شرکت وام دهنده کریپتو Celsius Network و مدیر عامل سابق آن توسط SEC، CFTC، FTC شکایت کردند.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم شرکت وام دهنده کریپتو Celsius Network و مدیر عامل سابق آن توسط SEC، CFTC، FTC شکایت کردند.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

شرکت وام دهنده ارز دیجیتال که اکنون ورشکسته شده است، شبکه سلسیوس و مدیر عامل و بنیانگذار سابق آن، الکس ماشینسکی، صبح پنجشنبه با چندین پرونده قضایی از سوی سه نهاد مختلف آمریکایی مواجه شدند: کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و کمیسیون تجارت فدرال (FTC).

بلومبرگ همچنین گزارش داد که الکس ماشینسکی، بنیانگذار و مدیر عامل سابق سلسیوس، امروز دستگیر و به کلاهبرداری متهم شده است.

ماشینسکی و رونی کوهن پاون، مدیر ارشد درآمد سلسیوس، روز سه‌شنبه توسط دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک به اتهام سازمان‌دهی «طرح کلاهبرداری از مشتریان شبکه سلسیوس» متهم شدند.

طبق پرونده SEC در روز پنجشنبه، این شرکت و Mashinsky میلیاردها دلار از سرمایه گذاران از طریق “پیشنهادات ثبت نشده و جعلی و فروش اوراق بهادار دارایی های رمزنگاری شده” جمع آوری کردند. آنها از طریق برنامه Earn Interest خود که به سرمایه گذاران گفته بود می توانند سالانه 18 درصد بازدهی داشته باشند، “به دروغ به سرمایه گذاران وعده یک سرمایه گذاری مطمئن با بازده بالا را دادند”.

SEC همچنین ادعا کرد که رمز سلسیوس CEL و برنامه قبلی سود سود آن اوراق بهادار هستند و به موضع اخیر آژانس در پرونده های دیگر اضافه کرد که تعدادی از ارزهای دیجیتال مانند BNB، BUSD، SOL، ADA و MATIC اوراق بهادار هستند.

سلسیوس در ژوئن 2022، یک ماه پس از مسدود کردن دارایی‌های مشتریان در میان آشفتگی بازار ارزهای دیجیتال که باعث سرنگونی چندین شرکت ارز دیجیتال شد، اعلام ورشکستگی کرد. چند هفته قبل از ورشکستگی، یکی از مدیران شرکت سلسیوس در پیامی داخلی در 21 مه 2022 نوشت: «ما هیچ خدمات سودآوری نداریم، طبق پرونده SEC.

استارت‌آپ مستقر در نیوجرسی، زمانی که در نوامبر سال 2021 دور تامین مالی «بیش از حد» سری B خود را به 750 میلیون دلار افزایش داد، زمانی 3.25 میلیارد دلار ارزش داشت، در یک پرونده ورشکستگی فصل 11 در دادگاه فدرال نیویورک گفت که چیزی بین یک میلیارد و 10 میلیارد دلار دارایی و بدهی و بیش از 100000 طلبکار.

در ماه مه، کنسرسیومی به نام فارنهایت اعلام کرد که دارایی های سلسیوس را خریداری می کند. این گروه متشکل از پیشنهاد دهندگان به رهبری شرکت سرمایه گذاری Arrington Capital است و شامل شرکت استخراج ارز دیجیتال US Bitcoin Corp، Proof Group، Steven Kokinos و Ravi Kaza است. همانطور که از نام آن پیداست، Arrington Capital توسط مایکل آرینگتون، موسس TechCrunch هدایت می شود. مایکل آرینگتون TechCrunch را در سال 2011 ترک کرد.

برنامه این گروه توزیع دارایی های مایع سلسیوس بین صاحبان حساب است. دارایی های غیر نقدشونده، مانند سبد وام های نهادی، کسب و کار معدن و سرمایه گذاری های جایگزین توسط یک تیم مدیریت جدید مدیریت می شود.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FrdpYi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *