برای کمی بیش از یک سال بود. سولاریس امروز گفت که این نقش دوباره پر نمی شود.

در حال حاضر کارایی و سود بسیار کلیدی هستند. سولاریس صراحتاً سال 2022 را سالی توصیف می کند که «سولاریس را در معرض آزمایش قرار داد».

اگرچه در سال 130 میلیون یورو درآمد داشت و اعلام کرد 30 درصد رشد داشته است، اما این کار را با ضرر 56 میلیون یورویی انجام داد. این استارت‌آپ یک سال کاهش هزینه‌ها را در نتیجه «برای رسیدگی به شرایط تغییر بازار» پشت سر گذاشته است. همچنین خاطرنشان می‌کند که نتایج نیمه اول آن نویدبخش آینده سودآوری است، اگرچه امروز هیچ ارقامی برای اثبات آن فاش نشد. همچنین در حال کار بر روی چگونگی هضم یک بخش بزرگ از M&A است: آن دور بزرگ در سال 2021 تا حدی برای آن ساخته شد تا یک رقیب بزرگ مالی جاسازی شده، Contis را به دست آورد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  FlowX.ai رومانی 35 میلیون دلار برای رویکرد مبتنی بر هوش مصنوعی خود برای یکپارچه سازی برنامه ها جمع آوری می کند.

با وجود پیشرفت های خوبی که داشته ایم، هنوز در مراحل اولیه اجرای استراتژی خود هستیم. Höltkemeyer در بیانیه ای گفت: نقطه عطف بعدی ما ادغام Contis به منظور بهره برداری از پتانسیل کامل فناوری و پلت فرم محصول ما خواهد بود.

اکنون به نظر می رسد که بودجه و استراتژی بر چیز دیگری است: ساده سازی و منطقی کردن عملیات سولاریس.

وی ادامه داد: این امر با کاهش بیشتر پیچیدگی ها و تمرکز بر محصولات اصلی ما همراه خواهد بود. سولاریس به یک شرکت بسیار کارآمد و عملکرد محور با سودآوری پایدار تبدیل خواهد شد.

استارت‌آپ بانکداری به‌عنوان خدمات، که کمتر مهم است، اما همچنان گویا است، در جولای 2022 تصمیم قابل‌توجهی گرفت تا کلمه «بانک» را از نام خود حذف کند تا به سادگی توسط سولاریس استفاده شود.

به طور کلی، فین تک یکی از ذینفعان بزرگ رونق مالی بود که شروع شد و تا پایان همه‌گیری کووید-19 ادامه یافت، و این جای تعجب نیست.

در زمانی که مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها مجبور بودند با روش‌های جدید، دیجیتالی و انعطاف‌پذیرتر برای مبادلات با یکدیگر روبرو شوند و از آن استقبال کنند، استارت‌آپ‌های فین‌تک – متمرکز بر خدمات ابری و رویکردهای جدید برای برهم زدن متصدیان سنتی (و قدیمی) – در بسیاری از کشورها. راه ها نمایانگر حال و آینده چگونگی حرکت جهان بودند. این منجر به دورهای هیولایی برای تعدادی از استارت آپ ها شد، از جمله در اروپا، Klarna، Revolut، N26 و Mollie و بسیاری دیگر.

آهنگ قطعا تغییر کرده است. سولاریس، به نقل از ارقام CB Insights، گفت که بودجه جهانی فین‌تک در سال 2022 46 درصد کاهش یافته است.

اکنون، سؤال بزرگ برای همه آنها – اروپا یا غیر آن – این است که آیا آنها قادر خواهند بود به این وعده بلندمدت عمل کنند. امروز، شاید ما شاهد یک مورد آزمایشی برای آن باشیم.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oMi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *